Kosten uitlezen diagnostische codes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
20 euro is wel een normaal tarief, in acht nemend, dat de gemiddelde dealer ergens rond de 80 euro ex per uur telt als werkloon.Dan is 20 minuten best schappelijk, alhoewel je voor zo weinig werk, liever geen rekening zou krijgen.VentusSH schreef : Of kan er wel meer onder deze kosten post vallen?
Zelf uitlezen, inderdaad met dat kastje op de linker veerpoot, is gratis.
Op een 91-er zit volgens mij geen SRS, maar wel Immobiliser.Deze laatste kun je enkel uitlezen met een Volvo Systeem Tester, VST dus, die de dealer inderdaad daarvoor gebruikt.
Wat is trouwens de reden, dat je hem wegbrengt ter uitlezing?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat dan, bijvoorbeeld, bij een 91-er?henk 940LPT schreef : Meer dan je met de OBD kunt doen.
(waardes uitlezen uit de ECU en LH wellicht, bedenk ik me nu?)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor 250 euro heb ik dus nieuwe bougie kabels en nieuwe bougies. Dit alleen voor de laatste garage bezoek (de eerdere zijn andere soortgelijke bedragen). Elke keer wordt er het uitlezen gerekend. Opzich zou dat niet onredelijk zijn, maar mijn punt is dat ze zeggen dat ze meer doen dan de LED codes uitlezen en ik vraag mij af of dat zo is. Als dat alles is wat zij daarvoor doen, dan mogen zij daar wat mij betreft best voor uitkomen. Liever heb ik dan niet dat ze daar elke keer standard naar kijken (nu alweer 4 keer!) Overigens zou ik als dealer denk ik gewoon onder de noemer "diagnostiek" onderbrengen; daar was namelijk ook voor ruim 100 euro in voorzien.
Nog een raar iets: Toen ik de storing met het slechte lopen had, was de snelheids meter soms ook onregelmatig. Ik zie het verband niet, maar zie wel een input van snelheids meter naar de LH jetronic electrische schema. Feit is, dat nu het weer loopt, de snelheidsmeter probleem ook weg is..!!!!. Ergens denk ik toch dat er een ander electrisch probleem de echte oorzaak is of was.
Soms zijn het net vrouwen, die autos
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat is dat, een Immobiliser? En een SRS? En kan een Volvo System Tester op mijn Volvo 940 uit 91 worden aangesloten? Waar wordt dit aangesloten, en wat heb je daarvoor nodig?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat voor blok en bak heb je ?
Volvo 940GL Estate, 1991, B230FB motor, M47 Bak