ratelend geluid rechtsvoor
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
03-11-2012 01:03 #1372179
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Is het ratelgeluid ook snelheidsafhankelijk?
Dat lijkt me interessante info.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-11-2012 11:18 #1372192
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic hm
Niet een los hitteschild of iets waar de uitlaat tegen aan bromt?
Ik had bij een linkse bocht ook een ratelend geluid, rechtstom niet, rechtuit ook niet. Bleek toch gewoon de uitlaatpijp te zijn die ergens tegenaan ratelde als je linksom ging...
Groeten,Gerben
Ik had bij een linkse bocht ook een ratelend geluid, rechtstom niet, rechtuit ook niet. Bleek toch gewoon de uitlaatpijp te zijn die ergens tegenaan ratelde als je linksom ging...
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2012 12:39 #1372206
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Remblokken die gratel
Remblokken die gratel veroorzaken? Interessant.
Ik hem me altijd afgevraagd hoe die dingen vastzitten. Ze zitten ahw in een kamertje in de klauw dat aan 1 zijde wordt afgesloten door de remschijf. Ik kan me voorstellen dat dat klappert/ratelt in bepaalde situaties, zeker als je niet remt. En dat is dus het geval.
Het klapperen/ratelen lijkt niet echt snelheidsafhankelijk. Maar dat is die klapperende remblok natuurlijk ook niet echt.
Ik ben ook niet vergeten om een onderdeel terug in te bouwen bij het vernieuwen van de schijven/blokken. Maar ik meen ooit te hebben gelezen dat er nog plaatjes tussen blok en klauw horen om klapperen tegen te gaan die vlug worden vergeten terug te zetten door garages bij remonderhoud.
Nieuwe vraag; wat is er te doen aan klapperende remblokken?
Ik hem me altijd afgevraagd hoe die dingen vastzitten. Ze zitten ahw in een kamertje in de klauw dat aan 1 zijde wordt afgesloten door de remschijf. Ik kan me voorstellen dat dat klappert/ratelt in bepaalde situaties, zeker als je niet remt. En dat is dus het geval.
Het klapperen/ratelen lijkt niet echt snelheidsafhankelijk. Maar dat is die klapperende remblok natuurlijk ook niet echt.
Ik ben ook niet vergeten om een onderdeel terug in te bouwen bij het vernieuwen van de schijven/blokken. Maar ik meen ooit te hebben gelezen dat er nog plaatjes tussen blok en klauw horen om klapperen tegen te gaan die vlug worden vergeten terug te zetten door garages bij remonderhoud.
Nieuwe vraag; wat is er te doen aan klapperende remblokken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2012 13:53 #1372218
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pasvorm
Als het goed is, is de pasvorm goed van de remblokken, dat wil zeggen dat je zo goed als geen ruimte tussen klauw en blok hebt dus mogen ze niet klapperen, anders zitten er de verkeerde blokken.
Klapper/ratel, ik weet uit eigen ervaring dat geklapper voorkomt uit versleten rubbers,
Chek even of je stabilisator stangen nog goed zijn, die bekende champion rubbers en de rubbers van de stang die van links naar rechts loopt van de auto, op de kokerbalken ligt deze in rubbers met een metalen beugel eromheen, deze word vaak vergeten om na te kijken maar na een boel km's zijn deze ook aan vervanging toe en dat levert ook vaak een geklapper op.
Tom.
Klapper/ratel, ik weet uit eigen ervaring dat geklapper voorkomt uit versleten rubbers,
Chek even of je stabilisator stangen nog goed zijn, die bekende champion rubbers en de rubbers van de stang die van links naar rechts loopt van de auto, op de kokerbalken ligt deze in rubbers met een metalen beugel eromheen, deze word vaak vergeten om na te kijken maar na een boel km's zijn deze ook aan vervanging toe en dat levert ook vaak een geklapper op.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2012 15:44 #1372307
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Tom,
Ik vermoed toch dat
Hoi Tom,
Ik vermoed toch dat het de champignonrubbers zijn. Ik heb vandaag in een paar onscherpe bochten (flink ratelen) geremd en het ratelen verdween niet. Mijn conclusie is dat het de remblokken niet zijn omdat ze bij remmen eenvoudigweg niet meer kunnen klapperen omdat ze tegen de schijf worden aangeperst. Jammer dat de inschrijving bij Nordicar gesloten is, ik had me er graag voor ingechreven om de champignonrubbers te vervengen. Nu maar bij de garage...
Ik vermoed toch dat het de champignonrubbers zijn. Ik heb vandaag in een paar onscherpe bochten (flink ratelen) geremd en het ratelen verdween niet. Mijn conclusie is dat het de remblokken niet zijn omdat ze bij remmen eenvoudigweg niet meer kunnen klapperen omdat ze tegen de schijf worden aangeperst. Jammer dat de inschrijving bij Nordicar gesloten is, ik had me er graag voor ingechreven om de champignonrubbers te vervengen. Nu maar bij de garage...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2012 20:26 #1372327
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic garage?
CHampion rubbers lukt toch ook wel in de tuin, op de oprit oid?
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
04-11-2012 21:49 #1372345
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2012 21:51 #1372346
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic carport?
vanmiddag nog bezig geweest onder de carport.
Wil best, alleen met teveel regen loopt het omlaag via de carport.
Wil best, alleen met teveel regen loopt het omlaag via de carport.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 15:05 #1372524
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen idee of je er dan goed
Geen idee of je er dan goed bijkunt.
Ik ga het toch zelf doen want de garage had bij volvo de prijs van originele rubbers gedvraagd. Die waren niet meer leverbaar, maar wel compleet nieuwe stangen met het bijbehorende rubbers. Totaalprijs 470 euro. Nee bedankt.
Ik ga maar pu rubbers bestellen. Zul je zien dat ie daarna nog steeds ratelt...
Groet, Ad
Ik ga het toch zelf doen want de garage had bij volvo de prijs van originele rubbers gedvraagd. Die waren niet meer leverbaar, maar wel compleet nieuwe stangen met het bijbehorende rubbers. Totaalprijs 470 euro. Nee bedankt.
Ik ga maar pu rubbers bestellen. Zul je zien dat ie daarna nog steeds ratelt...
Groet, Ad
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 15:43 #1372530
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Kan goedkoper...
Dussss.......
Kon je nog bij Nordicar ingepland worden? Zij leveren ook de PU rubbers en dan kan je e.e.a. binnen op de brug doen en dat is met dit weer toch echt een voordeel om maar niet over je rug te spreken.
Ik zou in jouw geval de paddestoelen en de stabilisatiestanghouder-rubbers doen
Dus de <a href=" www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=p...amp;products_id=4246 ">SF1023K en de www.vomd.nl/index.php?main_page=product_...4104d1b41c0bf4774783 ">SF1025K (waarschijnlijk de 23mm, even de dikte van je stabilisatorstang opmeten)
Kon je nog bij Nordicar ingepland worden? Zij leveren ook de PU rubbers en dan kan je e.e.a. binnen op de brug doen en dat is met dit weer toch echt een voordeel om maar niet over je rug te spreken.
Ik zou in jouw geval de paddestoelen en de stabilisatiestanghouder-rubbers doen
Dus de <a href=" www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=p...amp;products_id=4246 ">SF1023K en de www.vomd.nl/index.php?main_page=product_...4104d1b41c0bf4774783 ">SF1025K (waarschijnlijk de 23mm, even de dikte van je stabilisatorstang opmeten)
Moderators: Jerry Stam