Oorzaak uitbreken/slip nog steeds een raadsel...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2010 10:47 #1282412 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitbreken
Hallo Ruidger,
Ik heb veel gekart (ook NK) en doe dit nog regelmatig. Ook sporadisch nog in wedstrijdverband. Karts hebben de rem op de achterwielen. Bij te hard remmen draai je om en kom je achterstevoren tot stilstand ongecontroleerd. Als ik je verhaal zo lees denk ik aan een blokkering van 1 van je achterwielen danwel in combinatie met spoorvorming of bv olie op het wegdek.
Nadat ik bij een wedstrijd over iemand anders zijn olie reed met linkerwielen had ik de kart niet onder controle. Nu kan ik me ook voorstellen dat als je achterwiel aandrijving hebt, je misschien op een "glad" gedeelte bent gekomen. En door middelpunt vliegende krachten je een draai hebt genomen. Gaf je op dat moment ook extra gas of reed je constant?
Ik hoop dat deze info kan helpen.
Groeten
Jeen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2010 12:45 #1282549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic denk ook voorwielen...
In de meeste gevallen breekt de achterkant volgens mij alleen uit in bochten, met agressief stuurwerk? Ook op sneeuw en ijs moet ik altijd behoorlijk 'aan het werk' om een drift in te zetten. Als het onderstel standaard is in ieder geval, een probleem met de voorwielophanging lijkt mij dan waarschijnlijker.
Zijn de voorste wiellagers vrij van grote speling en ratelende/brommende geluiden? Zitten de bouten van de draagarm en reactiestang goed vast? Wat is de staat van de fusee en het stuurhuis?
Geen pretje om mee te maken in ieder geval, succes :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam