V90 multilink bussen

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2012 09:45 #1358764 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geldklopperij
Ik weet niet of dit zo is. Maar Vos kan blijkbaar verder denken en meedenken.
Voor de APK ga ik altijd naar het bedrijf Humaro. 2 broers en altijd tips of opmerkingen. Gewoon mensen die weten wat ze zeggen en vaak gelijk hebben.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2012 09:51 #1358765 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanvulling
Mijn wagen heeft vorig jaar een week bij Vos gestaan. Toen zijn diverse onderdelen vervangen. Na het ophalen hoorde ik al snel weer de bijgeluiden, alsof er niets was gebeurd.
Ik gaf ze dit jaar opnieuw een kans. De laatste ingreep bleek een schot in de roos. Ook mede dankzij Jan.
Overigens gaat het bij mij om de rubberenbussen vóór.
Bij jou achter?
Ik overweeg ze, als ze daar ook zitten, achter te laten doen (lees: vervangen) bij mijn 964.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2012 23:06 #1358844 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bussen voor
Had alle bussen voor al eens vervangen ivm naar rechtstrekken.
Uiteindelijk had dat een andere oorzaak.
Heb nu wel 2 nieuwe bussen voor gekocht die ik 4 jaar geleden al een vervangen had. Dat zijn de 2 grote achter van de wielarm. Daar zitten nu scheuren in.
Als dat gedaan is dan zal ik opnieuw laten uitlijnen en ben dan benieuwd.
Zal resultaat melden.
Ga je binnenkort naar een meeting? Misschien dat we dan in elkaars auto kunnen rijden. Kan ik je in ieder geval melden wat bij mijn V90 gedaan is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2012 22:51 #1359130 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Probleem
bij iedere ouder wordende auto zijn de rubber componenten. In de 20 jaar dat ik al oldtimers heb als hobby, ben ik dat telkens tegengekomen. Garagebedrijven die niet in oude auto's zijn gespecialiseerd hebben dat vaak niet door en denken veel te ingewikkeld. Ook mijn S90 begon een lawaaiig onderstel te krijgen. Reactiestangetjes vervangen, maar het was nog niet naar mijn zin. Toen tijdens een sleuteldag bij Carlo de hele zaak eens zelf heel goed bekeken en geconstateerd dat rechtsvoor de voorste rubberbus er kompleet uitlag en dat de achterste bussen vol met haarscheuren zaten. Ik ben gewoon naar Vos gegaan en gezegd dat ze die 4 bussen moesten vervangen. Met het goede resultaat en ook een leermoment voor de dealer. Vandaar dat de oplossing voor JPS zijn auto voor de hand lag.
Ander item zijn schokdempers. Die worden tot in de eeuwigheid goedgekeurd door veel garages. Bij aanschaf van mijn huidige S90, nu 7 jaar geleden, vond ik de auto niet strak en goed rijden. Ik heb toen radicaal alle schokdempers laten vervangen en ik kende mijn auto niet terug. Terwijl er toen slechts 133000 km op de klok stonden. Kostte wat maar ik kreeg er een als nieuw en strak rijdende auto voor terug. Ook een item dus waar door garagebedrijven vaak te makkelijk over wordt gedacht.
Koelwaterslangen, vacuumslangen e.d. zelfde verhaal. Na 20 jaar is de fut daar echt uit en kun je wachten op een geklapte slang met als risico een oververhitte motor met alle gevolgen van dien, of je vervangt preventief gewoon de hele handel incl. kachelslangen etc.
En zo kan ik nog wel tal van andere zaken opnoemen die vaak tot grote problemen kunnen leiden en die relatief goedkoop voorkomen kunnen worden.
Voer je serieus preventief onderhoud uit dan kun je met iedere auto, ongeacht de leeftijd zonder problemen de wereld rondrijden. Ik ben nu net terug van een trip door de Alpen waarbij mijn bijna 17 jaar oude 480 Turbo echt flink heeft moeten werken. 2100 km uit en thuis. Geen enkel probleem, geen misse slag van het mechaniek. Mijn oude 280Se uit 1974 heeft een paar weken ervoor 1400 km uit en thuis naar Stuttgart glansrijk doorstaan. Met af en toe( voor NL) zeer illegale snelheden. Met mijn s90 rijd ik ook zonder nadenken waar dan ook naar toe.
Sommigen vinden mij een maniak qua onderhoud, maar ik vind het prettig dat ik er op kan rekenen dat mijn oude(re) auto's gewoon betrouwbaar zijn en behalve de optische zaken ook technisch 100% zijn. En als je lang met je auto's rijdt is het op den duur ook nog eens de goedkoopste manier, hoe gek het ook klinkt.
 
Groeten, Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2012 02:07 #1359265 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De ouderdom komt met gebreken.
Helemaal mee eens Jan. In het geval van onze auto's is dit in ieder geval heeeel lang uit te stellen.
Groeten, Dick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2012 09:13 #1359271 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weggedrag, trillen?
Merkte je naast het knarsen ook nog iets tijdens het rijden zoals trillen?
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2012 10:54 #1359272 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Nee.
Het verhaal met de rubberbussen van de draagarmen gaf bij mij geen trillingen onder het rijden. Daarvoor zou ik de rubberschijf die tussen je aandrijfas zit eens controleren. Als die bezig is kapot te gaan kan dat onbalans in de aandrijfas veroorzaken.
Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2012 13:58 #1359286 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tussenaslager
Hai jan,
Het tussenaslager is twee jaar geleden vervangen. Misschien kan het rubberstootblokk tussen versnellingsbak en v-bak steun de oorzaak zijn. Die heeft ook al wat speling.
In elk geval bedankt voor het meedenken.
Groet,
Marcel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2012 15:48 #1359290 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Steunrubber versnellingsbak?
Heb het rubberonderdeel, dat onder de versnellingsbak ligt, een paar maanden geleden al vervangen. Omdat ik dacht wat trillingen tijdens het rijden te ervaren en meende de pook een 'paar milimeters' te zien bewegen.
Dit onderdeel kost werkelijk geen drol; ongeveer € 35,- (origineel Volvo). En is eenvoudig zelf te doen.
Binnenkort moet mijn 960, en de 945 tegelijk, bij Vos voor een APKtje. Misschien dan ook maar uit voorzorg het rubber van de tussenaslager vervangen?
Mijn 960 trilt nu niet opvallend, maar rijdt -na alle aandacht- lekker comfi. De wagen wordt zo alleen maar beter.
Het kost wat, maar je hebt (uiteindelijk) ook wat.
Het blijven robuuste auto's. A la Miele (apparatuur)! Er is geen betere.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2012 20:28 #1362407 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sjemig

JohnPlayerSpecial schreef : Overigens gaat het bij mij om de rubberenbussen vóór.

goeiegenade! Wat een verschil nu deze vervangen zijn bij mij. Het gekraak over een drempel is nog niet weg maar qua (weg)gedrag (zoekerig), lawaai en gebroem en zijdelingse dribbels is het een grote vooruitgang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD