aansluiten koelvloeistof sensor. expansievat voor voorbereiding gezocht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat klopt denk ik......
De blauwe plus die van het lampje afkomt (dus de draad die je tussen de tellerbak en het lampje heb gepropt )verbinden met de min. Dan zou het lampje moeten gaan branden vermoed ik.
In de dagelijkse situatie verbind de sensor bij een te laag vloeistif niveau die plus en min draad.
gr. Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Wat wel weer logisch is.
Maar kan er iemand uitsluitsel geven over het niveau van voorbedrading.
Ik heb een sensorstekker onaangesloten liggen.Ik heb een lampje in de bak erbij gestopt en die brandt bij op contact zetten.
Indien er nog een draad getrokken moet worden zal een zijde in de stekker moet op de tellerbak, positie? En de ander op een doodlopend stuk draad die wel al aan de sensorstekker zit, Lokatie?
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Neem anders even contact op met Timen. Die heeft ook sensoren aangesloten in auto´s die niet voorbedraad waren. Bovendien heeft hij de sensoren liggen.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op de aangegeven plaats in het rijtje lampen zit volgens het instructieboekje een temperatuurmeter ivm turbo-diesel.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
De min bij contact aan wordt aan alle signaallampjes gegeven via een parallele aansluiting verbonden met de min die van het krachtveld van de dynamo afkomt, zolang deze niet draait. onderste lijntje in het schema en aansluiting C3:
www.volvo700vereniging.nl/node/41699
Bekijk het schema van het instrument panel. Volg je het nog? Zo nee, bekijk het schema en de funktie van een diode. Dat moet je toch doen, ga je zelf een aansluiting maken.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Weet je dat wel zeker?Leidsekade schreef : Voor mijn 1998-er 945 is het precies zoals Pieter heeft beschreven. Lampje erin, 850 sensor erin en werkt.
In onze 98er ontbreekt de betreffende aansluiting op de instrumentenpaneel-connector ook.
Als je er een lampje in stopt gaat dat weliswaar even branden zodra je het contact aan zet maar het zal dus niet op de sensor reageren.
Het is maar dat je niet op het lampje vertrouwt terwijl het niet werkt.
Piet
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar nu ik het nalees, moet ik het nog even controleren met een lege tank.
Dat zal helaas nog even een maandje duren