2 winterbanden beter dan geen winterbanden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
Ook: indien je in Belgie naar de keuring gaat in de zomer en je hebt er winterbanden onder wordt de wagen ook afgekeurd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rij al 10 jaar met goede winterbanden en ondanks mijn (voor sommigen) belazerde rijstijl tot nog toe zonder makkes.
Prettige feestdagen
Ed
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat doet hij ook niet, alleen het afraden van het monteren van slechts 2 winterbanden raad hij af. Wat overigens geheel terecht en echt levensgevaarlijk is !! Niet doen dus, dan beter op 4 fatsoenlijke zomerbandjes door rijden. Zijn deze ook pinglad, dan fijn de auto laten staan totdat het geld er is om iets fatsoenlijks te monteren !!gj schreef : .....
Het afraden van winterbanden in deze omstandigheden is op z'n minst bizar te noemen...
Nooit 2 winterbanden en 2 zomerbanden monteren !! Buiten het gevaarlijke om, mag het overigens ook niet eens.
- V700 register
- Nieuw lid
-
kreeg als commetaar dat het de tweede keer was, en dit geneuzel over winterbanden mag 1000 keer herhaald worden, dat mag wel
koop 4 nieuwe winterbanden voor je eigen vielighied wat is nou 300a400euro, schade aan auto of je zelf is veel duurder
Verder vind ik dit een prima forum maar soms slaat het een beetje door
Groet Kilat
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik onthou me even van verder commentaar...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou is het verschil, dat de achterkant tenminste niet voorbij komt, als je ze voor zet, maar voor de rest zijn de prestaties nou niet echt geweldig, getuige dit filmpje:
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar wellicht is het een tip om in juli winterbanden te bestellen, of 4-seizoenen banden? Met sneeuwsymbooltje!
- V700 register
- Nieuw lid
-
alleen achter winterbanden heb je wel de grip maar niet de mogenlijkheid om deze grip te verwerken in de bochten omdat de voorkant recht door wil
alleen winterbanden voor heb je wel de meeste grip op de vooras met remmen, welke (zoals eerder vermeld) het grootste gedeelte remt, maar geheid dat je achterkant dan om je heen wil, immers de grip op je achterbanden is weer ver te zoeken.
effe verder kijken voor 4 stuks....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor de overwegend zinvolle reacties. Mijn vraag is ontstaan omdat ik simpelweg niet aan 4 winterbanden kon komen. Momenteel rijd ik dus nog rond op zomerbanden met circa 7 mm profiel .Hier in Amsterdam zijn de winterbanden simpelweg op!
Via internet heb ik uiteindelijk 2 gebruiklte Contis TS830 kunnen kopen met eveneens 7 mm profiel. ( ik heb zo'n profieldieptemeter)
Na alle reacties hier zorgvuldig bestudeerd te hebben ga ik toch maar voor de 100 % zekerheid en ga ik pas laten monteren als ik er nog 2 bij heb gekocht. Neemt niet weg dat gevoelsmatig het argument van'beter 2 met grip dan 4 met weinig/minder grip" ook wel plausibel vind klinken.
.
- V700 register
- Nieuw lid
-