zomerbanden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2010 20:30 #1298678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .....
Gisteren een vriend bij mij langsgekomen voor mijn verjaardag. Hij parkeert zijn 965 met gloednieuwe all season Michelin voor mijn huis. Hij zat vast. Niet meer vooruit of achteruit terwijl ik met winterbanden daar helemaal geen last van heb gehad.
Jongens: In de sneeuw doen winterbanden het vele, vele malen beter dan zomer of all season banden. Ervaar het verschil zelf! Met deze plakkende en dikke sneeuw ben je echt stukken beter af met winterbanden. Veel meer grip en kortere remweg. Of je ze wilt aanschaffen is aan u de keuze, er ligt immers geen maanden achtereen sneeuw in NL. Het zijn alleen die paar weken per jaar maar dan nog bijten winterbanden beter in de weg bij nat en koud weer. Ik heb geen zin meer in klooien om weg te komen. Heb genoeg vastgezeten in het verleden op het land met de trekker 
Robert
Oh ja, bedenk ik mij net: mocht je nog steeds niet overtuigd zijn van winterbanden: Wat dacht je hoe trekkerbanden presteren in de sneeuw met dat dikke profiel? Nou, dat valt vies tegen kan ik je zeggen! Ze hebben wel wat grip, maar die banden zijn gewoon gemaakt voor grond en niet voor de sneeuw. In dikke slappe grond en blubber doen ze het stukken beter! Sterker nog: op de openbare weg is de grip echt stukken minder en bij een noodstop glij je gewoon door op een nat wegdek. Zo is het ook met winter en zomerbanden....... Ze zijn echt ontworpen voor specifieke omstandigheden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2010 21:07 #1298681 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Winterbanden
Helemaal mee eens.
Ook ik heb vanavond met mijn echte winterbanden weer iemand van mijn oprit af moeten slepen. Het liefst had ik hem vannacht laten staan maar ik moest er langs om thuis te komen.
Voor mij mag het verplicht zijn, sneeuw op de weg, alleen met winterbanden erop.
Met goed materiaal heb je de meeste kans op nog veel gezonde verjaardagen. Gefeliciteerd Robert.
Groet
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2010 23:21 #1298711 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zomerbanden
Ik kwam deze tegen op youtube
<a href="
">

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2010 23:46 #1298714 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan aan mij liggen hoor, maarre...

kilat schreef : ... op youtube
<a href="

">

Kan aan mij liggen hoor, maarre...Veel gasgeven om in de winter los te komen is sowieso kansloos, en al helemaal op zomerbanden.Lijkt mij...
(zie ook <a href="
">deze op Youtube, zou een beetje meebewegen in de auto misschien helpen? Heb 'm niet eens helemaal gekeken)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2010 00:50 #1298718 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Rijden met sneeuw op de auto
Hallo Volvisti
Die ...... heeft niet eens de sneeuw van z'n/haar auto geveegd.  Schijnbaar gaat dat vaak samen, zomerbanden en rijden met een dikke laag sneeuw op de auto.
groetjes
Mathy
PS een van m'n collega's is vandaag "even op en neer" geweest in een van de weinige auto's die bij ons nog op zomerbanden staat (nieuwe auto, dus niemand denkt eraan dat er nieuwe winterbanden besteld moeten worden).  Alhoewel; "op en neer"...  "Op" ging schijnbaar goed.  Laatste bericht was dat ie de Transit in de greppel geparkeerd had.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2010 17:20 #1298776 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rijden met een 740 in de
Rijden met een 740 in de sneeuw en met gladheid vind ik in vergelijk met mijn volvo 850 geen pretje. Je moet echt opletten en winterbanden onder een 740 is geen overbodige luxe.         

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2010 21:37 #1298823 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja...

Wouter1973 schreef : Menig achterwielaangedreven voorganger (Mercedes, BMW) mét winterbanden heb ik 'kwispelend' vaart zien maken.

Tja... dat zegt meer over het profiel van die winterbanden of de rijstijl van de chauffeur, of allebei waarschijnlijk. (Mij vallen overigens meer de doorspinnende zomerbanden op.) Laten we wel wezen, onder gelijke omstandigheden (dus in jouw auto met jou achter het stuur in dezelfde sneeuw) is er natuurlijk een verschil tussen zomer- en winterbanden. Of dat verschil groot genoeg is om de aanschaf van winterbanden te verantwoorden, is (bij gebrek aan wettelijke verplichting) een persoonlijke keuze.
Natuurlijk kan je je -zoals je al terecht aangeeft- aanpassen aan de omstandigheden door langzamer en met meer afstand te rijden, maar het ligt helaas niet altijd in jouw handen. Omstandigheden veranderen a la minute buiten jouw controle om: opeens gaat het ijzelen, opeens steekt een kind over, iemand haalt in en voegt vlak voor je weer in... Hoeveel afstand je dan ook probeert te houden en hoe langzaam je dan ook rijdt (ook een aanleiding voor filevorming btw), die zomerbandjes doen dat weer aardig teniet.
Als je met je zomerbanden al behoorlijk goed door de sneeuw kwam, dan zou dat met winterbanden nog beter en veiliger zijn gegaan. Het verschil merk je met een beetje geluk op een onschuldig moment, en niet pas wanneer die boom/tegenligger/voorligger langzaam maar zeker dichterbij komt. Maar zoals gezegd, het is ieders eigen keuze, die ook afhangt van waar je rijdt en of je ervoor kan kiezen niet te rijden bij slecht weer. Maar voor mij is het (na de vorige winter) wel duidelijk.

-- 1998 Tropic Green 940 Estate Limited Edition LPT Prins G3 Aut 280K --You never actually own a Volvo. You merely look after it for the next generation.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2010 21:53 #1298828 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Grooooot verschil.
Vorige winter heb ik ook op zomerbandjes doorgereden.
Nou, ik heb zat glijers gemaakt en vaak genoeg vastgezeten.Verder gleed je alle kanten op op die zomerbandjes.
(Ik heb ook een angstige glijer richting een verlichtingspaal gehad, dat echt maar net goed ging!)
Dit jaar winterbandjes gehaald (net op tijd) en ik ben helemaal verkocht, nooit meer zomerbandjes in de winter.
Wat een grip met die winterbandjes! abnormaal wat een verschil.
Veel makkelijker rij je weg, veel meer grip, geen weggeglibber meer, en de remweg is zooo kort geworden.

Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2010 09:59 #1298987 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bandjes
Zelf heb ik ook 'nieuwe' zomerbanden.
Tot nu toe grip voldoende.
Bij remmen schiet ik op 'match' wel even verder door, dus oppassen met geparkeerde auto's.
Maar. ja, heel Nederland ligt (nog) vol met zout, dus waar is er sneeuw??!!
Als straks het zout 'op' is, omdat menig debiele gemeente niet kan (wil) rekenen, dan zijn de mensen met hun winterbanden wel heel wat streepjes voor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2010 10:10 #1298988 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verschil
woensdagavond met 2 verschillende 740 de zelfde bocht bij ons in de straat gemaakt. 1 had winterbanden en de andere niet.
Ik vond het verschil erg groot en blij dat ik de winterbanden heb!

Moderators: Jerry Stam