Trillende schijven enzo
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2012 09:00 #1368179
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Weg!
Heb inderdaad een hele tijd zitten tobben met trillende remmen, was niet leuk! Veel geprobeerd.
Sinds de laatste actie is het trillen weg. Wat is er gedaan? Achter origineel Volvo materiaal, remklauwen, schijven, de hele bliksemse boel.
Voor alle rubbers vervangen, deels PU. Sindsdien heerlijk strak rijdende en remmende auto. Voor zitten er nog schijven op van Quinten&Hazell, na afdraaien zijn ze goed gebleven. De remblokken geven alleen een verschrikkelijke berg remstof (Scantech).
Ergens begin volgend jaar komen er 302mm remmen op, ik ga dan meteen voor origineel Volvo materiaal. Voor mij geen gedonder meer.
groeten, Chris
Sinds de laatste actie is het trillen weg. Wat is er gedaan? Achter origineel Volvo materiaal, remklauwen, schijven, de hele bliksemse boel.
Voor alle rubbers vervangen, deels PU. Sindsdien heerlijk strak rijdende en remmende auto. Voor zitten er nog schijven op van Quinten&Hazell, na afdraaien zijn ze goed gebleven. De remblokken geven alleen een verschrikkelijke berg remstof (Scantech).
Ergens begin volgend jaar komen er 302mm remmen op, ik ga dan meteen voor origineel Volvo materiaal. Voor mij geen gedonder meer.
groeten, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2012 16:30 #1368186
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Sierra
M'n broer kocht destijds een nieuwe Ford Sierra, om de haverklap trillende remmen.
Twas garantie, de dealer schroefde er steeds gratis nwe schijven en blokken op.
Toen de garantie over was, PU bussen in de ophanging, en het probleem was over............
Twas garantie, de dealer schroefde er steeds gratis nwe schijven en blokken op.
Toen de garantie over was, PU bussen in de ophanging, en het probleem was over............
- Hank Houtman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2012 16:52 #1370097
door Hank Houtman
Beantwoord door Hank Houtman in topic schijven trillen
Volgens mijn ervaring zijn er twee oorzaken die direct van doen hebben met de schijven zelf.
1 Zorg dat je de wielmoeren altijd vastzet met een momentsleutel. uit eigen ervaring weet ik dat ik na het wisselen van zomer naar winterbanden steeds trillende schijven had... Dat is nu over.
2 Nieuwe schijven als ze na een aantal kilometers gaan trillen laten afdraaien. Deze procedure heb ik gevolgd voor een 740, na afdraaien vele probleemloze kilometers. Kennelijk zit er spanning in de schijven die er bij het warm worden tevoorschijn komt.
Groet,
Hank
1 Zorg dat je de wielmoeren altijd vastzet met een momentsleutel. uit eigen ervaring weet ik dat ik na het wisselen van zomer naar winterbanden steeds trillende schijven had... Dat is nu over.
2 Nieuwe schijven als ze na een aantal kilometers gaan trillen laten afdraaien. Deze procedure heb ik gevolgd voor een 740, na afdraaien vele probleemloze kilometers. Kennelijk zit er spanning in de schijven die er bij het warm worden tevoorschijn komt.
Groet,
Hank
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2012 17:36 #1370099
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Klopt
Inderdaad wielmoeren altijd met de momentsleutel vastzetten scheelt een hoop klachten. Dus niet door die sukkels bij de Kwikfitters maar gewoon het juiste koppel.
Ik heb een keer nieuwe (zimmermann?) schijven laten vlakken/afdraaien maar in mijn beleving was dat het begin van het einde....zeker 2 x daarna nog laten afdraaien. Met de Volvo schijven tot nu toe de beste resultaten maar als iemand een gouden tip heeft hou ik me aan bevolen.
Ik heb een keer nieuwe (zimmermann?) schijven laten vlakken/afdraaien maar in mijn beleving was dat het begin van het einde....zeker 2 x daarna nog laten afdraaien. Met de Volvo schijven tot nu toe de beste resultaten maar als iemand een gouden tip heeft hou ik me aan bevolen.
10-10-2012 17:40 #1370100
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Schijven afdraaien aan de auto?
