zomerbanden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2010 11:49 #1298993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeker te merken
Van de week ook even met zoon zijn 940 met winterbanden (Heins oude) gereden en wat een verschil is dat , zeker in de woonwijk waar dus niets gedaan wordt aan het sneeuw etc.
Met zijn 940+winterbanden kom je gewoon overal weg ook al geef je wat meer gas en als ik dan met de andere 740 of 940 het zelfde probeer blijf ik gewoon staan op de plek waar ik geparkeerd sta.
Waarschijnlijk misschien dan toch maar de oude winterbanden set+velgen  die ik nog heb liggen er een om doen, zijn van 2001
Ook nog oudere winterbanden sets liggen maar die zijn van dacht ik 1999.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2010 12:08 #1298994 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch winterbanden

bouke maas schreef : Winterbanden hebben wel wat meer tractie, maar wat ik ook vaak zie is dat mensen dan als een waanzinnige (afgemeten aan de omstandigheden) gaan rijden.

Vooral nu het wat langer achter elkaar glad blijft kun je dit verschijnsel goed waarnemen, voor mij juist een reden om zelf ook op winterbanden te rijden: Dan heb je in elk geval de meeste kans om zo'n idioot te ontwijken als hij in de problemen komt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2010 13:41 #1299006 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nazomeren
.. vanochtend weer gelachen om de  auto met de zomerbanden die niet eens meer vanuit stilstand de drempel over kwam....
Nou ja,
ik heb zelf ook nog zomerbanden
op mijn fiets..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2010 13:49 #1299009 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Collega
Collaga met een Mercedes met uiteraard RWD, automaat en brede zomerbanden kwam ook niet over sneeuwrandjes van slechts enkele centimeters heen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2010 15:35 #1299023 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sneeuw genoeg hier

Ghia schreef : Maar. ja, heel Nederland ligt (nog) vol met zout, dus waar is er sneeuw??!!

Weet niet waar je de afgelopen tijd allemaal bent geweest, maar hoe dieper je de woonwijken inrijdt, hoe meer sneeuw je ziet liggen.
Niet overal wordt zout gestrooid en dat is maar goed ook; je komt er nog prima weg (met winterbanden in ieder geval...). En de hond wandelt ook liever op sneeuw dan op zout.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2010 01:53 #1299060 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Doorslippen
Hallo Volvisti

Mathy schreef : Laatste bericht was dat ie de Transit in de greppel geparkeerd had.

"Er was niks anders" dus had een andere collega de Transit, inmiddels met een deuk in de carterpan en vermoedelijk een olielekkage als gevolg daarvan, meegenomen.  En op de terugreis voor de poort geparkeerd, omdat ie de oprit niet op komt.  Ik heb twee pogingen nodig gehad om hem (de Transit, niet de collega) boven te krijgen.  Maar optrekken in de sneeuw, midden op de straat, viel op de zomerbanden niet mee.  Terwijl dat met winter- en all-weather banden goed te doen is.
groetjes
Mathy

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2010 08:51 #1299064 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Fiets
Afgelopen zomer een paar spijkerbanden gekocht bij Biltema (voor m'n fiets)
M'n jongste dochter heeft die fiets nu permanent in gebruik, ipv haar eigen Opoe fiets op zomer banden.
Zal er vandaag even een foto van trekken..... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2010 21:47 #1299146 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed...
Mooi, al die reacties.
1. Ik heb nooit beweerd dat er geen verschil is tussen zomer- of winterbanden
2. Ik veeg altijd netjes de sneeuw weg, óók van de lampen.
3. Ook nu we in Noord-Brabant sinds mijn eerste bericht nog zeker 20 cm erbij hebben gekregen kom ik prima vooruit.
4. Op een parkeerplaats bij de Appie, afgelopen vrijdag, zat serieus de helft van de auto's muurvast in de sneeuw, terwijl ik -ook serieus- nergens last van had. De kunst is echt met beleid gasgeven en remmen, en zorgen dat je blijft rollen.
5. Ik vind het een gezond idee om je rijstijl aan de weersomstandigheden aan te passen. Vandaag weer een paar van die asociale idioten gezien die denken met winterbanden gewoon 130 op een niet geheel sneeuwvrije snelweg te kunnen rijden.
6. Een beetje gezond verstand kan ook geen kwaad. Heb ook menige sufferd een parkeerplaats op zien rijden met een laag van 30 cm verse sneeuw. Daar kom je, ook met winterbanden, dus niet probleemloos meer uit.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2010 02:50 #1299154 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Gezond verstand
je heb het over gezond verstand................gezond idee...... ?????

Moderators: Jerry Stam