Tellerafwijking Yazaki <--> VDO
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Is dat ook niet de standaard hoogte die af fabriek werd gemonteerd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
groeten, Lennert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij (flink) verschillende snelheden, zeg bij 80 km/h EN bij 120 km/h, zo'n kleine afwijking ?leonardus schreef : Dat was een afwijking van ongeveer 50 meter. Nihil dus
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is goed nieuws.
Alleen is de vraag nu, hoe verstel ik de naald?
Groetjes Harnt
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Tja,,bereid je maar vast voor. <div class="content">Hele tellerbak eruit slopen.Harnt schreef : Alleen is de vraag nu, hoe verstel ik de naald?
De KM teller eruit slopen.
De naald helemaal naar rechts [hoogste snelheid] bewegen, dan voel je dat hij niet verder wil, dan rustig doorduwen, en terug laten vallen.Dan is hij wat omhoog gesteld.[dit kan voorderest geen kwaad, hij gaat heel makkelijk]
Weer inelkaar, test rondje, is het nog niet goed, weer uitmekaar
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is duidelijk. Nog een klein vraagje; als de auto dan stil staat, staat dan de meter weer bij 0 of rij ik dan toch stiekum 10km/u?
Groetjes Harnt
EDIT
Als ik jou manier toepas, dan geeft de meter nog meer aan toch?
EDIT
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Je hebt helemaal gelijk!
Ik zit helemaal verkeerd te denken!
Hij geeft namelijk TE VEEL aan, en niet te WEINIG.
Zoals ik het zei, is voor de situatie dat ie te weinig aangeeft [je dus 110 rijd, en je tomtom 130 aangeeft]
[Dat was de situatie die ik eerst had :S]
Dus de andere kant opduwen, richting de 0, en dan bij weerrstand doorduwen.
Dan zal die het correct gaan aangeven
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Henkhenk 940LPT schreef :
Bij (flink) verschillende snelheden, zeg bij 80 km/h EN bij 120 km/h, zo'n kleine afwijking ?leonardus schreef : Dat was een afwijking van ongeveer 50 meter. Nihil dus
Het ging mij om de verschillen tussen de afstand die mijn dagteller aangaf, en de afstand die door de hectometerpaaltjes werd aangegeven. De snelheid maakt daarbij niet uit. Die afstand kwam vrijwel volledig met elkaar overeen, en ik heb het meerdere malen geprobeerd zowel op een 80 als een 100 km weg. Daaruit trek ik de conclusie dat het signaal dat van de as komt geen grote afwijking geeft. Verbaasde mij ook wel trouwens, want het lijkt me ook afhankelijk van de slijtage van de band ivm verschil in aswentelingen. Bij mij was de verhouding precies goed blijkbaar.
Lennert
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
In een ander draadje is al vastgesteld, dat Gerben (gerrieberrie) 's auto een grote afwijking heeft, omdat de bandenmaat niet klopt. Op de rollentestbankdag in Geldermalsen die Michael Oud georganiseerd heeft, is vastgesteld dan onze auto's van 60 km/h tot 140 hm/h gemiddeld een afwijking hebben tussen 0,1 en 2,0 km/h.
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Dat klopt inderdaad
Maar een afwijking van 15 KMH vind ik best fors.[en iriterend]De bandenmaat is trouwens 185/65/15
Daarom ga ik van het weekend lekker mn teller bijstellen.
Groeten,Gerben