zomerbanden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik woon hier aan de Waaldijk en ik ben nog elke dag de dijk opgekomen. Gewoon iets meer opletten op het wegdek en niet:
- hard optrekken,
- hard remmen,
- hard sturen,
en verder afstand houden en goed op het andere verkeer anticiperen. Winterbanden hebben wel wat meer tractie, maar wat ik ook vaak zie is dat mensen dan als een waanzinnige (afgemeten aan de omstandigheden) gaan rijden. Ik ben er van overtuigd dat het rijden op zomerbanden je ook scherp houdt en dat je je eerder afvraagt of je wel de weg op moet en dat als je dat al doet, je beter oplet.
Groetjes Bouke
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten Tom.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zit er persoonlijk ook niet mee en rijdt met de zomerbanden, maar mijn vrouw gaat met de winterbanden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Profiel? Diepte bedoel je?jcf schreef : Ja natuurlijk is profiel doorslaggevend, maar op sneeuw is een goede winterband toch echt veel en veel beter hoor. Op nat en droog maakt het niet uit, op nat zijn ze zelfs iets minder dan een zomerband heb ik de indruk.
Dat lijkt me niet de belangrijkste factor.
Is het je wel eens opgevallen dat je rijdend achter je voorligger, gewoon kan zien of ie op winterbanden rijd of niet (los van de profielvorm)?Zomerbanden zitten een stel dikke witte strepen in het profiel, van de vastgedrukte sneeuw, winterbanden zijn meestal mooi zwart omdat de soepelheid van het gebruikte rubber, toestaat dat de sneeuw weer loslaat zodra dat stuk band het contact met het wegdek kwijt is?
Soepelheid van de rubbersoort lijkt me in deze aanzienlijk meer belangrijk.Hoe soepeler, hoe beter het profiel de ingebedde sneeuw weer loslaat.