ratelend geluid rechtsvoor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2012 20:06 #1095162
door V700 register
ratelend geluid rechtsvoor is gemaakt door V700 register
Net de sleuteldag bij Hooftman achter de rug, begint er bij het rechtervoorwiel iets te ratelen in een bocht naar links. Rechtdoor of rechtsaf hoor je niks. Ik verdenk een wiellager maar te zeer een leek om daar zeker over te zijn.
Wie wil er zijn/haar licht werpen op de volgende vragen:
Vorige keer wel remschijven en blokken vernieuwd, misschien iets niet helemaal goed aangedraaid dat het ratelen veroorzaakt?
Is een wiellager zelf te doen tijdens een sleuteldag? Of heb je speciaal gereedschap of expertise nodig?
Is het aan te raden om het wiellager aan beide kanten te vervangen?
Bedankt alvast,
Ad
Wie wil er zijn/haar licht werpen op de volgende vragen:
Vorige keer wel remschijven en blokken vernieuwd, misschien iets niet helemaal goed aangedraaid dat het ratelen veroorzaakt?
Is een wiellager zelf te doen tijdens een sleuteldag? Of heb je speciaal gereedschap of expertise nodig?
Is het aan te raden om het wiellager aan beide kanten te vervangen?
Bedankt alvast,
Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2012 10:07 #1371722
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lager
Inderdaad is een donker ratelend geluid het teken dat het wiellager vervangen wil worden.
Op zich heel goed zelf te doen, wel even dop 36 in bezit zien te krijgen en een flink eind pijp om de centrale moer los te krijgen.....
Op zich heel goed zelf te doen, wel even dop 36 in bezit zien te krijgen en een flink eind pijp om de centrale moer los te krijgen.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2012 10:31 #1371728
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welk type auto hebben we het
Welk type auto hebben we het over?
Is het er niet een met een lager in een behuizing?
Is het er niet een met een lager in een behuizing?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2012 13:23 #1371748
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo 945 lpt uit 1998
Als een wiellager aan vervanging toe is, kan het dan zo zijn dat ie meestal wel ratelt maar soms ook niet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2012 00:24 #1371857
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel
Als een wiellager soms rammelt, dus in een flauwe bocht, dan is dat regelrecht APK afkeur.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2012 01:18 #1371859
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heel snel kijken
of de bout er nog wel in zit van je remklauw die je er uit moet halen om hem omhoog te kunnen klappen.....dit jaar al twee keer meegemaakt bij mensen die precies hetzelfde euvel hadden. 1 daarvan kwam net terug van de apk met nieuwe remblokken en schijven!!!
De pest is dat je nog steeds goed kunt remmen en dan is het gerammel er ook niet.
Die monteur heeft nog steeds het schaamrood op zijn kaken.
De pest is dat je nog steeds goed kunt remmen en dan is het gerammel er ook niet.
Die monteur heeft nog steeds het schaamrood op zijn kaken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2012 14:08 #1371918
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh Boy,
Ben ik dan zelf aan
Oh Boy,
Ben ik dan zelf aan het klootviolen?
Ik ge het direct checken
Ben ik dan zelf aan het klootviolen?
Ik ge het direct checken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2012 20:20 #1371946
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanmiddag wiel en klauw eraf
Vanmiddag wiel en klauw eraf gehad.
Alles zat gewoon vast gelukkig. Dus toch het lager dan?
Groet, Ad
Alles zat gewoon vast gelukkig. Dus toch het lager dan?
Groet, Ad
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2012 20:19 #1372162
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag naar de garage
Vandaag naar de garage geweest en ritje gemaakt met een monteur. natuurlijk was er niks te horen. Bij het verlaten van een rotonde begon het geratel weer. het gebeurt dus bij geringe stuuruitslag met druk op het rechter voorwiel. de monteur wist vrij zeker dat het niet het wiellager is.
auto oven op de brug gehad en alles zit gewoon goed vast.
wel is er een rubber verrot van de stang die het wiel tegenhoudt als het naar achter wil bewegen. (Ik weet de technische term niet) Het is die stang die het schuinst loopt van wiel naar chassis.
kan dit de oorzaak zijn van het geratel?
auto oven op de brug gehad en alles zit gewoon goed vast.
wel is er een rubber verrot van de stang die het wiel tegenhoudt als het naar achter wil bewegen. (Ik weet de technische term niet) Het is die stang die het schuinst loopt van wiel naar chassis.
kan dit de oorzaak zijn van het geratel?
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2012 21:11 #1372166
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic paddestoelrubbers
Ad,
Dat zijn hoogstwaarschijnlijk de beroemde paddestoelrubbers. Bij Hooftman hadden we al gezien dat die niet fris meer waren bij jouw wagen.
Of dat ook het geratel kan veroorzaken weet ik eerlijk gezegd niet. Het zou kunnen dat bij druk op het rechtervoorwiel, het linkerwiel gaat zwabberen. Als ik me goed herinner waren vooral de paddestoelen links erg ver heen. Weet je overigens zeker dat niet de remblokken erg los in de klauw zitten, dat kan dan ook ratelen
Maar een monteur zou goed moeten kunnen voelen of een lager gaar is en als dat niet zo lijkt te zijn dan moet het wel ergens anders in de ophanging zitten. Ik zou beginnen met die rubbers
Dat zijn hoogstwaarschijnlijk de beroemde paddestoelrubbers. Bij Hooftman hadden we al gezien dat die niet fris meer waren bij jouw wagen.
Of dat ook het geratel kan veroorzaken weet ik eerlijk gezegd niet. Het zou kunnen dat bij druk op het rechtervoorwiel, het linkerwiel gaat zwabberen. Als ik me goed herinner waren vooral de paddestoelen links erg ver heen. Weet je overigens zeker dat niet de remblokken erg los in de klauw zitten, dat kan dan ook ratelen
Maar een monteur zou goed moeten kunnen voelen of een lager gaar is en als dat niet zo lijkt te zijn dan moet het wel ergens anders in de ophanging zitten. Ik zou beginnen met die rubbers
Moderators: Jerry Stam