Trillende remmen -> Opgelost?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2011 17:13 #1325728 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic altijd
Heb ik altijd al gezegd!!
Heb bij de 850 al gedoe met scantech gehad en bij de 940 ook...
Monteer alles alleen nog orgineel......of misschien brembo max ofzo.
Goeie montage is ook belangrijk,daar worden ook fouten gemaakt mbt schoonmaken.

Groet Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2011 17:57 #1325734 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje overdreven die Volvo
Beetje overdreven die Volvo merkentrouw.

Stel: Je denkt ik heb kromme schijven. Dat gebeurt gewoon wel eens als de remschijven te dun worden.
Je monteerd nieuwe van een goedkoop merk en de remmen trillen direct na montage nog steeds net zo erg.
Het kan dan bijna niet zo zijn dat dat dan aan die nieuwe goedkope schijven zou liggen. Er is gewoon een andere oorzaak.
Weet je zeker dat het trillen alleen bij remmen gebeurd?
Trilt ie niet ook bij hoge snelheden: wellicht een kromme velg of karkasbreuk band.
Een aanlopende rem zal niet direcht trillende remmen veroorzaken. Wel als je de boel te heet laat worden en dat kan natuurlijk heel gauw gaan. Maar dan moet ie bij wijze van spreken staan te roken als je weer stil staat.
Zijn velgen en banden keurig in balans bij alle snelheden en het is niet het wiellager dan kan ook nog de naaf krom zijn.
Ik wil maar zeggen: beetje kort door de bocht om gelijk de goedkope schijven meteen de schuld te geven.
Ik monteer al jaren goedkoop spul en heb nooit problemen. En merk echt geen verschil. Inderdaad is montage zeer belangrijk maar ook het aanhalen van de wielmoeren met het juiste moment. Te vast op verroest oppervlak is natuurlijk vragen om moeilijkheden.
Nogmaals: het is denk ik echt wat anders dan die nieuwe schijven. Tenzij je te lang door bent gereden met vastzittende remklauw. Daar kan geen enkele schijf tegen. Wat voor merk je ook neemt.
Als je na remmen de auto opkrikt en het wiel draait niet vrij rond dan eerst de remklauwen aanpakken.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2011 23:48 #1325784 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Morgen
In de familie zit iemand met een eigen metaalbewerkend bedrijf die een meetklok met statiefje in de werkplaats heeft. Morgen ga ik daar even langs om de boel rondom te meten en meteen even de vrijloop te controleren.
Ik zal wel even posten wat de bevindingen zijn.
groeten, Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2011 11:42 #1325809 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Origneel
Ik was vroeger ook niet zo van origineel monteren, maar met remschijven en uitlaten ben ik ook door schade en schande wijs geworden.
Indertijd heb ik eens Brembo schijven gemonteerd. De hele boel was goed gangbaar en alle pasranden goed schoongemaakt. Keurig wielbouten om en om aangetrokken. Helaas na een paar weken weer trillen. Meten met een meetklok gaf inderdaad een slingering. Schijven gedemonteerd en naar een bedrijfje gebracht dat remschijven afdraait. Daar stond je meteen tot je knieën in het stof en de spaanders, maar ze wisten wel waar ze het over hadden. Volvo's? Gevoelig voor trillingen, net als bijv. Opel Omega's. Ik wil best afdraaien, maar het trillen is zo weer terug. Hij maakte ook nog wel een opmerking over de kwaliteit van Brembo die ik niet begreep, Ik eigenwijs, heb de schijven toch laten afdraaien en inderdaad, de trillingen waren weg. Helaas na een paar weken weer net zo hard terug. Uiteindelijk Volvo schijven er op laten zetten, trillingen weg en al jaren niet meer terug.
Rob

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-08-2011 13:33 #1325823 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Brembo?
Onder de 740 heb ik er nu nog steeds, naar tevredenheid en zonder trillingen of andere fratsen, Brembo's onder ziten.
Onder de 940, zitten Originele Volvo schijven, met ja, Wel een slinger erin en dat doet flink trillen.
Bij mij is het verhaal dus exact andersom.
Groeten,Gerben

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2011 00:03 #1325933 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Ja, jullie hadden gelijk
Het was inderdaad verkeerde zuinigheid om imitatie te kopen. Vanavond bij het meten bleek dat de nieuwe schijf linksvoor 1,3mm slingering had. Ja, jullie lezen het goed, 1,3mm. Ik heb het echt zeker 4x nagemeten en ook iemand anders laten aflezen om zeker te zijn. De schijf die van lv kwam had 0,4mm slingering.
De nieuwe schijf rv is wel kaarsrecht, het kan dus wel goed zijn. Wat is jullie advies, de hele handel terugbrengen en origineel Volvo monteren of nog een andere schijf van hetzelfde merk proberen? En de blokjes, die hebben na morgen ongeveer 600km afgelegd, ook meteen weer een nieuw setje?
Ook kwam ik erachter dat de klauw rv niet helemaal goed terugkomt, het is nog niet ernstig maar ook niet 100% goed. Zie hiervoor even mijn oproepje bij de advertenties, ik ben dus op zoek naar een setje goede klauwen. Het liefste zou ik ze direct zelf reviseren, maar daar heb ik nu even niet de tijd voor. Daarom dus maar even de korte klap en even goede gebruikte opsnorren.
grtz Chris

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2011 00:19 #1325935 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Revisie
Uit elkaar halen, schoonmaken, in elkaar, klaar is Kees.
Niet zo heel veel meer werk dan gebruikte klauwen monteren!

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2011 13:38 #1326006 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic !.3 mm

Chris B schreef : Het was inderdaad verkeerde zuinigheid om imitatie te kopen. Vanavond bij het meten bleek dat de nieuwe schijf linksvoor 1,3mm slingering had. Ja, jullie lezen het goed, 1,3mm. maar even de korte klap en even goede gebruikte opsnorren.

1.3 lijkt me toch wel erg veel. Hoe krijg je dat voor elkaar? Wel goed gemonteerd?
Voor 1.3 is geen ruimte in het remzadel. Er zit dus wel wat fout- Ik zou het wel eens willen zien!!!
Heb je de naaf ook bekeken?  Ook op de schijf even op de andere naaf gehad?

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2011 13:56 #1326013 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Wellicht
toch verkeerd afgelezen misschien? Het klokje is 1x volledig rond gegaan en daarna blijven steken bij de 30. Het is een klein klokje van Mitutoyo dat eigenlijk volgens mij max 1mm kan meten. De naaf heb ik ook gecontroleerd, die was recht. Schijf op andere zijde gemonteerd heb ik nog niet gedaan. Als naaf recht is dan kan er toch niets anders aan de hand zijn dan dat schijf krom is?
Gr. Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2011 15:19 #1325949 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch maar 1tje terugbrengen?

Bel eens met estate services Chris, niet geschoten altijd mis. Anders even wachten toch ik Green Peace sloop. Die nieuwe schijven  ( Ate meen ik ) zijn trillingsvrij!

Groeten Rudiger

Moderators: Jerry Stam