2 winterbanden beter dan geen winterbanden?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2010 15:30 #1298513 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In Belgie
is het niet toegestaan twee winterbanden en twee zomerbanden onder de wagen te hebben. Enige wat toegestaan is zijn twee verschillende bandenmerken onder de wagen maar dan wel hetzelde merk op dezelfde as. Twee winterbanden en twee zomerbanden en hij wordt afgekeurd. En ik denk zelfs nog met een zware waarschuwing van de keurmeester. Misschien is de wagen "verboden voor het wegverkeer", dat kan soms gebeuren (vooral als LPG attesten verlopen zijn), maar of dat hier geldt weet ik niet. Zou kunnen.
Robert
Ook: indien je in Belgie naar de keuring gaat in de zomer en je hebt er winterbanden onder wordt de wagen ook afgekeurd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2010 16:51 #1298515 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toe maar
Wordt wat langdradig dit draadje......waarom bezuinigen op goed 300 euro.
Rij al 10 jaar met goede winterbanden en ondanks mijn (voor sommigen) belazerde rijstijl tot nog toe zonder makkes.
Prettige feestdagen

Ed

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2010 17:20 #1298518 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zegt tie ook niet

gj schreef : .....
Het afraden van winterbanden in deze omstandigheden is op z'n minst bizar te noemen...

Dat doet hij ook niet, alleen het afraden van het monteren van slechts 2 winterbanden raad hij af.  Wat overigens geheel terecht en echt levensgevaarlijk is !!  Niet doen dus, dan beter op 4 fatsoenlijke zomerbandjes door rijden.  Zijn deze ook pinglad, dan fijn de auto laten staan totdat het geld er is om iets fatsoenlijks te monteren !!
Nooit 2 winterbanden en 2 zomerbanden monteren !! Buiten het gevaarlijke om, mag het overigens ook niet eens.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2010 17:45 #1298523 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat een geneuzel
Van de week heb ik per ongeluk iets voor( 2e keer) geplaatst op dit forum ,over een ongeluk
kreeg als commetaar dat het de tweede keer was, en dit geneuzel over winterbanden mag 1000 keer herhaald worden, dat mag wel
koop 4 nieuwe winterbanden voor je eigen vielighied wat is nou 300a400euro, schade aan auto of je zelf is veel duurder
Verder vind ik dit een prima forum maar soms slaat het een beetje door
Groet Kilat

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2010 18:08 #1298527 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Rudiger, koop er inderdaad maar 2 bij. Dat is echt het beste, daar is geen twijfel over mogelijk.

Ik onthou me even van verder commentaar...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2010 18:25 #1298529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vroeg het me ook af....
Zoals boven door mij geschreven, vroeg ik me af en dacht inderdaad dat dan achter gevoelsmatig beter zou zijn.
Nou is het verschil, dat de achterkant tenminste niet voorbij komt, als je ze voor zet, maar voor de rest zijn de prestaties nou niet echt geweldig, getuige dit filmpje:

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2010 19:39 #1298537 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als ik me niet vergis
wilde Rudiger er wel 4 hebben maar kon hij er slechts 2 op de kop tikken.
Maar wellicht is het een tip om in juli winterbanden te bestellen, of 4-seizoenen banden? Met sneeuwsymbooltje!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2010 19:52 #1298538 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik bekijk het zo, alleen
ik bekijk het zo,

alleen achter winterbanden heb je wel de grip maar niet de mogenlijkheid om deze grip te verwerken in de bochten omdat de voorkant recht door wil

alleen winterbanden voor heb je wel de meeste grip op de vooras met remmen, welke (zoals eerder vermeld) het grootste gedeelte remt, maar geheid dat je achterkant dan om je heen wil, immers de grip op je achterbanden is weer ver te zoeken.

effe verder kijken voor 4 stuks....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2010 21:59 #1298566 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt

Bedankt voor de overwegend zinvolle reacties. Mijn vraag is ontstaan omdat ik simpelweg niet aan 4 winterbanden kon komen. Momenteel rijd ik dus  nog rond op zomerbanden met circa 7 mm profiel .Hier in Amsterdam zijn de winterbanden simpelweg op!
Via internet heb ik uiteindelijk 2 gebruiklte Contis TS830 kunnen kopen met eveneens 7 mm profiel. ( ik heb zo'n profieldieptemeter)
Na alle reacties hier zorgvuldig bestudeerd te hebben  ga ik toch maar voor de 100 % zekerheid en ga ik pas laten monteren als ik er nog 2 bij heb gekocht. Neemt niet weg dat gevoelsmatig het argument van'beter 2 met grip dan 4 met weinig/minder  grip" ook wel plausibel vind klinken.

.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2010 22:02 #1298567 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beter
Je zult met 4 goede zomerbanden met ca 7mm profiel, meer grip hebben dus als met 2 winter en 2 zomerbanden.  Het enigste nadeel, het zomerrubber is niet echt geschikt voor deze temepraturen, maar het is altijd vele malen beter (lees veiliger voor jezelf en anderen) als 2 om 2 te monteren.

Moderators: Jerry Stam