Vakantiebeurt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uiteraard is 'mijn' monteur een kundig man, maar ik ben toch benieuwd naar jullie tips. Met andere woorden, wat checken jullie voor een grote reis?
Rob K.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe ver zijn ze op ?
Rem-olie al eens ververst.?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Riemen nakijken en als er een draadje uitsteekt, vervangen.
Distributiekap (bovendeel) eraf, tenzij de riem net vervangen is, ende staat van de riem bekijken.
Remleidingen inspecteren op haarscheurtjes, schijven nazien op slijtage (eventueel opmeten), handrem stellen (of de schijf achter verwijderen en zien of de handremblokken er nog een beetje uit zien)
Reserveband inspecteen op haarscheurtjes en op spanning brengen
en verder de standaard dingen als olie, kvst en zo....
- Robert Geurts (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik neem altijd mijn "mountainbikefietspompje" en een bandenspanningsmeter mee. Daarmee kan ik alle banden oppompen tot maximaal 6 bar. Decennia geleden hebben we ooit uren naast de peage gestaan omdat mijn pappie een lege reserveband bij zich had.okkie92 schreef : maar nooit vergeten de bandenspanning van je reserveband
Oké, duurt wat langer dan je reserveband oppompen bij een tankstation, maar je krijgt er wel spierballen van.
Groet,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat geldt waarschijnlijk ook voor een buitenland. U zou wat reserve-onderdelen kunnen meenemen maar verder geen probleem.
Die vakantiebeurt is ooit in het leven geroepen toen er nog gewerkt moest worden in de auto. En dat was ook uit de tijd van elke 5000 km olie verversen en "doorsmeren", wat dat ook mocht zijn. De huidieg auto's zijn zo goed dat de vakantiebeurt eigenlijk meer een extra bezoekje aan de dealer betekent om u een andere auto aan te praten.
De schoorsteen moet wel blijven roken bij de dealer ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zie mijn reactie, ik deel deze mening volkomen!krots4 schreef : Hoe rijdt u in Nederland rond? Ik neem aan met een fijn gevoel.
Dat geldt waarschijnlijk ook voor een buitenland. U zou wat reserve-onderdelen kunnen meenemen maar verder geen probleem.
Die vakantiebeurt is ooit in het leven geroepen toen er nog gewerkt moest worden in de auto. En dat was ook uit de tijd van elke 5000 km olie verversen en "doorsmeren", wat dat ook mocht zijn. De huidieg auto's zijn zo goed dat de vakantiebeurt eigenlijk meer een extra bezoekje aan de dealer betekent om u een andere auto aan te praten.
De schoorsteen moet wel blijven roken bij de dealer ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kortom: vraag je het mij, dan maak ik zelf eigenlijk geen verschil tussen een check voor een vakantie, of een periodieke check buiten de vakantie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vakantiebeurt slechts 195,-
- Op spanning brengen van banden
- Olie controleren
- Ruitensproeier bijvullen
- Koelwater controleren
- Remmentest
- Verlichting controleren
- Accu doormeten
- John Dutman
- Nieuw lid
-
krots4 schreef : De huidige auto's zijn zo goed dat de vakantiebeurt eigenlijk meer een extra bezoekje aan de dealer betekent om u een andere auto aan te praten.De schoorsteen moet wel blijven roken bij de dealer ...
Hebben we het hier over de nieuwe Volvo's of over de bakstenen. Als ik ze af en toe voorbij zie komen mogen ze best wel eens een checkup hebben Niet iedereen doet preventief goed onderhoud.