MBC-ervaringen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2011 10:03 #1330423 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sorry
Sorry, niet goed gelezen. Bas reageerde op de 37%.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2011 10:12 #1330424 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic theoretische vermogenswinst
Die 37% ga je denk ik niet halen. In de praktijk (op de rollenbank) worden beduidend lagere winsten gemeten uiteraard afhankelijk van de instelling. (daar kunnen de experts je meer over vertellen) Ook dient je luchtfilterbehuizing aangepast te worden zodat er meer lucht beschikbaar komt.  De benzinechip van Martijn heeft bij een normaal rijgedrag ( elke auto die geplankt wordt gaat duurder rijden) zelfs een gunstig effect op het benzineverbruik van mijn groene.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2011 11:22 #1330432 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG 1op8
Mijn 940 rijdt ongeveer 1 op 8 op LPG en ik rijd door zoals een hoop mensen hier weten. Volgens mij is dat een heel mooie waarde?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2011 11:41 #1330434 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tom. dat verbruik is zeer
Tom. dat verbruik is zeer netjes ja. Een mens kan niet duidelijk genoeg zijn merk ik weer eens. Ik heb nagenoeg alle topics doorgespit vanaf 2005 tot heden, dus ook van de vroege-recente groupbuys weet. Zoals aangegeven zal ik naar Timen gaan en het waarom was al vermeld. Ik denk tot 0.8 te gaan en niet-nooit meer. De techn. uitleg van JanV vond/vind ik duidelijk-kompleet en lading-dekkend. Als ik reken en mogelijk een mispeer maak, zou ik dat graag vernemen dan. Als het korrekt is dat 0.1 drukverhoging leidt tot 10 extra PK-'s ( dus tot de bovengrens van 0.7-0.8 bar !!) dan praten we toch over ca. 40-50 extra PK-'s. Zo niet zie ik de berekening graag tegemoet dus laat maar komen. Al het andere ( dus boven de 08) is voor mij niet relevant dus meende ik niets te hoeven vragen over chips ( moeten er 2 zijn aldus alweer janV. e.a.).
Zappa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2011 12:51 #1330442 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Zou ongeveer moeten kloppen. Overigens is de grens waartot je veilig de druk kunt verhogen (of waarboven je chips nodig hebt) verschillend per auto. De ene kan 0.9 aan, de ander zit bij 0.8 al in de probleemzone. Staar je dus niet blind op een bepaald getalletje en houd de motor goed in de gaten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2011 13:04 #1330448 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waar
Helemaal waar ja. Mijn LPT is van 1995 en km.st. 261.500 nu.
Timen heeft van de week de hele boel geïnspecteerd, kleppen nagezien en gesteld, gr. beurt enzovoort. Z.i. technisch goede auto ( die ik overigens kocht op gehoor en aanvoelen tijdens proefrit..door de smeerboel heen gekeken a.h.w.) dan nog gelukswestie maar dus geheel in orde nu. Dus ook remmerij/remleidingen/vering e.d.
Daarom durf ik o.7 of 0.8 in beginsel wel aan. Ben niet het type die in Duitsland 200 plus wenst te jakkeren, het inhalen beschouw ik dan als makkelijker dus veiliger én omdat ik het kind in me herken en koester is het verbaasde smoelwerk van een mede-verkeersdeelnemer voor mij ook een reden om te grijzen. Dat weer wel

Zappa ( Martin )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2011 13:50 #1330451 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pingel, pingel.
Ik heb in een ander draadje al eens laten weten dat ik op 0,8 Bar pingel problemen had.
Het was in Frankrijk, het was heet en de auto zat bommetje vol. Ik reed een 5% helling op met 150 en gaf gas bij. Dat vond-ie niet leuk. Op LPG notabene.
Omdat ik wil dat het onder alle omstandigheden (ook extreme-) goed gaat rijdt ik nu dus al heel lang met 0,6 Bar rond en zou voor meer turbodruk de computers laten chippen. Dat kost ergens tussen de 150 en 200 euro als ik het goed heb.
(Oh, ja, ik heb laatst dezelfde helling weer gereden met ongeveer dezelfde omstandigheden/snelheid en dat ging nu zonder problemen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2011 15:51 #1330463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Soepeler

whitehorse schreef : De goedkoopste pk winst die je kunt krijgen.
Ik heb de MBC uit de groupbuy, en heb hem op 0,6 staan op LPG. No problems en de auto rijdt veel fijner. In al die tijd geen verloop van turbodruk (ik heb een turbodrukmeter in het dash) geen verloop van de klepspeling ook, en de auto kan het prima aan. Ik tank wel 98 voor de zekerheid voor de ogenblikken dat hij op benzine draait, maar volgens de experts is dat kennelijk niet nodig.
Ik was van plan om de computers te laten chippen, maar vind eigenlijk dat hij met 0,6 Bar al goed genoeg rijdt! De 940 heeft nu 430.000+ km gedraaid en gebruikt nog steeds geen olie.....
Oh, ja de MBC is gemonteerd bij kilometer 384.000, zit er dus een dikke 46.000 kilometer in.

Bovenstaande is ook voor mij van toepasssing met dien verstande dat de MBC bij 214.000 km is ingebouwd. Nu bij 226.000 km kan ik zeggen dat de auto een stuk soepeler rijdt.<pre>Cees van Epenhuijsen Lidnummer 160. </pre><pre>Volvo 940 LPT 2.3 FK. LPG G3. Automaat LPG 213.000 KM</pre>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2011 18:45 #1330483 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verbruik
Interessant om de verbruiksgegevens te lezen, over de eerste 10 tankbeurten in deze auto reed ik gemiddeld 1 : 8,96 de laatste twee keer heb ik V-power getankt en rij ik 1 : 10,17 gemiddeld. Mag ik verwachten dat bij het toepassen van MBC én chips dit verbruik nog beter wordt?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2011 21:10 #1330507 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hangt
Hangt van je rijstijl af. Als je al zuinig rijdt, zal het effect wellicht niet zo groot of niet aanwezig zijn. Rijd je stevig door en ben je gewend om later te schakelen dan zou het wel kunnen besparen.

Moderators: Jerry Stam