745 wiel moeren

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 23:24 #1362287 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic 0,8 X D
Voor de hoogte een moer wordt meestal 0,8 X de buiten diameter van de schroefdraad aangehouden.
Als de schroefdraad een tophoek heeft van 60 Graden, ongeacht de spoed.
Langere draad/hogere moer heeft weinig invloed op de sterkte (als de draad in goede staat verkeerd)
Om dit nader te verklaren moet ik m'n schoolboeken weer opzoeken.........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-06-2012 00:38 #1362298 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic De originele moeren hebben volledige draad
De originele chromen moeren hebben volledige draad Constant. Zie rechter foto hierboven van pietjeprecies. Heb het net even nagekeken.
Maar de moeren die je van je stalen velgen hebt gebruikt hebben mij nog nooit in de steek gelaten.
Voorbeeldje:
In de PA hebben mijn LM Hydra velgen ruim 17000 km vastgezeten met de zelfde moeren als jij nu je Auriga's hebt vastgezet. Nu weet jij als geen ander wat ik daar allemaal mee gedaan heb. Sommige noemen het uitgevreten. Zelfs Jasmijn mocht meerijden, zo veel vertrouwen had ik er in.
En je weet ook met hoeveel wielen ik in Cartagena ben aangekomen. Oke, niet allemaal rond en voorzien van rubber maar verloren ben ik de velgen niet.
Rest my case.
Voor het ondersteunende bewijs in deze:
<a href=" www.volvoclassics-panamericana.nl/cms/FC...ess123-MaartenLR.pdf "> www.volvoclassics-panamericana.nl/cms/FC...ess123-MaartenLR.pdf
De linker "band" onderaan de eerste pagina is van mij. Dat wiel is ivm diverse deuken ook definitief overleden. Maar hij zat nog wel moervast toen ik ontdekte dat ik een lekke band had op dat gravel-deel onderin Argentinie of Chili.

• Constant Thomkins
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2012 10:55 #1362324 door Constant Thomkins
Beantwoord door Constant Thomkins in topic Wytze, dank voor je bericht,
Wytze, dank voor je bericht, de discussie blijkt toch niet zo zinloos.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2012 16:36 #1362352 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moeren
Ik heb zelf ooit (kwam ik later achter) een setje namaak Draco's overgenomen.
Daar zaten ook langere moeren bij die aan een zijde dicht waren, mooi verchroomd spul.
Later originele Draco's gekocht en bleken die reeds in bezit zijnde moeren niet goed te passen.
Bij de dealer nieuwe besteld en kreeg gewoon de korte standaard moeren.
Die dichte moeren waren ook van een soort messing legering, moeren maar weggegooid.
Moeren zorgen bij de Draco's voor het centreren en dus dragen van de velg, de bouten dragen de moeren...
Zelfde situatie als bij de Turbo (740) velgen.
Velgen zoals TS aangeeft ken ik (nog) niet, maar zal niet veel schelen lijkt me?
Voor de zekerheid kan er altijd navraag gedaan worden bij de dealer, of ééntje bestellen ...

Moderators: Jerry Stam