Ok, ik wil een M90 in plaats van mijn AW72.. maar nu? [hullup! :) ]
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Met vriendelijke groet, Ziko
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.autoblog.nl/archive/2010/11/18/carav...n-met-je-b-rijbewijs "> www.autoblog.nl/archive/2010/11/18/carav...n-met-je-b-rijbewijs
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">De OD van een Diesel ziet er totaal verschillend uit dan de OD op de M46 van de 16V.Alwood schreef : Gerben, nog een vraagje over de overdrives..
Hebben diesels daadwerkelijk een andere OD of verschillen die enkel door een andere eindreductie? Ik kan er vooralsnog weinig-niks over verschillende uitvoeringen vinden maar snelweg-technisch zou een 0,7:1 5e verzet wel lekker zijn.
Trouwens dit al gelezen over M47+OD?
<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=55271&page=3 "> forums.turbobricks.com/showthread.php?t=55271&page=3
Klinkt dan toch alsof je liever een BMW 6-bak met 3,5:1 achteras monteert ofzo
Ik weet niet of ze 1 op 1 op de andere M46 passen, maar het lijkt me wel, sinds de M46 bak zelf niet tot weinig verschilt.
De eindreductie zal iets anders zijn en de achteras is ook anders (op de Diesels)
Je hebt verschillende OD's, P-types, J-Types, LH-Types, P/J-Types...etc.
Ik weet voorderest weinig van OD's en heb geen idee of ze allemaal passen en/of de reductie verschild.
Achja, ik heb de bakken al liggen en heb liever Volvo spul eronder dan BMW spul..maar de BMW bak is inderdaad ook een optie.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zegt een M90 & M46 ervaringsdeskundige?Michael Oud schreef : Gewoon die M90 erachter trappen, krijg je geen spijt van.
Ken eigenlijk het karakter van beiden totaal niet, weet enkel dat een Volvo S60 wat gevoelloos schakelt, een M47 wat suf schakelt en Saab's 900 verschrikkelijk slecht schakelen als ze ouder zijn maar goed onderhouden met een 2,1 16V messcherp.
Knijp hem nog een beetje voor M90-kosten... (aanschaf vooral..)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Anyway, Alwood, ik spreek uit ervaring ja. Een M46 schakelt wat hakerig, met ruime slagen en veel speling. In mijn beide auto's was dat hetzelfde. Een M90 schakelt strakker en trefzekerder. Je hebt meer gevoel met wat er nu allemaal gebeurt. Ik heb ook nog een Cravingboost short throw shifter, en dat maakt het helemaal een genot om te schakelen. Ik heb 'm overigens zo kort staan, dat mensen die niet eerder in mijn auto reden, telkens denken dat de bak nog niet in zijn versnelling staat. Ik heb trouwens mijn M46 gesloopt door achteruit een burnout te doen. Na een harde knal, was de achteruit ver te zoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Correct, alleen heeft de 16V totaal geen koppel onderin en denk ik niet eens dat ie het zou trekken als je hem bv bij 100 in de "6" zou doen..ga je steeds langzamer.henk 940LPT schreef : Een OD die je achter een volwaardige 5bak hangt lijkt me geen lang leven beschoren. Het ding krijgt zo veel meer koppel te verduren dan als OD achter de 4e versnelling.
Is dus puur en alleen om zuiniger en stiller te rijden op de hogere cruisesnelheden, 130 e.d waarbij er niet zo bijster veel koppel door de OD heen zou gaan. Zal binnen marges zijn.
Voor het "hardere" werk heb je hem gewoon in de 5...
__
Ik heb ook wel eens voor de gein, een burnoutje in de achteruit gedaan, mijn M46 heeft het volgehouden.
Ben zelfs laatst nog met 2500+ toeren in de R acheruit tegen een lantaarpaal geknald (valt te lezen op dit forum) heeft ie ook overleefd (en de wagen zelfs ook) motor sloeg wel meteen af.
Groeten,Gerben</div>