Onlangs zag ik een advertentie op Marktplaats voor <a href="
link.marktplaats.nl/1000159971
">Trillende remmen!? remschijven afdraaien aan de auto
Zij schrijven dat je schijven alleen goed kunt afdraaien als ze onder de auto zitten, omdat je dan een kromme naaf als bron wegneemt.
Hoe denken jullie daarover?
a) Broodje aap
b) Symptoombestreiding
c) Mooie innovatie
d) Maar in sommige gevallen de oplossing
e) Anders, namelijk....
Zelf twijfel ik nog tussen B en C en D.
Zij schrijven dat je schijven alleen goed kunt afdraaien als ze onder de auto zitten, omdat je dan een kromme naaf als bron wegneemt.
Hoe denken jullie daarover?
a) Broodje aap
b) Symptoombestreiding
c) Mooie innovatie
d) Maar in sommige gevallen de oplossing
e) Anders, namelijk....
Zelf twijfel ik nog tussen B en C en D.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-10-2012 17:42 #1370101
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ja
Nou..kan best kloppen, mijn naaf heeft ook een kleine slingering erin zitten.
Maar, als je de schijf dan dus afdraait aan de naaf, MOET je de schijf er iedere dat je hem ervan af haalt op EXACT dezelfde plek weer er opzetten, anders zit de "correctie" aan de verkeerde kant en gaat het alsnog weer trillen.
Groeten,Gerben
Maar, als je de schijf dan dus afdraait aan de naaf, MOET je de schijf er iedere dat je hem ervan af haalt op EXACT dezelfde plek weer er opzetten, anders zit de "correctie" aan de verkeerde kant en gaat het alsnog weer trillen.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2012 18:25 #1370106
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even
mijn ongezouten mening (zoals de meesten wel gewend zijn):
Monteer origineel spul dat scheelt al meer als de helft in trillen met remmen
Afdraaien is symptoombestrijding, zorg dat je naven goed schoon zijn !
Merendeel van trillerij, is gekaai in de ruimte ! Als je het netjes (en goed spul monteert) heb je er geen last van.
Als de auto trilt zonder remmen en dit met remmen versterkt word, is er iets anders aan de hand !
Wijs en gratis advies van Dirk, die dagelijks met 850 remmen bezig is (die hetzelfde probleem hebben, net zoals de rest van Volvo !)
Monteer origineel spul dat scheelt al meer als de helft in trillen met remmen
Afdraaien is symptoombestrijding, zorg dat je naven goed schoon zijn !
Merendeel van trillerij, is gekaai in de ruimte ! Als je het netjes (en goed spul monteert) heb je er geen last van.
Als de auto trilt zonder remmen en dit met remmen versterkt word, is er iets anders aan de hand !
Wijs en gratis advies van Dirk, die dagelijks met 850 remmen bezig is (die hetzelfde probleem hebben, net zoals de rest van Volvo !)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2012 19:47 #1370108
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 850 per dag
sjemig 850 remmen per dag
dan mag je met recht een ervaringsdeskundige heten.
my 5 cents:
Op de sleuteldag van het 240260register heeft iemand ook zijn voorremmen afgedraaid op de auto. Ging prima.
dan mag je met recht een ervaringsdeskundige heten.
my 5 cents:
Op de sleuteldag van het 240260register heeft iemand ook zijn voorremmen afgedraaid op de auto. Ging prima.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2012 21:10 #1370118
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 'k geloof nog steeds in het
'k geloof nog steeds in het vervangen van de rubbers van de voorwiel ophanging.
Als alles ruimte krijgt zul je mij de minst geringe trilling dat merken. Er wordt niks gedempt nu om dat alles ruimte heeft.
Dat geloof ik dus.
Ik ga het binnenkort zien/merken en hou jullie op de hoogte
Als alles ruimte krijgt zul je mij de minst geringe trilling dat merken. Er wordt niks gedempt nu om dat alles ruimte heeft.
Dat geloof ik dus.
Ik ga het binnenkort zien/merken en hou jullie op de hoogte
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-10-2012 22:27 #1370127
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic NIEUWE
Moderators: Jerry Stam