standkachel

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-01-2012 17:59 #1345095 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Standkachel
Ik heb sinds afgelopen november een Defa Termini 1350 Watt blower in combinatie met Hot Frog (80graden) tussen de koelwaterslang van mijn Volvo 245 geplaatst. Mini plug aansluiting in de grill van mijn 245 en met 10 m verlengsnoer en tijdschakelaar aangesloten op het stopcontact in de schuur. Sinds die dag geen dag meer hoeven te krabben (al heeft het nog niet zo vaak gevroren 's nachts) en met wegrijden al een warm interieur, ontdooide ruiten en een voorverwarmd blok zodat er ook vlot warme lucht uit de roosters komt. Ik wou oorspronkelijk ook een benzine standkachel (Webasto o.i.d.), maar de prijs (ook voor gebruikt) en het idee dat er 's ochtends een vlam in je auto brandt schrokken mij af (maar dit is een persoonlijk gevoel). Ik heb liever een nieuw systeem uit de doos, dan gebruikt spul. Nu heb ik voor 310,- euro nieuw spul op 220V in de auto. De combinatie Defa+Hot Frog bevalt mij goed. M.i. kun je de stroomkosten wegstrepen tegen het verminderde benzineverbruik omdat je geen koude start (met hoger brandstofverbruik) meer hebt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2012 23:20 #1345134 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verbranding zonder vlam
Hallo Kogelman

Kogelman schreef : ... het idee dat er 's ochtends een vlam in je auto brandt ...

Maar goed dat dat bij lopende motor nooit gebeurt. 
groetjes
Mathy

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-01-2012 09:05 #1345152 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic standkachel

Als de motor draait zit ik meestal in de auto. Als een benzinestandkachel                 's ochtends aanspringt/brandt/opwarmt draai ik me nog eens om in bed en heb ik geen zicht op de auto. Ik moet er niet aan denken dat de auto af fikt terwijl je nog in je bedje ligt. Kortom: Als er dan iets misgaat met een gebruikte benzinestandkachel en er zou brand ontstaan ben je te laat, dat was meer mijn punt.   

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2012 09:08 #1345153 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Om
Om deze reden heb ik mijn standkachel ook nog nooit geprobeerd, sinds ik de auto heb. Servicebeurt/controle staat op de planning, daarna zou ik m wel durven gebruiken.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2012 14:06 #1345177 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic CV
Halllo Kogelman
Dan zet je de verwarming zeker ook uit, als je van huis gaat.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam