Blauwe wezens onder de kap. Niet opgelost, erger!
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Wanneer er te weinig koelvloeistof in het systeem zit gaat de verdamper bij een Vialle- installatie als eerste bevriezen.
De verdamper zit erg hoog gemonteerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Ik denk ook niet dat het koelvloeistof is, ik denk inderdaad dat het bevroren water is wat eraf smelt.wp001 schreef : Die nattigheid is dat wel koelvloeistof? Wanneer er te weinig koelvloeistof in het systeem zit gaat de verdamper bij een Vialle- installatie als eerste bevriezen. De verdamper zit erg hoog gemonteerd.
Zoals ik ook schreef begon de verdamper te bevriezen toen we hem op gas lieten lopen. De dichtgevroren verdamper die vervolgens op benzine weer ontdooit en zijn lpg vrijlaat in het inlaatsysteem zorgt dan vervolgens voor de uitval.
Eigenlijk allemaal zeer aannemelijk gemaakt door de wederom vriendelijke heer van de anwb.
Mijn eerste auto:Volvo 740 2.0i 1991 - Vialle AMS LPG - 320 dkm
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maar die hebben ook verstand van auto's. In tegenstelling tot vele van hun concurrenten.Petervanluijk_740-1992 schreef : ... zeer aannemelijk gemaakt door de wederom vriendelijke heer van de anwb.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef :
Kan zijn, maar volgens de wet van Ohm loopt er, bij gelijke weerstand, meer stroom bij een hogere spanning. Daarom voel je 12V niet (auto accu) en 230V (stopcontact) wel. Bobines leveren hoogspanning kV's (!) dus het is wel link. Als de weerstand door omstandigheden anders is (als de isolatie van je bougiekabels slechter is, de lucht of je handen vochtiger) dan kan de klap harder aankomen. Ik zou er dus niet op vertrouwen dat het altijd goed gaat. Andere gevaarlijke hoogspanning is bijv. hoogspanning in beeldbuis TV's, ook door de grote lading (opgeslagen hoeveelheid stroom) die erin zit.Petervanluijk_740-1992 schreef : Maar weinig amperes. Van stroom krijg je een klap niet van spanning.
Dus ik kan gerust mijn ene hand op de +pool leggen van de accu en tegelijk mijn andere op de -pool?
745 GLE, B230F, 1988, USA. Handgeschakelde 5-bak (geen knopje op de pook). 390000km.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In theorie wel, met kurkdroge handen ja.Met kletsnatte handen zou ik dat pas doen nadat je testament ondertekend is.Niet dat het gegarandeerd fout gaat, maar ik zou er niet op gokken.willemvAnbenthem schreef : Dus ik kan gerust mijn ene hand op de +pool leggen van de accu en tegelijk mijn andere op de -pool
Herinner je je nog, een 9v blokbatterij, die je op je tong kan zetten om te zien of er nog prik (letterlijk) in zit?Nou dat kan ook met een accu, maar ik verwacht niet meer dan 1 keer.
Vergeet overigens niet, dat je verkrampt van gelijkspanning, helpt ook niet echt.