hard rem pedaal

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-06-2010 15:32 #1281346 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Zienswijze

EndlessQuest schreef : Zou de diagnose op basis van deze informatie daadwerkelijk hetzelfde zijn voor een diesel of een benzine uitvoering? Een lekke rembekrachtiger zou immers toch ook moeten leiden tot het lekken van remolie? Daar heb ik geen last van en voor zover ik het zie, Mr.Mukkes ook niet. Of mis ik hier iets?

<div class="content">Dat zie je fout,
De rembekrachtiger werkt op vacuum van de benzine motor of vacuumpomp van de diesel.Als het membraam in je bekrachtiger lekt/gescheurd is, gaat het pedaal gewoon zwaar.
Bekrachtiger is voor diesel en benzine ook hezelfde, alleen de manier waarop het vacuum word opgewekt is anders.
Het getrokken vacuum helpt jou de zuiger in te drukken en de rem olie onder druk te zetten, als er geen vacuum in stand gehouden kan worden [vacuumpomp kapot/ lek in leiding/ membraam in bekrachtiger kapot], moet je dat zelf doen: zwaar rempedaal Je moet nu zelf de zuiger in drukken zonder hulp van het vacuum.Dit zal niet leiden tot het lekken van remolie.
Het staat ook volledig LOS van de Cruise Control, de CC heeft een eigen electricshe vacuumpomp.
Groeten,Gerben
</div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2010 15:52 #1281347 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Da`s helder. Maar dat
Da`s helder. Maar dat betekent toch nog steeds niet per definitie dat het de rembekrachtiger moet zijn? Kan toch nog steeds gewoon de vacuumpomp zijn. Eergisteren hoorde ik die ijzeren stift namelijk ineens ongebruikelijk hard tikken. Nou is het al een aardige knikkerbak natuurlijk  maar het werd wel even erger.
Bedenk mij nu dat ik toen geen noemenswaardige remdrukvermindering waarnam. Maar ik heb dan ook niet sterk hoeven remmen of zo.
Nou ja, we kunnen in ieder geval de rembekrachtiger aan het lijstje met verdachten toevoegen dus Niels!

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-06-2010 15:58 #1281348 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Goed punt
@EndlessQuest
Nee dat is waar, hoeft niet per definetie te betekenen dat de bekrachtiger kaduk is.Kan aan de pomp liggen, kan aan een lekkende/gescheurde leiding liggen etc.
Maar als blijkt dat die allemaal goed zijn, is alleen nog maar je bekrachtiger als verdachte over...
Je kan altijd nog wel gewoon remmen, het pedaal gaat alleen een stuk zwaarder.Net zoals als dat je een wagen sleept met de motor uit, en jij zit in de gesleepte wagen, dan gaat het remmen ook zwaar.
Trouwens, mijn vorige berichtje teruglezend, komt het misschien over als een beetje chagerijnig berichtje, dit is niet zo bedoeld!
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2010 20:52 #1281385 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Gerben, Qua
Hé Gerben,
Qua chagrijnigheid viel het wel mee hoor, althans, zo had ik het niet geinterpreteerd dus geen probleem.
Hoe kan ik zekerheid krijgen over het lekken van de rembekrachtiger? Iets waar ik naar kan kijken, luisteren?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2010 21:29 #1281388 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb contact gehad met met
ik heb contact gehad met met Bosscha in Langezwaag en deze gaf mij het advies eerst maar eens alles olie vervangen voor nieuwe en alles goed ontluchten. dan pas verder kijken.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-06-2010 22:17 #1281391 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Checken

EndlessQuest schreef : Hé Gerben,
Qua chagrijnigheid viel het wel mee hoor, althans, zo had ik het niet geinterpreteerd dus geen probleem.
Hoe kan ik zekerheid krijgen over het lekken van de rembekrachtiger? Iets waar ik naar kan kijken, luisteren?

<div class="content">Gelukkig
Om zekerheid te krijgen:Motor uit, de vacuumleiding van je bekrachtiger eraf halen, op die leiding een externe vacuumpomp zetten.En maar gaan remmen.
Doet ie het dan goed, dus niet zwaar, dan is het iniedergeval niet je bekrachtiger.
Doet ie het dan wel slecht / of 1e keer goed, en daarna zwaar, dan is je bekrachtiger niet helemaal fit meer.
Natuurlijk ook ff checken of die leiding nogwel helemaal luchtdicht is.
@ Niels,
Alle remolie vervangen zou ik even mee wachten, het is wel mogelijk dat dat het prob is, als de olie heel oud is of er water in zit. Als je dan gaat remmen, dan gaat het water/oude olie 'koken' en vermindert je remkracht.Maar dan zou het pedaal juist zachter moeten worden inplaats van harder.Omdat je dan 'gas' comprimeert. en geen vloeistof meer verplaatst.
Zou eerst ook even alle vacuum geraleteerde zaken bekijken en pas dan de olie gaan verwisselen.
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2010 00:16 #1281418 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb af en toe ook dat ik
Ik heb af en toe ook dat ik flink wat kracht moet uit oefenen op mijn rem pedaal maar das eigenlijk alleen als ik even stevig moet op trekken tussen de drukte of op de A6 om niet achter aan in de rij te staan
ik dacht altijd dat het kwam omdat ik er dan voor zorgde dat er dan te veel druk op het systeem stond???? (weet nog lang niet alles)
maar ik ga dit draadje even volgen heb trouwens een 740 B200F uit 90 hand shifting,

GRRROET Tom, 

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-07-2010 00:28 #1281420 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Loslaten
@Tom,
Zodra je het rempedaal weer loslaat is de druk weg, anders zou je blijven remmen terwijl je niet eens meer op het pedaal staat...Dat zou wel wat bizar zijn.
Voor automaat of schakel maakt het geen verschil qua rembekrachtiger. Allemaal the same.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2010 10:17 #1281441 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Loslaten!

gerryberrie schreef : @Tom,
Zodra je het rempedaal weer loslaat is de druk weg, anders zou je blijven remmen terwijl je niet eens meer op het pedaal staat...Dat zou wel wat bizar zijn.

Voor automaat of schakel maakt het geen verschil qua rembekrachtiger. Allemaal the same.
Groeten,Gerben

@ gerryberrie,

Ja ik heb het af en toe als ik even stevig op moet trekken dan merk ik dat ik een beste tegen druk heb (net als of de motor uit is en dan remt) maar heb het alleen dan met een moment van aardig wat  toeren maar normaliter heb ik daar weinig last van maar het is wel even iets om in de gaten te houden merk/lees ik.

G-Loeten Tom, 

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-07-2010 11:48 #1281458 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Stikkie
@Tom,
Dan heb je 'plakkend/klevende' remmen, kan ook betekenen dat een remklauw niet helemaal lekker meer is. Dan gaat de remklauw zuiger niet goed/snel meer naar binnen.
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam