katalysator achteraf inbouwen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2010 17:56 #1084387
door V700 register
katalysator achteraf inbouwen is gemaakt door V700 register
Ik heb net een 940 2.3 LPT van 1996. Import en geleverd zonder katalysator. Kan ik daar een katalysator achteraf laten inbouwen? Zo ja, hoeveel kost dat ongeveer?
Bvd,
R.
Bvd,
R.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2010 18:38 #1298276
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uit
Uit welk land is hij geimporteerd ? Ben wel benieuwd waar ze zo laat nog zonder kat geleverd werden. Kat is vanaf '93 in NL verplicht (zie <a href="
www.autoweek.nl/apkvraag.php?id=139
" target="_blank">hier, de site van het RDW lijkt nu even niet bereikbaar) en je zou dus katloos niet door de APK komen. Maar mogelijk kom je daar onderuit als er iets over op het kenteken staat. Je schijnt bij import voor sommige zaken een vrijstelling te kunnen krijgen, dat wordt dan op het kenteken vermeld.Je kunt achteraf volgens mij gewoon de originele kat bij de Volvo dealer kunnen bestellen. Mogelijk moet je ook de downpipe en de pijp tussen de nieuwe kat en middendemper aanpassen. Een universele (race)kat is een andere mogelijkheid. Kosten weet ik niet, maar het lijkt me dat je met Google daar wel een idee over kunt krijgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2010 18:45 #1298278
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleine aanvulling
Kleine aanvulling: Voor auto's met een eerste toelating (typegoedkeuring) voor 31-12-1995 geldt deze verplichting niet. De datum van de eerste afgifte (de eerste keer dat een specifieke auto een NL kenteken heeft gekregen, bij import is dat de datum van importeren) heeft daar geen invloed op. De LPT kan mogelijk een eerste toelating in '94 hebben, omdat deze miv modeljaar '95 geleverd is. Modeljaar '95 begint bij Volvo in augustus van kalenderjaar '94. Hoewel die typegoedkeuring in '94 wel met kat is geweest.Meer informatie staat <a href="
www.autoweek.nl/onderhoud/apkvraag.php?id=292
" target="_blank">hier. Wie weet kom je er nog onderuit, ik zou even contact opnemen met het RDW.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2010 19:16 #1298282
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Lambda
De lambdasensor zit in het uitlaatspruitstuk . Alles wat na de sensor komt heeft geen invloed op lucht/brandstofregeling. Nadien kun je dus zondermeer een kat. plaatsen. Alleen de uitlaatgassen zullen enkele tienden van een % lager CO gehalte hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2010 19:31 #1298289
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De auto is in 1996 gekocht
De auto is in 1996 gekocht in Saoedi Arabië door een Nederlander. Een Engelstalig boekje erbij, stickers in Arabisch. En begin 1997 geïmporteerd in Nl. Altijd gewoon zijn APK gehad. Dus....?
Ik neem aan dat hij met een nieuwe achteraf aangebrachte kat dan gewoon een LPG G3-status krijgt als er gas in komt?
En wat zou dat ongeveer kosten?
Groet,
R.
Ik neem aan dat hij met een nieuwe achteraf aangebrachte kat dan gewoon een LPG G3-status krijgt als er gas in komt?
En wat zou dat ongeveer kosten?
Groet,
R.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-12-2010 19:56 #1298292
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Daar zou ik niet zonder meer op rekenen
Ligt aan de type goedkeuring die ie bij de RDW keuring in 1997 meegekregen heeft.
Maar er zijn ook wagens uit 1991 op G3 gezet, maar die hadden wel een kat. Dus er is wel hoop.
Vraag eens aan de LPI inbouwer zou ik zeggen. Laat het je garanderen vooraf.
Maar er zijn ook wagens uit 1991 op G3 gezet, maar die hadden wel een kat. Dus er is wel hoop.
Vraag eens aan de LPI inbouwer zou ik zeggen. Laat het je garanderen vooraf.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2010 22:42 #1298298
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op het kentekenbewijs staat:
Op het kentekenbewijs staat: Voertuig niet voorzien van een emissiebestrijdingssysteem. Dus..??
bvd
R.
bvd
R.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
19-12-2010 09:11 #1298320
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic vrees dat je dan eerst
Langs de RDW moet om een andere vermelding te krijgen op je kenteken voor je uberhaupt G3 kunt inbouwen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2010 13:35 #1298492
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pech. De motor heeft geen
Pech. De motor heeft geen lambda. Achteraf monteren is mogelijk (gebeurt overigens ook, dan loopt hij beter op gas en is er geen kans op backfire) maar levert geen G3 op.
Die blijkt gekoppeld aan de motorcode, en die is niet te veranderen.
Dit alles volgens het inbouwstation, dat erg goed en betrouwbaar is.
Gr,
R.
Die blijkt gekoppeld aan de motorcode, en die is niet te veranderen.
Dit alles volgens het inbouwstation, dat erg goed en betrouwbaar is.
Gr,
R.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2010 13:45 #1298495
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic GK?
Dan is het een B230GK?rkregting schreef : Die blijkt gekoppeld aan de motorcode, en die is niet te veranderen.
Moderators: Jerry Stam