Afpersen koelsysteem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 11:15 #1374555 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kachel lekkage
Als er lekkage in je kachel systeem is, zal hij volgens mi alleen lekken als je de kachel aan doet.

Als de kraan het warme water tegen houdt, zal het ook niet lekken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 11:33 #1374557 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekkage
@ A_A
De krachelkraan houdt inderdaad het warme water tegen, maar het hele systeem komt wel onder druk te staan, immers de koude afvoerslang staat rechtstreeks in verbinding met het koude circulatiesysteem van de motor. En de kering van de kraan kan gaan lekken. Vergelijk met een ta\pkraan in huis die ook kan lekken als hij dichtgedraaid is door de kering bij het bedieningsstangetje.
@Adrian:
Ik ontdekte een maand geleden dat mijn waterpomp heel licht lekte (een paar drupjes uit het gaatje bij het pomphuis. Na +/- 500 km was het niveau van mijn expansievaatje nog niet merkbaar gezakt. Toch maar de pomp vervangen. Op de oude pomp zat geen enkele speling op het pompasje De oude pomp had ik nog mee naar de sleuteldag bij Nordicar om te laten zien, maar uiteindelijk vergeten hem daar te laten beoordelen. Had ik met die oude pom door kunnen blijven rijden?
(geen niveausensor op mijn expansievaatje)

Jaap

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 12:25 #1374560 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic niet de kraan
In ieder geval is het niet de kraan, die heb ik gecheckt. Die slangetjes bij het oliefilter zijn lastig te bereiken zonder brug maar ze waren wel vochtig ( kan ook olie zijn van de achterste keerring die moet ik ook nog doen, zucht) Enfin ik hou het in de gaten en volgende week even de brug op. het verlies aan KVS is me net iets te veel. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 12:36 #1374561 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vloer?
Is je vloer droog?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-12-2012 12:40 #1374562 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ehm
Ehm, Ries en andere.
Jij hebt 2x een '98'er, staat in je onderschrift.
Heb je geen ECC?
Dan heb je namelijk geen kachelkraantje binnen boven je gaspedaal, maar zit ie buiten onder de motorkap bij de 2 slangen het schutbord in.

Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 12:43 #1374564 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ow ja :-)
Tenminste iemand wakker.

Inderdaad gerben :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 13:38 #1374567 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou bij mij perst hij er
Nou bij mij perst hij er altijd de koelvloeistof uit als ik het reservoir tot het minimum (of hoger) vul. Als ik dat reservoir zo goed als leeg laat is er niks aan de hand en geen verbruik. Reservoir is overigens wel 'op max als de motor warm is. Is al zo sinds ik hem kocht en dus bijna 200.000 km. Het stadium om me daar zorgen oevr te maken ben ik al voorbij.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 15:06 #1374579 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic wissel?

Jaap_Zijpe schreef : @Adrian:
Ik ontdekte een maand geleden dat mijn waterpomp heel licht lekte (een paar drupjes uit het gaatje bij het pomphuis. Na +/- 500 km was het niveau van mijn expansievaatje nog niet merkbaar gezakt. Toch maar de pomp vervangen. Op de oude pomp zat geen enkele speling op het pompasje De oude pomp had ik nog mee naar de sleuteldag bij Nordicar om te laten zien, maar uiteindelijk vergeten hem daar te laten beoordelen. Had ik met die oude pom door kunnen blijven rijden?
Jaap

Wie zal het zeggen?
Wanneer het lager continu hard giert of er komt te veel water uit de pomp dan moet je hem vervangen.
Bij mijn lpt wacht ik al 5 jaar wanneer het moment van vervangen komt. Hij piept altijd een beetje bij koude en een halve liter verlies  of zo per jaar, maar dat kan er ook ergens anders uitgeperst worden.. Bij vorige distributiewissel niet gedaan, misschien bij de volgende.
Bij mijn diesel neem ik de waterpomp wel iedere wissel mee, omdat dat nou eenmaal aanbevolen wordt. De pomp komt er iedere keer wel bijna puntgaaf uit.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k 1997 ==> 610k nu
940 96 B230FK AW71L ecc 115k 2005 ===> 210k nu

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 16:07 #1374585 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Droog en geen ECC
Vloer in de groene is droog en ik heb handbediende airco. Kraantje al gevonden maar dat is het dus niet. Ik denk dat die twee slangen bij de oliefilter lekken maar kan het nu even niet lekker zien in dit p*&*^weer. Volgend weekend een brugje huren en nakijken.
Wordt vervolgd.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 19:22 #1374617 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Speling
Het is toch raar. De pomp van m'n vorige 240 had duidelijk speling, maar lekte niet. (voor de zekerheid wel een pomp achterin liggen)
Deze 940 had 100.000 Km geleden ook al speling, maar lekte tot 2 weken geleden niet..........
Nieuwe pomp gekocht, m'n vrouw rijdt met een jerrycan koelvloeistof achterin, het lekken is weer over.........
Als m'n werkplaats weer leeg is (dinsdag) eerst die pomp er maar in schroeven.

Moderators: Jerry Stam