Ok, ik wil een M90 in plaats van mijn AW72.. maar nu? [hullup! :) ]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ah, 16 inchers?gerryberrie schreef : Nee, er zit 205-55 achter op. (zo uit mn hoofd)
Achteras is "standaard".
Bandenspanning is natuurlijk goed.
Dr zijn heeeel veeel verschillende overdrives gemaakt door de jaren heen.
Verhoudingen daarvan zullen denk ik wel minimaal verschillen.
Groeten,Gerben
Nog een ideetje: hoe ingewikkeld zit zo'n overdrive in elkaar? Of is die ook om te wisselen? In dat geval zou ik er misschien wel een 0,7 of zelfs 0,6 achter willen zetten... Verder is de 46 vrijwel identiek qua verhoudingen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Overdrive valt wel om te wissellen, zelf nog nooit een overdrive open gehad of om gewisseld..zo that beats me.
Maar met een TD overdrive erachter heb je al een leukere verhouding te pakken.
Ik zat er ook al aan te denken, een M47 te voorzien van een OD, voor een "six speed".
Dan ga je fors laag de toeren in!
Helaas nog geen tijd gehad om hier aan te beginnen, M47 en M46 en OD en onderdelen heb ik al wel liggen.
Lijkt me de leukste combi.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou jij eventueel nog interesse hebben in een AW72?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Dat kan!Alwood schreef : Volgens mij moeten we toch eens afspreken Gerben
'T is dan een stukje rijden (voor mij) maar oma woont toch in Beetsterzwaag dus verzin ik wel iets.. Telefoontjes uitwisselen op PB?
Zou jij eventueel nog interesse hebben in een AW72?
Ik heb helaas niet heel veel baat bij je AW bak..als je hem niet ergens kwijt kan mag je hem ook hier wel laten liggen en verkopen en dat ze hem bij mij komen ophalen. vind ik niet zo'n probleem.
Groeten,Gerben
PS>De bak kan je bij mij NIET omwissellen..sinds ik geen brug e.d heb.
PS>Ondertussen al PB's uitgewisseld.</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hebben diesels daadwerkelijk een andere OD of verschillen die enkel door een andere eindreductie? Ik kan er vooralsnog weinig-niks over verschillende uitvoeringen vinden maar snelweg-technisch zou een 0,7:1 5e verzet wel lekker zijn.
Trouwens dit al gelezen over M47+OD?
<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=55271&page=3 "> forums.turbobricks.com/showthread.php?t=55271&page=3
Klinkt dan toch alsof je liever een BMW 6-bak met 3,5:1 achteras monteert ofzo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Welk type? M90L/L2/h? En hoeveel koppelingspedalen en aandrijfassen zitten er bij?Jan-Geert schreef : en hier ligt wel een m90 bak (emmeloord)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Kun je dit verder uitleggen?Alwood schreef : - ik heb nog geen E-rijbewijs (hoewel dat binnenkort ook niet meer nodig is..)
Met vriendelijke groet, Ziko
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben even kwijt wanneer de regel nu precies in gaat maar NL wetgeving wordt gelijk getrokken met EU wetgeving.Ziko schreef :
Kun je dit verder uitleggen?Alwood schreef : - ik heb nog geen E-rijbewijs (hoewel dat binnenkort ook niet meer nodig is..)
Dat betekent: met je auto alles trekken zoals op het kenteken vermeld, als de combinatie de 3500kg maar niet passeert.
Op dit moment is de regel ook minder streng dan de meesten denken: alles trekken, zolang de maximaal toegestane massa van de aanhanger maar niet groter is dan het kenteken-gewicht van de auto en de combinatie niet zwaarder is dan 3500kg.
Bericht is ook eens op het forum voorbij gekomen overigens