2 winterbanden beter dan geen winterbanden?
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Rudiger, je hebt 6 banden ter je beschikking. Vier met een matige grip in winterse omstandigheden en 2 met een goede grip. Beste banden altijd achter, het waarom heb ik hierboven al uitgelegd. Bijkomend voordeel is dat je een achterwielaandrijver rijdt dus ook nog iets beter wegkomt vanuit stilstand en minder gaat glijden wanneer je bijvoorbeeld een heuveltje opmoet.
Ja, je zult verschil in gripniveau hebben tussen de voor- en achteras, maar kies je (heel simpel gezegd) tussen een matige grip voor en achter of voor een goede achter en matige voor?
Het afraden van winterbanden in deze omstandigheden is op z'n minst bizar te noemen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
In mijn ogen is het altijd nog beter om 2 winterbanden te hebben (los van de discussie voor of achter) i.p.v. GEEN winterbanden. Ik vind dat je hoe dan ook onverantwoord bezig bent als je met dit weer überhaubt zomerbanden onder je auto hebt. Je bent niet alleen een gevaar voor jezelf maar ook voor je medeweggebruikers. Dan ben je pas niet goed bij je hoofd (met alle respect).VolvoS90 schreef : Met alle respect, maar de mensen die roepen "doen", zijn niet goed bij hun hoofd.
Volvo 760GLE B28E 1983 OD Leer LPG (MET 4 winterbanden)
- V700 register
- Nieuw lid
-
met een paar auto's met verschillend schoeisel op hetzelfde terrein testen en 'spelen', daarna stemmen over de juist te monteren (tijdelijke) combinatie, dat dan ook monteren,...
EN DAN EEN ENORM SNEEUWBALLENGEVECHT OM DE ONDERLINGE FRUSTRATIES ERUIT TE GOOIEN.
Hier wordt om advies gevraagd, laten we dat dan ook geven. Voordelen van vier winterbanden duidelijk, bepaalde voordelen, nadelen en gevaren van twee ook, zowel over montage op voor- en op achteras.
Volgens mij is iedereen hier op het forum wijs genoeg om te weten dat je autorijden niet in je eentje doet...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href="">
Groet Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het punt wat in dat filmpje gemaakt wordt, wordt hier ook steeds gezegd: 4 is beter. Daar is ook geen discussie over.Vliegende Hollander schreef : Niet doen want zie hier het resultaat.
">
<a href="
Dat je bij remmen niet de beste banden voor moet hebben wordt ook mooi gedemonstreerd. Jammer dat ze niet getest hebben met de beste banden achter.
Toen ik toch op oetoep zat, vond ik ook nog <a href="" target="_blank">dit filmpje van Michelin. Toch maar niet doen, misschien...
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit keer voor achterwielaangedreven auto's. De vraag wordt beantwoord vanaf 1:40