Opgelost? - Slecht starten op benzine en afslaan op LPG. Suggesties?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2010 09:18 #1281333 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Done.
Benzinefilter vervangen, en jet automaatbak-rubber.Tsjee. wat merk je met die laatste een verschil zeg...Die oude was gewoon twee plaatjes met een spons er tussen en sinds gisteravond heb ik weer het idee dat de bak echt aan de auto vast zit, in plaats van ergens eronder hangt.
Enfin, benzinefilter was natuurlijk het gebruikelijke gepruts, maar ging ook prima.Nog steeds niet feilloos starten trouwens.
Stationair loopt ie op gas zoals het hoort, op het gehoor dan, maar als ik nu wil wegrijden is het net of ie op 2 cilinders loopt en kost het enorm veel moeite hem aan de praat te houden.
Ik concludeer daaruit dan, dat er een injectorgroepje niet mee doet, aangestuurd door dat omschakelrelais........Ik ga het even meten allemaal.......
Wel raar dat ie stationair goed klinkt, toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-06-2010 12:47 #1281341 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 2 brandstoffen

Baseman schreef : Stationair loopt ie op gas zoals het hoort, op het gehoor dan, maar als ik nu wil wegrijden is het net of ie op 2 cilinders loopt en kost het enorm veel moeite hem aan de praat te houden.
Wel raar dat ie stationair goed klinkt, toch?

<div class="content">Bas, dat kan ook betekenen dat ie op 2 brandstoffen loopt.
Dan loopt ie stationair prima, maar zodra je weg wil gaan rijden/gas geeft begint het gekuch/inhouden.
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2010 23:28 #1281509 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope.

gerryberrie schreef : <div class="content">Bas, dat kan ook betekenen dat ie op 2 brandstoffen loopt.</div><div class="content">

</div><div class="content"> </div><div class="content">Ik weet inmiddels 1 ding zeker, en dat is dat ie niet op twee brandstoffen loopt.</div><div class="content"> </div><div class="content">Ik heb vanavond geprobeerd systematisch een en ander uit te sluiten.</div><div class="content"> </div><div class="content">Hij startte inmiddels ook al niet meer op benzine, wat HEEL erg vervelend was, en reed totaal niet meer op LPG.Zodra de installatie overschakelde, sloeg ie af.</div><div class="content"> </div><div class="content">Opnieuw starten, ho maar.</div><div class="content"> </div><div class="content">Nagekeken:- prik op de in-tank pomp, ja.</div><div class="content">- prik op de injectors: ja</div><div class="content">- prik op alle vier de gaszekeringen: ja</div><div class="content">- alle zekeringen in orde: ja</div><div class="content">- LPG-pomp draait: ja</div><div class="content">- Brandstofpomprelais werkt, doorgemeten, uitgewisseld: twee keer ja</div><div class="content">- relais CVD eruit gehaald, vervangen door origineel: geen verschil- reservesleutel: geen verschil- voldoende druk op de brandstofrail: ja</div><div class="content">- Bobine vervangen door werkend exemplaar: geen verschil</div><div class="content">- vonk: ja</div><div class="content"> </div><div class="content">Nog steeds niet starten.Schopplaat eraf en de draden gevolgd vanaf de immobilizer ring, connectors nagekeken: geen verschil.</div><div class="content"> </div><div class="content">Om moedeloos van te worden.</div><div class="content">Nog een keer proberen toch maar en warempel, hij sloeg aan, dus dat was netjes.</div><div class="content">Afgezet, weer gestart, weer raak, hij startte.</div><div class="content"> </div><div class="content">Het enige wat overblijft, is tekort aan gas om de motor te laten lopen.</div><div class="content">Ik ben nergens tegenaan gereden, pomp loopt, dus het enige wat er nog kan, is een lege tank.</div><div class="content"> </div><div class="content">Afgaand op de bonnetjes van tankbeurten, zou ik nog 100 kiloemter moeten kunnen rijden.Alleen,........ik was vergeten dat ik twee keer heen en weer naar Berkel Enschot gereden was, voor een springkussen, a 100 kilometer....</div><div class="content"> </div><div class="content"> </div><div class="content">Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de tank was gewoon leeg, er ging 53 liter in.</div><div class="content">Dit is me nog nooit gebeurd...................</div><div class="content"> </div><div class="content">Blijft nog wel raar, dat is met een compleet lege gastank, op benzine niet goed start, of eigenlijk, helemaal niet.Het lijkt op een tweetal problemen, waarvan er eentje lijkt te zijn opgelost.</div><div class="content">Hij rijdt weer geweldig op LPG, een hele geruststelling </div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2010 01:06 #1281520 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hi
Hi hi... (sorry).

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-07-2010 01:12 #1281521 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Agja
Agja Bas,
Iniedergeval kan je weer vrolijk rondrollen in de Volvo.
Fouten maakt eenieder.
Hoop alleen dat je je pomp niet heb bezeert met die lege tank...
En nu weet je ook dat er iets niet helemaal lekker is met Benz systeem.
Daar nu nog ff de oplossing voor vinden.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2010 01:13 #1281522 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jaja.....

Chilm schreef : Hi hi... (sorry).

Dat zat er wel in natuurlijk.............Pas als ik met een hele tank gas weer 300 kilometer rijd, krijg je gelijk.....grmbl.....Ik kan er nog steeds niet helemaal bij, ik weet zeker dat ik getankt heb, maar kan het niet traceren................

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2010 01:18 #1281523 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic flauw

Baseman schreef :

Chilm schreef : Hi hi... (sorry).

Dat zat er wel in natuurlijk.............Pas als ik met een hele tank gas weer 300 kilometer rijd, krijg je gelijk.....grmbl.....Ik kan er nog steeds niet helemaal bij, ik weet zeker dat ik getankt heb, maar kan het niet traceren................

Ja flauw he, maar ik kon het niet laten, afijn... het geen gas hebben MOET het geweest zijn Bas. Middels deductie heb je alle andere opties uit kunnen sluiten lijkt me.We wachten even een tankje af  ;b

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2010 15:00 #1281561 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja....

Chilm schreef : Middels deductie heb je alle andere opties uit kunnen sluiten lijkt me.

Tsja....
Wat ik vooral, maar dat had ik hierboven al gemeld, erg vreemd vind, is de relatie tussen niet starten op benzine en de lege gastank.Zit er dan een beveiliging in mijn gascircuit, die ook het benzinerelais afgooit?Snappie?
Of waren er echt twee dingen en is een van de twee duidelijk en de andere momenteel weg, maar niet opgelost (dat laatste vind ik het vervelende)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2010 17:06 #1281569 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Troost
Als troost wil ik wel opbiechten dat ik in mijn leven al twee keer heb stilgestaan met én een lege benzinetank én een lege LPG tank.
De eerste keer jaaaaren geleden met een 142, 60 liter benzine tank en 60 liter Lpg tank aan boord. Knap hè?
Het zal wel één van mijn talenten zijn!
&#160;
Het lijkt me té toevallig dat het nu opgelost lijkt, dat moet wel met elkaar te maken hebben?
Het leermoment is dus: begin bij het begin: de Wegenwachter die ooit bij mijn niet startende 940 kwam: "als eerste: zit er benzine in de tank?" Uhhhhh, tja dat zou wel moeten, maar...........  Nou, niet dus!

Moderators: Jerry Stam