katalysator achteraf inbouwen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2011 20:36 #1300661 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
Het is niet helemaal goed te zien op de foto's. Als die stekkers vastgemaakt zijn (en die dunne draadjes niet belast worden bij trillingen) dan zou je het zo kunnen laten. Als dat het niet geval is dan zou ik ze vastzetten. Aftapen kan natuurlijk nooit kwaad.Wel een lambdasonde maar geen kat laten plaatsen toch ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2011 10:27 #1300722 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3
Inderdaad, geen kat. Dat maakte volgens de inbouwer voor de emissie vrijwel niets uit. 't Is me wel een raadsel wie nu de G3-status bepaalt. Het RDW zegt de leverancier van de gas-installatie en de inbouwer, de leverancier van de gasinstallatie zegt de inbouwer, de inbouwer zegt het RDW en van Orsouw desgevraagd de status van de auto op benzine. In dat laatste geval ben ik kansloos, want de auto heeft een apart kentekenblad dat hij geen emissie-beperkende voorzieningen heeft (klopt, geen lambda, geen kat). Conclusie, hoewel er een LPG G3-installatie inligt en de wagen op gas via een lambda loopt (een G3-configuratie dus) krijgt hij waarschijnlijk geen G3-status.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2011 10:33 #1300724 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verwarring
Volgens mij is er verwarring wie verantwoordelijk zou zijn voor het verkrijgen van G3 op kenteken. Mijn LPG inbouwer wilde me die garantie niet geven maar hielp uiteraard wel bij het aanvragen. Uiteindelijk bepaalt het RDW, op basis van typegoedkeuring, of G3 toegekend kan worden of niet. De LPG inbouwer maakt de papieren klaar voor de aanvraag bij het RDW maar is afhankelijk van de beslissing van het RDW. Als het niet lukt, zou je nog kunnen proberen om via een uitlaatgassenmeting aan te tonen dat de auto schoon genoeg is voor G3. Ik weet niet of dat zo zal zijn en of het RDW zoiets doet (en wat dat kost).

Moderators: Jerry Stam