Oorzaak uitbreken/slip nog steeds een raadsel...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gisteren eindelijk wat tijd gevonden om Amerigo's handremtrommels eens te bekijken. samen met Miquel de achterste remmen en schijven gedemonteerd. Helaas! Ja helaas, geen defecten of losgeslagen handremschoenen gevonden.. Ik had zo'n goede hoop dat de oorzaak in die trommels te vinden zou zijn...
Wél konstateerden we dat het differentieel bij het achteruit rijden wel een behoorlijk tikkend/rateledn geluid maakte. Dat had ie al een beetje, Timen heeft er ooit nog wel eens naar geluisterd maar vond het nog redelijk normaal, maar nu is het toch weer een graadje erger geworden.. Bij vooruit rijden merk je niets... Misschien toch maar een andere achteras? Aandrijfas/+lager+ rubber waren trouwens al voor de slip vervangen en de versnellingsbak ook ! Dus de aandrijflijn tot het differentieel is gewoon goed.
Tips?
Groeten Ruidger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zit daar een vlakke kant aan toevallig?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Neen, banden ( geen topmerk) heb ik niet meer, maar heb ik wel goed bekeken nadien. Was niets bijzonders aan te zien en hadden zeker 7 mm profiel . Ja, een blokkerend achterwiel is de meets logische verklaring maar omdat het wegdek toch nog wel een beetje nat was kon dit misschien wel zonder schade... als dat inderdaad de oorzaak was..Baseman schreef : Heb je de banden nog die om de ACHTERwielen gezeten hebben?Weet je ook nog welke links en rechts zat? Zit daar een vlakke kant aan toevallig?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het ligt eraan hoe goed je gekeken hebt, maar als je met 120 een blokkerend wiel hebt, aan een of twee kanten, kan dat volgens mij op geen enkel wegdek zonder zichtbare plekken op de band, zeker niet bij een Wanli-band, toch?rudiger schreef : Ja, een blokkerend achterwiel is de meets logische verklaring maar omdat het wegdek toch nog wel een beetje nat was kon dit misschien wel zonder schade... als dat inderdaad de oorzaak was..
Dan blijft er nog over, dat er iets in de uitlijning van de voorwielen zit of zat, toch?Hoewel een losgeschoten stuurkogel toespoor moet geven, niet ineens naar links of rechts.Daarbij moet ie dan ook weer zijn teruggeschoten. (Bij een schouder uit de kom lukt dat nog, maar een stuurkogel betwijfel ik)
Diff is denk ik, zowel met of zonder vervanging, wel een uitgebreide inspectie waard.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus misschien een korte blokkering van een voorwiel?
Het is wel uitermate lastig omdat het vanuit t niets is gebeurd; gewoon 100km rechtuit en dan ineens hopsa 2 x rond, zonder aanleiding of bijgeluiden. Je zou bijna denken dat je bent aangetikt door een medewegbruiker die in je dode hoek zat oid.
Hoeft op die snelheid maar klein tikje te zijn icm nat wegdek om rond te gaan.
succes met de analyse
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eén achterwiel?, Dan ga je met 100 ook goed door de bocht hoor....alexvanbemmel schreef : in mijn ogen moet het euvel aan de voorkant zitten. Als de achterwielen blokkeren zou je in eerste instantie toch gewoon rechtdoor glijden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alleen Hij weet het
Ik heb ooit een antislipcurus gevolgt en daar moest je over een plaat rijden die, als de achterwielen erover heen reden, snel zijwaarts bewoog. Beetje het zelfde idee. De bedoeling was om de auto uit de slip te halen en verdr te rijden; viel niet mee vooral door het onverwachte aspect van het uitbreken.
- V700 register
- Nieuw lid
-

grt Ralph
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Is er geen politie bij geweest? Zo ja, dan hebben die misschien foto's gemaakt van o.a. de slipsporen. Daaraan is misschien nog te herkennen, waar (welk wiel) de slip begonnen is.
Je staat trouwens zo de andere kant op. Ooit reed ik op een stageplek weg, met een leenauto van de stageplek. Een paar honderd meter achter de stageplek draait de weg naar links. Daar zat een transportfirma die Belgisch water, dat ze omhoog pompen in de buurt van een racecircuit, transporteert. Iedere dag werden daar vrachtwagens afgespoten met Nederlands water dat gewoon uit de kraan kwam. Ook als het buiten vroor. Ik stond met de Sierra "andersom" voor ik het in de gaten had.
groetjes
Mathy