Wat is dit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2011 22:43 #1307217
door V700 register
Waar moet deze vacuumklep dan zitten , in de slang en waar dan in de slang of in de zwart pot ?
Vreemd dan als bij zoon zijn 940 deze slang doormidden is gezaagd door de poeliei van de aircopomp , waar hij tegen aan lag.
En zijn 940 blijft normaal rijden en ruiken ook geen benzinedampen (hij rijdt ook op lpg) , starten is alleen op benzine.
Beantwoord door V700 register in topic vacuumklep
henk 940LPT schreef : Ik had de Haynes bij de hand, daar las ik nog in dat er een vacuum klep in zit die ervoor zorgt dat de motor de damp alleen aanzuigt onder belasting, als er dus bepaalde mate van vacuum in het inlaatspruitstuk heerst.
Waar moet deze vacuumklep dan zitten , in de slang en waar dan in de slang of in de zwart pot ?
Vreemd dan als bij zoon zijn 940 deze slang doormidden is gezaagd door de poeliei van de aircopomp , waar hij tegen aan lag.
En zijn 940 blijft normaal rijden en ruiken ook geen benzinedampen (hij rijdt ook op lpg) , starten is alleen op benzine.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2011 23:21 #1307227
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klepje
Heb er een open gewerkt en daar ben ik nog geen klep tegen gekomen, en ze zijn open aan de onderkant dus lucht lekken doet hij altijd maar aan de onderkant, heb helaas geen foto's gemaakt maar zal volgende week als ik terug ben uit Brussel en Rieme even bij de sloop langsgaan en eentje openwerken en daar foto's van maken.
Of je hem er nu in hebt zitten of alle slangen af dopt maakt niet uit want je motor blijft gewoon lopen en de prestatie's worden er niet beter van maar ook niet minder want de 460 turbo (crossauto) rijdt al 2 jaar zo en das ook starten en lopen en konakt uit is ook motor uit en bij dat ding waar we het niet zo nauw mee nemen ruiken wij ook geen benzine dampen.
het enigste wat je er mee wint is gewichts besparing meer niet.
Tom.
Of je hem er nu in hebt zitten of alle slangen af dopt maakt niet uit want je motor blijft gewoon lopen en de prestatie's worden er niet beter van maar ook niet minder want de 460 turbo (crossauto) rijdt al 2 jaar zo en das ook starten en lopen en konakt uit is ook motor uit en bij dat ding waar we het niet zo nauw mee nemen ruiken wij ook geen benzine dampen.
het enigste wat je er mee wint is gewichts besparing meer niet.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2011 10:32 #1307246
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar
Waar de klep zit staat niet in de tekst vermeld, als ik het schemaatje bekijk wat er bij zit dan lijkt die klep in de slangen te zitten. Wat ook in de tekst staat is dat de dop in de vulleiding luchtdicht is. Enige manier om over- of onderdruk in de tank te compenseren is dus via dat filter.Voor die kg gewichtsbesparing zou ik m lekker laten zitten....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2011 20:07 #1307318
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik laat hem wel zitten hoor!
Ik laat hem wel zitten hoor! Maar zo snijdt je wel weer een onderwerp aan zeg
Moderators: Jerry Stam