Geen power / horten en stoten

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-11-2011 12:49 #1337763 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Rreset

canecorsoeric schreef : Bougies vervangen maar Lambda lampje blijft  branden. Loopt ook niet echt lekker soepel. Ga bougiekabels ook maar vervangen.
Ciao Eric

<div class="content">Trek ff de accu pool los voor een half uurtje voor een ECU reset, dan gaat het lambda lampje weer uit.
Groeten,Gerben</div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 11:43 #1337869 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic horten en stoten
Nieuwe bougiekabels en gereset. Loopt weer als het bekende naaimachientje op benz. Nu nog de lpi in jector laten repareren en het rijden wordt weer stuk betaalbaarder
Ciao Eric

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2011 15:32 #1338393 door V700 register
Nou voor de lpg ben ik bij Peter Verkerk geweest in Bunnik. Lpg is hersteld door 3 nieuwe zekeringen in het lpg management te plaatsen hahahahaha loopt nu ook op lpg als het bekende naaimachinetje . Heeft mij ook ff de aansluiting voor de computer laten zien en gaf als tip nieuwe verdeelkap plaatsen . Wordt Timen bellen en ff kijken hoe je zoiets erop schroeft . Ben weer blij :-)))
Ciao Eric

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2011 08:34 #1338611 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zekeringen
Wat was er met de oude zekeringen aan de hand dan? Kapot of gecorrodeerd? Ik neem aan dat we het over drie (van de vier) zekeringen hebben, de bekende zekeringen bij de Vialle LPi installaties. Het is zo'n beetje de éérste suggestie die altijd gedaan wordt als je een storing hebt, om die zekeringen goed na te kijken / schoon te maken.
En de verdeelkap, wat was daar mee? Gescheurd?
Op zich mooi dat het opgelost is, het plaatsen van drie nieuwe zekeringen is zo'n beetje de minst dure oplossing voor lpg problemen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2011 16:25 #1338956 door V700 register
Verdeelkap etc vervangen omdat dat wel tijd werd ;-). Waar ik mij eigenlijk , achteraf , behoorlijk aan erger is dat die monteur van de ANWB ten 1ste begint dat hij de auto niet kan uitlezen want daar is'ie te oud voor . Vervolgens geeft hij aan dat waarschijnlijk de luchtmassameter kapot is of wijst iets aan dat vologens hem een sensor is voor het benz/lpg mengelsel richting de turbo . Ja als 'ie slecht rijdt op lpg op benz gaan rijden. Doet verder niks als verveeld kijken. En dan gaat het om een paar eenvoudige zekeringen !!!!!! niet eens naar gekeken . Wat een ... van een monteur. Heb er eens in Belgie een monteur ( van de zuster club )bij mijn pontiac firebird gehad. Liep ook niet lekker . Deed de moterkap open en kon alleen maar verbaasd kijken . Zo'n grote motor had hij nog nooit gezien en lpg daar snapte hij de ballen van hahahaha was een 20 jaar geleden is toch 1 en ander veranderd . Zal de ANWB ook  mijn ongenoegen mededelen :-( je moet wat met je ergernis . Kwam er ook achter dat er een scheur in de slang van de carter ontluchting zat. Weet nu ook waarom de boel eromheen zo vettig is ;-)
Ciao Eric

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2011 10:41 #1340668 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen power / horeten en stoten
Net wat te vroeg gejuigd :-( . Start ( koud ) prima maar.........stuk gereden en ff stil gestaan dan wil hij weleens slecht aanslaan. Lamda lampje brandt eigenlijk al bij het 1ste starten . Loopt niet mooi ; plof / afslaan. na paar keer starten voorzichtig rijden ; horten /stoten / ploffen. Schakelt niet over naar gas en schakelt ook niet door ( automaat). Is ff pielen met starten stukje rijden gas geven in neutraal. Pakt plots op en loopt mooi en schakelt over naar lpg ; schakelt ook door. Al is 1ste paar km niet echt enthousiast. Rijdt dan op lpg. Nou als iemand dit bekend voorkomt of herkent hoor ik graag van je.
Ciao Eric

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2012 16:04 #1342408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geem power /horten en stoten oja en ploffen
Uit laten lezen en volgens die info de luchtmassameter vervangen .Kijken wat hij nu gaat doen ; 1ste indruk start en loopt prima als ik start met warme motor .
Ciao Eric

Moderators: Jerry Stam