standkachel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2012 11:40 #1091046 door V700 register
standkachel is gemaakt door V700 register
Eventjes voorstellen. Mijn naam is Klaas Keller en ben in het bezit van een 940 estate 98 met 230FK en 206 k op de teller NAP.Ik ben net lid geworden en meteen de Factor 700 lustrum editie ontvangen.
Hierin staat een advertentie van motorblok en interieurverwarming. De vraag is nu heeft iemand hier ervaring mee?.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet Klaas Keller

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2012 12:00 #1344917 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic standkachel
Hej hej klaas,
heb al sinds 2000 in al mijn auto's motor en interieurverwarming.
Zelf geplaatst zowel galix als Volvo verwarming
Vriesplug verwijderen dompelaar erin, stroomvoorziening voor 220 in de bumper plaatsen spliter er tussen naar het interieur gedeelte  en klaar is Klaas
Hej då

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2012 14:13 #1344926 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Op
Mijn 740 had ik zo'n ding. In de vriesplug ging niet omdater een terugvoerleidinkje voor zat, dus dan maar in een waterslang(richting koeler). Het werkte +/-.
De auto stond voor de deur op straat dus het was wel een beetje geklooi met kabels, vanuit de brievenbus naar een haspel die onder de auto lag. En dan maar hopen dat niet een grappenmaker de boel molde.
Mazzel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2012 21:46 #1344964 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motorblok verwarming
Klaas deze verwarming wordt geleverd door een van onze sleuteladressen Garage Bosscha in Langezwaag.
Onze Rayon coordinator Henk Huisman weet hier veel over te vertellen, voor mij trok deze verwarming te veel ampere's (15), terwijl ik 16 amp. ben gezekerd. Er komen binnekort nieuwe type's verwarming aan die minder Ampere's trekken.

• Wim de Goede
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2012 00:48 #1345003 door Wim de Goede
Beantwoord door Wim de Goede in topic Motorblok verwarming
Klaas,
Ik heb dit in november geplaatst in mijn volvo werkt uitstekend, inbouwen is makkelijk klusje. Je moet alleen even een beugeltje maken om de pomp te bevestigen.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-01-2012 01:47 #1345006 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Kan nooit.

Mart schreef : Onze Rayon coordinator Henk Huisman weet hier veel over te vertellen, voor mij trok deze verwarming te veel ampere's (15), terwijl ik 16 amp. ben gezekerd. Er komen binnekort nieuwe type's verwarming aan die minder Ampere's trekken.

Volgens mij maak je hier een foutje...15 AMP met 220V zou 3,3 KW zijn! Dat is een hele hoop vermogen! (Onrealistisch)
Volgens mij trok dat ding van Bosscha maar 500 Watt, zo'n 2,2 Ampere.
Groeten,Gerben

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2012 07:58 #1345008 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic gedoe
Die 500 W klopt wel zo'n beetje maar ik blijf het gedoe vinden met kabels enzo. Het liefst zou ik zo'n echte standkachel erin hebben zoals ik mijn V70 had met een timer en dat je in de ochtend naar buiten komt er een glimmende ijsvrije baksteen klaar staat voor de rit. Zou het mogelijk zijn zo'n Webasto? dacht ik standkachel (op benzine) in onze auto's in te bouwen? Volgens mij wel maar kosten de hoofdprijs.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2012 11:16 #1345022 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verwarming Motorblok & Interieur
Gerry kijk even op  <a href=" www.garagebosscha.nl/ "> www.garagebosscha.nl/
voor de juiste gegevens.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-01-2012 12:40 #1345035 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nagezocht
Ja, dat is de stekker aansluiting!Het is eerder besproken hier op het forum.

struis Op 21 November 2011 schreef : 220/15 volt/ amp aansluiting moet zijn; 230 Volt 16 Ampère.

henk 940LPT op 21 November 2011 schreef : Volgens mij doelt André (struis) op de stekker. Zo'n blauw camping geval, die officieel bedoeld is voor 230V / 16A. Als je een stekker gaat zoeken voor 220V / 15A vind je die niet.Bij krachtstroom speelt ook zoiets. Alle (moderne)  stekkers zijn rood, maar de grootte loopt met de stroomsterkte op. 16A is het kleinst, 63A het grootst. Je moet dus de stroom weten om de juiste stekker te kunnen kiezen.

Enneee:

Mathy Op 20 November 2011 schreef : Hallo GerbenIn de accessoirescatalogus die hier ook op de site staat, hebben ze het over 500W.  Ideale opwarmtijd 2 tot 3 uur.groetjesMathy

Er staat dus zelfs een catelogus hier op de website!En: hij verbruikt 500 Watt!<a href="/node/41581">Klik hier voor het topic waarin we dit ding eerder hebben besproken.</a>Groeten,Gerben

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2012 13:42 #1345042 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Standkachel
Ik ken de aangeboden kachel niet, maar het werkt volgens mij prima. In Noorwegen en Zweden ten Noorden van het Vanern komt je volgens mij geen auto zonder tegen, of er moet een brandstof standkachel in zitten.
Het enige nadeel is dat je stroom nodig hebt en dat betekend dus een kabel naar de auto. Met een eigen oprit lijkt me dat geen probleem.
Een standkachel is in ieder geval erg aangenaam. Geen ramen meer krabben, lekker warm interieur en de ramen bevriezen of beslaan ook niet meer in de eerste kilometer na de koude start.

Moderators: Jerry Stam