Tellerafwijking Yazaki <--> VDO
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2010 21:15 #1082462
door V700 register
Tellerafwijking Yazaki <--> VDO is gemaakt door V700 register
Ik vroeg mij af of er tussen de yazaki of de VDO ook verschillende tellerafwijkingen bekend zijn.
Mijn vorige 740 met een VDO teller had een afwijking van ongeveer 5km bij 120km/u. Mijn huidige turbo met een Yazaki-teller heeft bij 120km/u een afwijking van +/- 10-12km/u. Dit is geconstateerd dmv dezelfde tomtom en met precies dezelfde banden(205/55/16).
Ik vind deze grote afwijking zeer irritant en denk er over na om in de toekomst maar een maatje grotere banden achterop te leggen(205/60/16).
Maar om maar even op mijn vraag terug te komen, is er een bekend verschil tussen die twee?
Groetjes Harnt
Mijn vorige 740 met een VDO teller had een afwijking van ongeveer 5km bij 120km/u. Mijn huidige turbo met een Yazaki-teller heeft bij 120km/u een afwijking van +/- 10-12km/u. Dit is geconstateerd dmv dezelfde tomtom en met precies dezelfde banden(205/55/16).
Ik vind deze grote afwijking zeer irritant en denk er over na om in de toekomst maar een maatje grotere banden achterop te leggen(205/60/16).
Maar om maar even op mijn vraag terug te komen, is er een bekend verschil tussen die twee?
Groetjes Harnt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2010 22:28 #1285522
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gewoon het wijzertje van de
gewoon het wijzertje van de tellerklok stukje omhoog zetten , probleem weg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2010 22:48 #1285523
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jeetje
Jeetje, dat is een handig en eenvoudig truucje zeg, goed bedacht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2010 22:54 #1285527
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tomtom
Nooit van de snelheid afgaan op je tomtom of andere navigatie systemen, er zit vertraging in d.m.v. het zenden van de gegevens van en naar de sateliet. Gewoon even laten ijken. Weet je het exact.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2010 23:07 #1285531
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vertraging
Ja maar op een gegeven moment is de vertraging de vertraging niet meer Henk, en is het gewoon betrouwbaar.Ik bedoel, als ik 5 minuten 100 rijd, en de vertraging is 5 seconden weet ik na 15 seconden eigenlijk al hoe hard ik precies rijd snap ie ;b
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2010 23:19 #1285532
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Tenzij ...
Hallo Volvisti
En als je vast ingebouwde navigatie hebt die het snelheidssignaal gebruikt van de auto, dan is de afwijking van de snelheid die de navigatie aangeeft gewoon nul komma nul.
groetjes
Mathy
En als je vast ingebouwde navigatie hebt die het snelheidssignaal gebruikt van de auto, dan is de afwijking van de snelheid die de navigatie aangeeft gewoon nul komma nul.
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-08-2010 00:20 #1285538
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Afwijking
Het kan erger:
Bij 120 en hoger heb ik een afwijking van 15KMH en meer met de tomtom.
Laatst reed ik 70, helaas hierbij geflitst [oops] op de bon stond: gemeten snelheid: 58 KMH [zonder correctie, met correctie 55kmh]
Een afwijking van 12 bij 70 KMH.
Als ik 140 op de teller zet, zegt de tom tom 120.
Dit is trouwens wel gewoon een VDO.
Teller heb ik al eens vervangen, had het trucje van JG ook al bedacht, binnenkort maar even uitvoeren.
Groeten,Gerben
Bij 120 en hoger heb ik een afwijking van 15KMH en meer met de tomtom.
Laatst reed ik 70, helaas hierbij geflitst [oops] op de bon stond: gemeten snelheid: 58 KMH [zonder correctie, met correctie 55kmh]
Een afwijking van 12 bij 70 KMH.
Als ik 140 op de teller zet, zegt de tom tom 120.
Dit is trouwens wel gewoon een VDO.
Teller heb ik al eens vervangen, had het trucje van JG ook al bedacht, binnenkort maar even uitvoeren.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2010 00:23 #1285539
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic andere optie is:
als je weet
andere optie is:
als je weet waar oom agent staat met een laser gun iets harder rijden en dan weet je je snelheid ook globaal. kost vaak wat meer dan laten eiken maar ja het is maar net waar je je voorkeur voor hebt.
als je weet waar oom agent staat met een laser gun iets harder rijden en dan weet je je snelheid ook globaal. kost vaak wat meer dan laten eiken maar ja het is maar net waar je je voorkeur voor hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2010 06:43 #1285545
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De afwijking
De afwijking (in km/h) wordt toch groter bij grotere snelheid ? Hoe weet je dan hoever je het wijzertje moet ombuigen voor de juiste snelheid (en welke snelheid wordt dan die juist aangegeven ?) Een verbogen naald later weer terugcorrigeren naar de juiste weergave lijkt me daarna nog weer lastiger dan meteen op de juiste manier te corrigeren. Is dit misschien iets voor de speedohealer ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2010 07:16 #1285548
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meer km
De stand van de naald aanpassen is natuurlijk een optie, maar dan gaat mijn km-stand nog steeds sneller omhoog.
@Volvo-Henk. Valt er iets aan onze teller te ijken dan. Als dat zo is dan moet er dus ook een mogelijkheid zijn om de snelheidsmeter te corrigeren.
Groetjes Harnt
@Volvo-Henk. Valt er iets aan onze teller te ijken dan. Als dat zo is dan moet er dus ook een mogelijkheid zijn om de snelheidsmeter te corrigeren.
Groetjes Harnt
Moderators: Jerry Stam