tussen as lager vraag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2011 20:52 #1309350
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic As lager
Timen Smit kan je wel helpen.Je haalt hem er (samen met hem) af en Timen perst er een nieuw lager op en daarna zet je de as (er samen ) weer onder.
Timen heeft veel ervaring !
Timen heeft veel ervaring !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2011 22:11 #1309370
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik ga komende dinsdag naar
ik ga komende dinsdag naar dordrecht eerst de distributieriem vervangen en dan ga ik samen met iemand van een andere vereniging (tweetaktvrienden nederland) die ook veel volvo doet eens kijken wat we eraan kunnen doen, als dat niet lukt houd ik het aanbevolen.
de vraag is vooral of zowel het rubber als het lager vervangen moet worden of alleen het rubber. ik denk eigenlijk beide omdat je anders misschien de boel nog een keer moet loshalen voor het lager.
de vraag is vooral of zowel het rubber als het lager vervangen moet worden of alleen het rubber. ik denk eigenlijk beide omdat je anders misschien de boel nog een keer moet loshalen voor het lager.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-03-2011 22:16 #1309371
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Niet zo moeilijk
Het is inderdaad niet zo heel moeilijk, maar je moet wel een pers ter beschikking hebben staan.
Vorige sleuteldag nog met Harnt samen gedaan aan zijn Volvo.
Was aardig snel gepiept.
Je moet alleen wel de hele aandrijfas eronderweg sleutelen anders gaat het je niet lukken.
Inderdaad nieuw rubber en een nieuw lager.
Markeer wel even hoe de aandrijfas eronder zat, en hoe hij in het andere deel zat geschoven!!!
Dit is een belangrijk punt, de as is namelijk gebalanceerd, schuif je hem weer verkeerd inmekaar, dan gaat de as erg vervelend trillen bij bepaalde snelheden.
Groeten,Gerben
Vorige sleuteldag nog met Harnt samen gedaan aan zijn Volvo.
Was aardig snel gepiept.
Je moet alleen wel de hele aandrijfas eronderweg sleutelen anders gaat het je niet lukken.
Inderdaad nieuw rubber en een nieuw lager.
Markeer wel even hoe de aandrijfas eronder zat, en hoe hij in het andere deel zat geschoven!!!
Dit is een belangrijk punt, de as is namelijk gebalanceerd, schuif je hem weer verkeerd inmekaar, dan gaat de as erg vervelend trillen bij bepaalde snelheden.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2011 00:24 #1309399
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik neem zowiezo krijtstiften
ik neem zowiezo krijtstiften mee om alles te markeren, die zijn ook best handig bij het vervangen van de distributieriem
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2011 00:31 #1309401
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Iets anders
Hallo Menerik
Krijtstrepen veeg je zo weg, kies liever iets dat langer blijft zitten.
groetjes
Mathy
Krijtstrepen veeg je zo weg, kies liever iets dat langer blijft zitten.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2011 16:35 #1309549
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zo, de nieuwe riem zit erop,
zo, de nieuwe riem zit erop, viel me alles mee.
tevens bleek ook de leeftijd van de riem wel mee te vallen, er zat ergens anders dan gebruikelijk een sticker van 2004. dus het was wel tijd maar niet te erg.
wat betreft het bokken bij het optrekken, wanneer ik wat meer gas geef valt het opzich wel mee, we hebben niet echt rare dingen gevonden op de aandrijfas. ik ga volgende week proberen het lager en de rubber ring te vervangen misschien scheelt het.
overigens werkte het markeren met de krijtstiften perfekt, deze blijven best goed zitten, beter dan gewoon krijt. er was wel een potje typex maar dat was zo opgedroogd, kon je niks meer mee.
tevens bleek ook de leeftijd van de riem wel mee te vallen, er zat ergens anders dan gebruikelijk een sticker van 2004. dus het was wel tijd maar niet te erg.
wat betreft het bokken bij het optrekken, wanneer ik wat meer gas geef valt het opzich wel mee, we hebben niet echt rare dingen gevonden op de aandrijfas. ik ga volgende week proberen het lager en de rubber ring te vervangen misschien scheelt het.
overigens werkte het markeren met de krijtstiften perfekt, deze blijven best goed zitten, beter dan gewoon krijt. er was wel een potje typex maar dat was zo opgedroogd, kon je niks meer mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2011 20:12 #1309575
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic GELE VERF
Ieder as is al afgetekend. Je moet de boel even schoonvegen totdat je gele verf ziet. Daar zit een pijl in de as gekrast.Dat is bij een 82er zo en ook bij een 86er dus ik neem aan dat ze alle assen gedaan hebben.
Wil je zekerheid en toch de boel markeren dan moet je
even een witte pen kopen waarmee je de letters op de banden kunt "inkleuren" Werkt perfekt.
Bij m,n V6 hoef ik alleen de korte as (waar het lager opzit) bij de versnellingsbak los te halen,en dan de steun waar het lager op rust zo komt en een knik in de as en kun je de as lostrekken.
Wil je zekerheid en toch de boel markeren dan moet je
even een witte pen kopen waarmee je de letters op de banden kunt "inkleuren" Werkt perfekt.
Bij m,n V6 hoef ik alleen de korte as (waar het lager opzit) bij de versnellingsbak los te halen,en dan de steun waar het lager op rust zo komt en een knik in de as en kun je de as lostrekken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2011 22:53 #1309622
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stift
Bij de action tussen de 1 en 2 euro, is alleen geloof ik zilver van kleur maar dat mag de pret niet drukken.
Tom.
Tom.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-03-2011 22:54 #1309623
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Groefje
Of even met een schroevendraaier of een zaagje er een klein groefje in drukken.
Vind je het ook altijd weer terug.
Groeten,Gerben
Vind je het ook altijd weer terug.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2011 21:25 #1310148
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kruiskoppelingen of
Kruiskoppelingen of tussenlager aandrijfas, misschien.
Voel eens op de cardanastunnel achter de voorstoelen als het euvel zich voordoet.
Goed voelbaar, dan waarschijnlijk tussenlager.
Succes, gr. Gerard
Voel eens op de cardanastunnel achter de voorstoelen als het euvel zich voordoet.
Goed voelbaar, dan waarschijnlijk tussenlager.
Succes, gr. Gerard
Moderators: Jerry Stam