Kosten uitlezen diagnostische codes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2010 17:19 #1294951
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Immobiliser
Immobiliser is startblokkering, SRS is voor de airbag. Je hebt een "dikke" sleutel met een chipje erin als je startblokkering hebt. Of je een aribag hebt staat wel op het stuur, en je moet dan ook een rood "SRS" lampje onder de meters hebben. Dacht overigens dat beide opties later ingevoerd zijn. Waar de VST moet worden aangesloten weet ik niet precies, kan me indenken dat de stekker op het diagnose kastje past.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2010 17:37 #1294956
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Immobiliser enz.
Heb dus niets van dat alles op mijn Volvo, geen airbags, geen startblokkering. Over die diagnostische codes: ik denk toch dat er niets af te lezen is anders dan de LED lampje op de OBD kastje links voor in de motor bak. Voor verdere diagnostiek moet je denk ik echt ouderwets met voltmeter enz gaan meten, en ik denk niet dat dat onder "uitlezen diagnostische codes" valt!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2010 17:40 #1294957
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoals
Zoals ik aangaf, kun je bijvoorbeeld ook je benzine injector uitlezen met de computer een een programma. Dat zouden ze dus gedaan hebben. Kan ook met een multimeter, maar in het programma zit ook diagnostiek ingebouwd. Afhankelijk van een meting worden vervolgmetingen aangegeven of reparatiemethoden voorgesteld. Overigens maakt het niet zoveel uit, of ze het nu aan de computer hebben gehangen of ouderwets met de multimeter gementen hebben, in beide gevallen is er iemand bezig geweest. Maar als je het echt wilt weten dan kun je het beste contact opnemen met de garage die het gedaan heeft en de monteur (niet de baliemedewerker) laten uitleggen wat ze precies gedaan/getest hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2010 17:54 #1294961
door V700 register
Die <a href="/node/34157" target="_blank">andere Volvo tester</a>, is er eentje met onder andere een verloop naar OBD (met omvormertje) die alle functies in de OBD van ELKE volvo kan uitlezen.Helaas werkt ie met chips, die erin gestoken moeten worden, waar ik er een stuk of 7 van heb, maar niet allemaal voor de 9-serie.Deze laatste heeft ook de stekkers ter uitlezing van de LMM en vonkversterker, alsmede vrijwel alle mogelijke in Volvo gebruikte break-out-boxen voor LH2.4 en EZ116K
Ik ben bezig met het maken van een verloop van oude OBD poort naar de nieuwe OBD, zodat je daar ook een VOL-FCR in kan prikken, de MY95 auto's hebben immers wel meer uitleesbare zaken aan boord.
Ligt achter een hele berg andere zaken, op de lange baan.
VentusSH, mag ik eens vragen waar je ongeveer vandaan komt?
Beantwoord door V700 register in topic Correct.
Klopt, de <a href="/node/27424" target="_blank">tester die ik hier heb liggen</a>, sluit je aan op de enkele of dubbele diagnosebox in de motorruimte.Ik heb hem nog niet kunnen testen, want ik heb een OBD-plug en zoals je weet, kan ik daar vrij aardig mee overweg.henk 940LPT schreef : Waar de VST moet worden aangesloten weet ik niet precies, kan me indenken dat de stekker op het diagnose kastje past.
Die <a href="/node/34157" target="_blank">andere Volvo tester</a>, is er eentje met onder andere een verloop naar OBD (met omvormertje) die alle functies in de OBD van ELKE volvo kan uitlezen.Helaas werkt ie met chips, die erin gestoken moeten worden, waar ik er een stuk of 7 van heb, maar niet allemaal voor de 9-serie.Deze laatste heeft ook de stekkers ter uitlezing van de LMM en vonkversterker, alsmede vrijwel alle mogelijke in Volvo gebruikte break-out-boxen voor LH2.4 en EZ116K
Ik ben bezig met het maken van een verloop van oude OBD poort naar de nieuwe OBD, zodat je daar ook een VOL-FCR in kan prikken, de MY95 auto's hebben immers wel meer uitleesbare zaken aan boord.
Ligt achter een hele berg andere zaken, op de lange baan.
VentusSH, mag ik eens vragen waar je ongeveer vandaan komt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2010 08:13 #1295014
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar ik vandaan kom
Ik woon bij Alphen a/d Rijn, Hazerwoude.
Overigens, na alle omwegen llijkt de auto het weer goed te doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2010 10:47 #1295026
door V700 register
Mooi dat ie het weer doet
Beantwoord door V700 register in topic Ok.
Da's hier 100 kilometer vandaan, beetje ver voo een kop koffie.VentusSH schreef : Ik woon bij Alphen a/d Rijn, Hazerwoude.
Mooi dat ie het weer doet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2010 23:18 #1295262
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kopje koffie
Maar mocht je toch in de buurt zijn, ben je welkom..... kan je die tester op een 1991 -940 uitproberen (waneer die klaar is).
Moderators: Jerry Stam