Vakantiebeurt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb het er even bijgeschreven Jeroen de tijd die het volgens mij kost... 17 minuten ongeveer? stel je vervangt nog een paar lampjes en je vult nog wat bij, je haalt er nog even de wielen af om de blokjes te controleren. Dan ben je een uur verder hooguit. Riant uurloon dan,... Als je weer eens in Warmenhuizen bent zullen we het eens "naspelen"Jee schreef : Toevallig vandaag huis-aan-huis folder van locale universele garage tevens Halfords franchiser.
Vakantiebeurt slechts 195,-Inderaad slechts 195 euro. Komen dan nog wel alle materialen bij. Maar dan kan je met een gerust hart op wereldreis.
- Op spanning brengen van banden : duurt hooguit 8 minuten
- Olie controleren duurt 25 seconden
- Ruitensproeier bijvullen duurt max 2 minuten
- Koelwater controleren duurt maxs 30 seconden
- Remmentest duurt max 2 minuten
- Verlichting controleren duurt max 2minuten
- Accu doormeten duurt max 2 minuten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kleine nuance naar mijn idee. Onze kar ziet in een week vakantie meer bulten dan dat hij het hele jaar in NL ziet. Daarbij hangt er nog een hut achter wat het helemaal compleet maakt. Het lijkt mij dat bovenop het normale periodieke onderhoud nu even extra wordt gekeken naar zaken als koeling, remmen, banden en overige vloeistoffen.Wouter1973 schreef : Hoewel ik de neiging wel begrijp om voor een lange reis een soort van 'extra' check te willen doen, lijkt het mij niet nodig.
Kortom: vraag je het mij, dan maak ik zelf eigenlijk geen verschil tussen een check voor een vakantie, of een periodieke check buiten de vakantie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De ANWB heeft afgelopen zomervakantie 35000 auto's teruggehaald:Wouter1973 schreef : Ik denk dat een auto meer te lijden heeft van dagelijks gebruik , inclusief filerijden, dan van een relaxte vakantietrip. Weliswaar heb je het over mee kilometers, maar die worden over het algemeen rustiger en relaxter gereden.
De volgeladen auto’s, vaak met een caravan erachter, hadden regelmatig problemen in de bergen. En in de Alpenlanden kwamen kapotte versnellingsbakken, koppakkingen en remmen veel voor. Ondanks dat de ANWB vakantiegangers opgeroepen had om hun auto na te laten kijken voor vertrek heeft dit bij veel mensen niet geholpen. Zij moesten alsnog de ANWB inschakelen.
Ik weet dus niet of het allemaal zo relaxt is
Rob K.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Even zonder gekheid, je weet natuurlijk de oorzaak niet van al die pechgevallen. Overbelading komt bijvoorbeeld veel voor. Maar andere oorzaken: rijden zonder automaatkoeler, te hoge versnelling (het nieuwe rijden), teveel op de remmen naar beneden rijden, wellicht toch niet nagekeken voor de vakantie, en zo zijn er nog wel wat redenen te bedenken.
Natuurlijk is het verstandig om even de boel te checken voordat je gaat. Maar dat is het thuis,elke maand bijv. ook. Zo blijf je op de hoogte van de staat van de techniek en kan je op tijd ingrijpen indien nodig. Het is echter maar een schakel in de ketting om geen pech te krijgen.