MBC-ervaringen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zappa
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Timen heeft van de week de hele boel geïnspecteerd, kleppen nagezien en gesteld, gr. beurt enzovoort. Z.i. technisch goede auto ( die ik overigens kocht op gehoor en aanvoelen tijdens proefrit..door de smeerboel heen gekeken a.h.w.) dan nog gelukswestie maar dus geheel in orde nu. Dus ook remmerij/remleidingen/vering e.d.
Daarom durf ik o.7 of 0.8 in beginsel wel aan. Ben niet het type die in Duitsland 200 plus wenst te jakkeren, het inhalen beschouw ik dan als makkelijker dus veiliger én omdat ik het kind in me herken en koester is het verbaasde smoelwerk van een mede-verkeersdeelnemer voor mij ook een reden om te grijzen. Dat weer wel
Zappa ( Martin )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het was in Frankrijk, het was heet en de auto zat bommetje vol. Ik reed een 5% helling op met 150 en gaf gas bij. Dat vond-ie niet leuk. Op LPG notabene.
Omdat ik wil dat het onder alle omstandigheden (ook extreme-) goed gaat rijdt ik nu dus al heel lang met 0,6 Bar rond en zou voor meer turbodruk de computers laten chippen. Dat kost ergens tussen de 150 en 200 euro als ik het goed heb.
(Oh, ja, ik heb laatst dezelfde helling weer gereden met ongeveer dezelfde omstandigheden/snelheid en dat ging nu zonder problemen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bovenstaande is ook voor mij van toepasssing met dien verstande dat de MBC bij 214.000 km is ingebouwd. Nu bij 226.000 km kan ik zeggen dat de auto een stuk soepeler rijdt.<pre>Cees van Epenhuijsen Lidnummer 160. </pre><pre>Volvo 940 LPT 2.3 FK. LPG G3. Automaat LPG 213.000 KM</pre>whitehorse schreef : De goedkoopste pk winst die je kunt krijgen.
Ik heb de MBC uit de groupbuy, en heb hem op 0,6 staan op LPG. No problems en de auto rijdt veel fijner. In al die tijd geen verloop van turbodruk (ik heb een turbodrukmeter in het dash) geen verloop van de klepspeling ook, en de auto kan het prima aan. Ik tank wel 98 voor de zekerheid voor de ogenblikken dat hij op benzine draait, maar volgens de experts is dat kennelijk niet nodig.
Ik was van plan om de computers te laten chippen, maar vind eigenlijk dat hij met 0,6 Bar al goed genoeg rijdt! De 940 heeft nu 430.000+ km gedraaid en gebruikt nog steeds geen olie.....
Oh, ja de MBC is gemonteerd bij kilometer 384.000, zit er dus een dikke 46.000 kilometer in.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-