Crashtest 945
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je alle sterren en testen ziet van de nieuwe wagens denk je wel eens dat onze auto's niet meer goed meekunnen, maar de auto heeft deze boom toch heel goed van jullie weggehouden!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt.Mathy schreef : Toch geloof ik niet, dat je in een Smart een grote kans op overleven hebt.
Op het gebied van de kreukelzone is het een beetje een aso, immers de kooi
is zo hard dat de botsenergie door de Smart amper zelf wordt opgenomen.
Het wagentje zit snel aan zijn grens.
Daar was in Duitsland wel wat commotie over.
Bij de Test tegen de betonnen muur waren de waarden zo hoog, dat je dat niet overleeft.
Maar de schade is hoofdzakelijk in je lichaam. De deur van de Smart ging nog gewoon open.
Oudere kleintje waren gewoon in elkaar gedrukt.
Ik geloof dat ze bij de Audi A2 dat probleem gedeeltelijk hebben opgelost door
een dubbel bodem toe te passen. Een groot gedeelte van de energie wordt daar in afgeleid.
Ik vind die Smarts toch leuke dingen, ze blijven natuurlijk wel de veiligste kleine.
Jammer alleen dat je zoveel slecht nieuws hoort over de motoren.
De BMW C1 Scooter heeft er ook veel van weg. Klein bots neusje en een harde kooi.
Tot een bepaalde snelheid heel veilig en dan een harde brok.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De Smart kreukelt zowel vóór als achter, bij een botsing. Dus als je op een muurtje knalt, wordt ie aan de achterkant ook korter. Daardoor wordt de botsenergie opgevangen. Maar met zo'n kort neusje moet de auto over een te korte afstand van "rijden" naar "stilstaan". Hij wordt dus veel harder afgeremd, dan een auto waar (om maar eens te overdrijven) 2 meter motorkant aan zit (aan de voorkant). En als de auto harder wordt afgeremd, wordt je lichaam ook harder afgeremd. Je organen zitten maar op een paar plekjes vast aan de rest van je lichaam. En die plekjes zijn niet gemaakt op gigantische G-krachten.
Om diezelfde reden denk ik ook niet dat zo'n dubbele bodem je overlevingskansen vergroot.
De deur hoort ook open te kunnen na een botsing. Dat betekent dat de kooiconstructie nog intakt is.
groetjes
Mathy
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Voor het overige. Rijd rustig, anticipeer veel, houd afstand etc. De veilige auto is de auto waarin met verstand gereden wordt. Elke auto kun je in puin rijden als je maar gekke dingen doet. Zo lang je denkt onkwetsbaar te zijn in een auto omdat hij zwaar is of 5 sterren kreeg in de NCAP test, is het een gevaarlijk apparaat. De Golf 5 kreeg van NCAP in 2008 5 sterren, maar bij 100 km/u heb je ook daarin weinig overlevingskansen (Youtube heeft daar een mooi Duits filmpje over). Verkeer is gewoon een plek waar je goed op moet letten en niet moet spelen.
Cor-Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo 740 GL - sedan - B230K - LPG - 1986Sleuteldagboek op: <a href=" www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11480 "> www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11480marcel 2 schreef : De grootste vraag is :Heeft de volvo een motor tijdens deze crash test?
Over dit punt zijn velen het niet eens met elkaar.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Jammer.
Wel een les om ergens vol op in te rijden in plaats van schampen.
Nu is de vraag of je je reflex kunt beinvloeden..
- V700 register
- Nieuw lid
-
De auto's botsen op deze plek en blijven aan de kabels vastzitten. Daardoor worden ze naar elkaar toe getrokken in plaats van dat ze langs elkaar wegschuiven. De beide auto's draaien om elkaar heen, in het echt zal dat nooit gebeuren.
De schade is zeker spactaculair en ik hoop nooit in zo'n situatie terecht te komen, maar ik geloof niet dat dit een reëel beeld van een frontale botsing geeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ken die weg al zo'n 35 rijbewijs jaren; op een gegeven moment 's-morgens tanken bij de Esso, dan bij de Esso in Groningen voor de terugreis en de volgende morgen weer tanken in Ede. Soms een prachtige weg en soms dood eng van wege herten, ijzel of idioten. Soms heb je gewoon pech...Goed dat jullie weer in de auto en langs die bocht willen en kunnen!
Ik wens jou en de familie een voorspoedig herstel toe, en uiteraard, net als aan ieder ander, prachtige kerstdagen en een gelukrijk 2013!
</div>
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Het lijkt me een site waar ze vaker crashtests doen. Dus ze zullen hier best over nagedacht hebben. Waarschijnlijk wordt de aandrijving van de lieren uitgeschakeld kort voor impact, zodat de auto's de kabel (zonder veel weerstand overigens) meetrekken en niet andersom.budo schreef : De auto's botsen op deze plek en blijven aan de kabels vastzitten.
groetjes
Mathy