Trillende schijven enzo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2012 07:53 #1370145
door V700 register
Dagelijks bezig is met Volvo 850 remmen 
Beantwoord door V700 register in topic Haha
Hahahaha, ik had wat duidelijker moeten zijnJeroen schreef : sjemig 850 remmen per dag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2012 00:26 #1370204
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Even meeliften
Hallo Volvisti
Als ik wat harder door rem (Duitse Autobahn van 120 naar 60 om bij de uitrit de bocht niet te missen), trilt ie van (grofgeschat) 110 tot 80 km/h. Daarboven en daaronder trilt ie niet. Banden zijn al uitgebalanseerd. Wat zou dat kunnen zijn? Remblokken zijn standaard blokken, remklauwen zijn de laatste jaren vernieuwd (kort na de VKB 2011 en kort na de ALV 2012 meen ik me te herinneren), schijven zijn Brembo's die door een andere firma gegroefd zijn.
groetjes
Mathy
Als ik wat harder door rem (Duitse Autobahn van 120 naar 60 om bij de uitrit de bocht niet te missen), trilt ie van (grofgeschat) 110 tot 80 km/h. Daarboven en daaronder trilt ie niet. Banden zijn al uitgebalanseerd. Wat zou dat kunnen zijn? Remblokken zijn standaard blokken, remklauwen zijn de laatste jaren vernieuwd (kort na de VKB 2011 en kort na de ALV 2012 meen ik me te herinneren), schijven zijn Brembo's die door een andere firma gegroefd zijn.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2012 00:56 #1370208
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Rubbers?
Hoe is de toestand van de rubbers?
Als je stevig doortrapt, en de rubbers zijn "slap", dan gebeurt er nogal wat met de wielstanden oiv de optredende rem-krachten.
Als je stevig doortrapt, en de rubbers zijn "slap", dan gebeurt er nogal wat met de wielstanden oiv de optredende rem-krachten.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2012 01:57 #1370209
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Champignons
Hallo Andre
De champignons zijn een paar jaar geleden vervangen (door een aantal clubprominenten, waarvoor nog steeds mijn dank). De rest zit er al sinds voor ik hem kocht in. En dat wordt eind dit jaar 7 of 8 jaar.
groetjes
Mathy
De champignons zijn een paar jaar geleden vervangen (door een aantal clubprominenten, waarvoor nog steeds mijn dank). De rest zit er al sinds voor ik hem kocht in. En dat wordt eind dit jaar 7 of 8 jaar.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2012 01:59 #1370210
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Zoeken
Ik denk dat je het toch in deze richting moet zoeken.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2012 15:22 #1370241
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Pubber
Hallo Andre
En blauwe PU is dan qua demping van trillingen/geluid vergelijkbaar met rubber? M.a.w. merk je, als het er nieuw onder zit, of het rubber of blauwe PU is?
groetjes
Mathy
En blauwe PU is dan qua demping van trillingen/geluid vergelijkbaar met rubber? M.a.w. merk je, als het er nieuw onder zit, of het rubber of blauwe PU is?
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2012 17:29 #1370250
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic PU vs Rubber
Het voeld gewoon "strak" aan met PU bussen.
Persoonlijk hou ik wel van een gedetaileerd weg-contact.
Ik kan het niet goed vergelijken natuurlijk, maar ik vindt het lekkerder rijden.
Al zijn er hier mensen die vinden dat je inlevert qwa confort.
Persoonlijk hou ik wel van een gedetaileerd weg-contact.
Ik kan het niet goed vergelijken natuurlijk, maar ik vindt het lekkerder rijden.
Al zijn er hier mensen die vinden dat je inlevert qwa confort.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2012 11:31 #1376029
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waar is het trillen gebleven?
Gisteravond moest ik even weg met de auto en ik had er zin in dus behoorlijk stevig (lomp) gereden. Daardoor ook aantal keer heel fiks moeten remmen, maar toen merkte ik ineens dat mijn remmen niet meer trillen.
Ow en ja, onderstuur op een 940 komt voor, met 65 een (overzichtelijke ) T splitsing nemen dan wil ie best wel wat buiten de lijntes komen
Doe je het zelfde nog een keer met in de bocht geactiveerde kickdown, dan heb je een heel ander en veel leuker effect 
Grappige is dat het mij gisteren in eens opviel dat het trillen weg is, maar dat ik totaal geen idee heb wanneer het trillen echt opgehouden is.
Nog even geprobeerd bij 160 vrijwel vol in de remmen te gaan tot 80 en eerder ging hij dan tussen de 130 en 90 redelijk zwaberen in de voorwielen. Maar nu blijft ie heel strak en stuurbaar. Vol in de remmen is dan net tegen de blokkeer grens aan. Je voelt dan vrij precies waar de gordel over je lijf loopt
Nu terug denkend denk ik dat dit een stuk minder is geworden nadat ik de turbo stay en zware stabi heb geplaatst.
Apart
Ow en ja, onderstuur op een 940 komt voor, met 65 een (overzichtelijke ) T splitsing nemen dan wil ie best wel wat buiten de lijntes komen
Grappige is dat het mij gisteren in eens opviel dat het trillen weg is, maar dat ik totaal geen idee heb wanneer het trillen echt opgehouden is.
Nog even geprobeerd bij 160 vrijwel vol in de remmen te gaan tot 80 en eerder ging hij dan tussen de 130 en 90 redelijk zwaberen in de voorwielen. Maar nu blijft ie heel strak en stuurbaar. Vol in de remmen is dan net tegen de blokkeer grens aan. Je voelt dan vrij precies waar de gordel over je lijf loopt
Nu terug denkend denk ik dat dit een stuk minder is geworden nadat ik de turbo stay en zware stabi heb geplaatst.
Apart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2012 22:48 #1376636
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog steeds
Vandaag een paar keer van 150 a 160 terug geremd naar 80 en het blijft weg.
De auto blijft zelfs bij maximaal remmen redelijk stuurbaar.
Aankomende week de rubbers voor vervangen door pu rubbers.
Ben benieuwd.
Heb ook zitten kijken naar verlagen, maar daar ben ik geen mens voor.
Vandaag ook weer een paar drempels "gemist" en dan ben ik zo blij met die hoogte die ik nu heb.
De auto blijft zelfs bij maximaal remmen redelijk stuurbaar.
Aankomende week de rubbers voor vervangen door pu rubbers.
Ben benieuwd.
Heb ook zitten kijken naar verlagen, maar daar ben ik geen mens voor.
Vandaag ook weer een paar drempels "gemist" en dan ben ik zo blij met die hoogte die ik nu heb.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2012 22:54 #1376641
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Trillen
Hallo Arjan
Trillen doet ie niet door rubber of PU. PU vangt het alleen iets beter op. De oorzaak ligt dus ergens anders.
groetjes
Mathy (die ook een trilling heeft in het stuur)
Trillen doet ie niet door rubber of PU. PU vangt het alleen iets beter op. De oorzaak ligt dus ergens anders.
groetjes
Mathy (die ook een trilling heeft in het stuur)
Moderators: Jerry Stam