Oorzaak uitbreken/slip nog steeds een raadsel...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bandensporen op het wegdek--> niet gezien doch ook niet heel goed gekeken, beetje shaky..
Voorbanden ook niets bijzonders gezien maar wellicht niet goed genoeg gekeken ( zijn ook al weg trouwens..)
Politie was er wel bij maar heeft verder niets gedaan behalve mijn naam opgeschreven en de sleepdienst gebeld.
Ik ben niet aangetikt, 100% zeker, 2 afzonderlijke getuigen achter mij zagen het gebeuren dat ik uit het niets rond ging...
Voorwiel kort geblokkeerd, niet onmogelijk doch kleine kans. Neemt niet weg dat ik ook de gehele voorkant inclusief stuurinrichting grondig wil (laten) inspecteren
Kun je een differentieel makkelijk inspecteren? En dan met name het gedeelte dat het dichtste bij de cardanas zit?
Er lagen geen plassen water (ook geen belgisch) op de weg, wegdek was nog wel een beetje nat (zoab geloof ik ) geen vorst
Spoorvorming niet gemerkt... (toevallig gisteren nog even op dat bewuste stuk gereden...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kunt hem openmaken door de achterkant er af te schroeven. Afhankelijk van het type zit er een pakking tussen of moet hij met vloeibare pakking afgedicht worden (volgens VADIS).rudiger schreef : Kun je een differentieel makkelijk inspecteren? En dan met name het gedeelte dat het dichtste bij de cardanas zit?
BTW, kun jij nog normaal langs die plaats rijden? Ik ben 15 jaar geleden eens van de dijk gereden (overigens geheel eigen schuld) en ik voel me nog altijd ongemakkelijk als ik langs de plek des onheils kom.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hou er bij het open maken, zoals beschreven door Pieter, rekening mee, dat op deze manier alle olie uit het differentieelhuis loopt, zodra er ook maar een klein beetje speling is tussen deksel en huis.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
gr jangeert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Testbeoordeling
Slecht op nat wegdek dus afgewaardeerd tot niet aan te raden. De hoge snelheidsbeproeving is slechts beperkt doorstaan.
Geteste band, serie 45
225/45 R 17 W Zomer 2010
Prijsindicatie: € 80,-
Spreekt voor zich. Kijk maar <a href=" www.anwb.nl/auto/tests/onderdelen,/zomer...0--225-45-R-17-.html ">HIER en dan even op pdf drukken.
<a href=" www.anwb.nl/auto/tests/onderdelen,/zomer...0--225-45-R-17-.html ">Jacques
- V700 register
- Nieuw lid
-
Neen "de plek des onheils" kan ik redelijk gewoon voorbijrijden, wel met een engizins onderzoekende blik maar daar blijft het bij ... Tenslotte ben ik zonder enig letsel uit de auto gestapt.
De banden zijn aanvankelijk (ook door mij) als mogelijke veroorzaker bestempeld doch na raadpleging van meerdere bandenexperts bleek het toch nagenoeg uitgesloten dat deze bij mijn rijomstandigheden, zo'n absurde slip teweeg konden brengen. Ze stonden ondanks hun 7 mm profiel wel op de nominatie om vervangen te worden, wat nu ook gebeurd is, ze waren best rumoerig.
@ Mathy, Je kunt het niet eerder aftappen dus? Hoeveel olie is dat ongeveer?

Groet Rudiger
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb de Haynes 940 er even bij gepakt. Die meldt dat er 1,6 tot 1,75 liter olie in horen te zitten.
En nee, volgens mij krijg je die er niet op een andere manier uit. Tenzij de as niet meer onder de auto zit en je hem dus om z'n as kunt draaien, tot de vulopening of het gat voor de snelheidssensor onderaan zit.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
VADIS, sectie 46 geeft aan dat er een aftapplug onderaan het diff. zit, voor voor een MY 88 740.Mathy schreef : volgens mij krijg je die er niet op een andere manier uit.
Als ik het goed interpreteer hebben alleen de nieuwere diffs. (MY 95 e.v.) geen aftapplug meer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert