aansluiten koelvloeistof sensor. expansievat voor voorbereiding gezocht.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Met een beetje goede wil test je dat direct door de twee draden kort te sluiten.Leidsekade schreef : Weet het zeker. Heb het samen met Alexander gedaan. Maar nu ik het nalees, moet ik het nog even controleren met een lege tank. Dat zal helaas nog even een maandje duren
En het nr van het vaatje even controleren op 9122997.
Vaatje 9142002 heeft ook een gat aan de onderkant maar geen vlotter in het vaatje......
Het nummer staat op de onderkant van het vaatje.
www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/elektri...hlwasserniveau/1876/
(Kijk even goed naar de stekker welke sensor je moet hebben, ik denk degene die er voor de 850 staat.)
www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/kuehlun...ter-kuehlmittel/744/
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k 1997 ==> 610k nu
940 96 B230FK AW71L ecc 115k 2005 ===> 210k nu
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Bij Timen een vaatje gehaald en getest. Blijkt niet te werken.
Timen heeft alle vaatjes en sensoren liggen, dus alle combinaties getest.
Type en sensor en vaatje horen bij elkaar.
Nu zit in de "voorbereide" bedrading een contrastekker die op de sensor van een 850 past. (deze bedrading is voor een alarm aansluiting en kan misbruikt worden zoals henk 940lpt beschreven heeft).
Daarom kruis ik nu twee sensors een 850 en een 900 om de aansluiting te maken.
Pieter liep eerder tegen dit probleem aan:
Nu had ik ook al een 'verkeerde' sensor (nr. 3547710) liggen, met de 'oude' stekker. Komt die toch nog van pas. Hij zit zo te zien wat degelijker in elkaar, met een uit één geheel gegoten huis, i.p.v. het 'buisje met kit', en heeft ook wat dikkere silicoonachtige draadjes. Afijn, de 'nieuwe' stekker aan de 'oude' sensor gesoldeerd. Aangesloten, weer testen, vlak onder de 'MIN' streep gaat het lampje branden. Mooi mooi.
Ga je een sensor bestellen neem dan een 3547710 en niet de 850 sensor.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
De sensor van de 850 werkt prima hoor. Het is gewoon een reed-schakelaar die geactiveerd wordt door het magneetje in de vlotter.Adrian schreef : Ga je een sensor bestellen neem dan een 3547710 en niet de 850 sensor.
Het probleem is dat de 940 van 97/98 voorbereid lijkt voor een KVS-niveausensor, maar het niet is. De desbetreffende connector is bedoeld voor een Guard II alarm sirene en de draad eindigt in de Guard II relais voet rechts van het dashboard kastje. Je moet deze draad dus aanpassen en doorvoeren naar het instrumentenpaneel.
Piet
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Nee Piet, de "witte" sensor van de 850 werkt echt niet in het 940 org. Volvotankje. Vandaag nog weer voor de zekerheid even getest. Blijkbaar zit het schakelmoment van het reed-contact wat lager. Zet ik de "wiitte" in een 850/V70 tankje dan werkt het direct. De "zwarte" sensor moet je dus hebben wil je resultaat hebben.Piet22 schreef :
De sensor van de 850 werkt prima hoor. Het is gewoon een reed-schakelaar die geactiveerd wordt door het magneetje in de vlotter.Adrian schreef :
Ga je een sensor bestellen neem dan een 3547710 en niet de 850 sensor.
Het probleem is dat de 940 van 97/98 voorbereid lijkt voor een KVS-niveausensor, maar het niet is. De desbetreffende connector is bedoeld voor een Guard II alarm sirene en de draad eindigt in de Guard II relais voet rechts van het dashboard kastje. Je moet deze draad dus aanpassen en doorvoeren naar het instrumentenpaneel.
Piet
De test heeft gewoon buiten de auto plaats gevonden. Met de multimeter getest of er verbinding gemaakt werd.
Adriaan heeft gisteren met diverse witte sensoren hetzelfde probleem onderkend.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik begon met een zwarte 850 (9141134) sensor. Deze was ondeugdelijk en ging stuk bij de montage (waar Adrian naar verwijst, <a href="/node/31373#comment-275994" target="_blank">klik</a>). Nu zit er een grijze 940 (3547710) sensor in, met de 850 stekker eraan. Die sensor schakelt als het niveau iets onder '-' komt. De 850 sensor heb ik alleen droog getest, dus daarvan weet ik niet bij welke waterstand hij schakelde.