MBC-ervaringen

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2011 23:01 #1330517 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Grappig om te lezen dat mensen zich focussen op zuiniger rijden na montage van chips om zo met een nog wat hogere turbodruk te rijden. Ik ging juist een stukje meer verbruiken omdat gasgeven ineens een heel wat grotere glimlach veroorzaakte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2011 23:21 #1330520 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een MBC puur voor meer
Een MBC puur voor meer rijplezier, zonder niet echt het gevoel dat ik met een turbo onderweg was.
Nu met 0.8 bar het echte turbo gevoel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2011 09:17 #1330536 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idem

gj schreef : Grappig om te lezen dat mensen zich focussen op zuiniger rijden na montage van chips om zo met een nog wat hogere turbodruk te rijden. Ik ging juist een stukje meer verbruiken omdat gasgeven ineens een heel wat grotere glimlach veroorzaakte.

Idem,
en het verbruik op LPG is toch al hopeloos, dus dan maar op de "geniet factor" focussen.

Alfred Lidnr. 1178

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2011 09:33 #1330537 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Genieten is het belangrijkste
We rijden in onze bakstenen om te genieten, niet omdat ze zo goedkoop zijn, toch? Voor mij is genieten absoluut het belangrijkste effect wat ik hoop te bereiken met de MBC, meer souplesse. Een lager verbruik is een mooie bonus, als het zo blijft is het ook prima. Een van de zaken nog te doen is de auto richting LPG brengen, dan wordt het bedrag aan de tank weer wat lager. Is ook genieten :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2011 09:48 #1330539 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic subjectief
Genieten...volstrekt subjectief begrip wat mij betreft. Mijn subjectiviteit m.b.t. een MBC is al vermeld. Konkreet : weggebruikers die onnodig 90 rijden passeren met ietsje vlotter tempo, de sensatie van een acceleratie sowieso ( reed 37 jaar motor ), de meewarige blik van een mede-weggebruiker die de 945 meewarig aanschouwt a.h.w. pareren met een dot gas ( kinderachtig maar niet voor mij).
 Als ik dan lees, dat anderen genieten van 1-2-10 aanpassingen om nóg meer te genieten lees ik die forum-bijdragen en kan me dan al dan niet verplaatsen. Het is afdoende te vernemen dat een nogal goedkope MBC, met een niet al te moeilijke inbouw/afregeling, leidt tot vermogenswinst. Voor mij interessant dan te lezen dat het blok er makkelijk tegen bestand is...dat leden gaan "pielen"met extra-'s en afstellingen / andere onderdelen. Als er een besparing van het verbruik kan worden bereikt met die aanpassingen terwijl het vermogen toeneemt, dwingt dat bij mij respect af omdat ik een technisch onbenul ben. Zoiets als destijds de motorracerij 500cc me B. van Dulmen en J. Middelburg, die erin slaagden fabrieksmotoren een p...te laten ruiken. Leden die anderen inseinen m.b.t grenzen en risico-'s,  technische data, dat maakt een forum als dit forum kwalitatief van belang, weer..wat mij betreft.
Zappa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2011 14:45 #1330564 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alzheimer light??
"Leuke tekst die me aanspreekt omdat er trots uitstraalt en genieten. Hoop met mijn gisteren gevonden 945 LPT 1996 ook enkele " tonnen "erbij te genieten !
veel plezier
Zappa"
Even off-topic, wil ik opmerken dat je nogal "fors" reageerd op het begrip "genieten", terwijl ik in een eerdere post van jou het bovenstaande tegenkwam 

En On-topic,
zag dat je meedoet aan de MBC-groupbuy,
Ik heb dezelfde mbc en ben zeer tevreden. Geen verloop kunnen meten in de afgelopen 20000km en zeer eenvoudige inbouw.
Zorg voor een goede stage 0 en eventueel een kleine aanpassing van de luchtfilterhuis.

Denk dat je er enorm van gaat gen....n

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2011 15:50 #1330571 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ??
Alfred..ik zie dat niet dat "forse". Mijn opzet was niet anderen van repliek te dienen o.i.d. Heb het nagelezen maar sorry, het ontgaat me waar je op doelt. Je suggereert een tegenstelling die er niet is.
Goed te vernemen dat je al 20.ooo km probleemloos van de MBC geniet.
Zappa
( Martin )

Moderators: Jerry Stam