Vakantiebeurt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2010 20:02 #1081212 door V700 register
Vakantiebeurt is gemaakt door V700 register
De zomervakantie komt eraan met op het programma een mooie trip naar Spanje. Ik wil mijn auto nog een "vakantiebeurtje" laten geven. 
Uiteraard is 'mijn' monteur een kundig man, maar ik ben toch benieuwd naar jullie tips. Met andere woorden, wat checken jullie voor een grote reis?
Rob K.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2010 20:18 #1277830 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Remblokjes
Remblokjes
Hoe ver zijn ze op ?
Rem-olie al eens ververst.?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2010 20:20 #1277831 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vakantiebeurtje"
Uiteraard radiateur en koelslangen, maar nooit vergeten de bandenspanning van je reserveband

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2010 20:30 #1277834 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tips.
Controleer de ingaande brandstofslang van benzineleidingaansluiting naar de injectorrails, die wil wel eens afbrokkelen, scheurtjes vertonen.
Riemen nakijken en als er een draadje uitsteekt, vervangen.
Distributiekap (bovendeel) eraf, tenzij de riem net vervangen is, ende staat van de riem bekijken.
Remleidingen inspecteren op haarscheurtjes, schijven nazien op slijtage (eventueel opmeten), handrem stellen (of de schijf achter verwijderen en zien of de handremblokken er nog een beetje uit zien)
Reserveband inspecteen op haarscheurtjes en op spanning brengen
en verder de standaard dingen als olie, kvst en zo.... 

• Robert Geurts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2010 20:37 #1277837 door Robert Geurts (GAST)
Beantwoord door Robert Geurts (GAST) in topic fietspompje

okkie92 schreef : maar nooit vergeten de bandenspanning van je reserveband

Ik neem altijd mijn "mountainbikefietspompje" en een bandenspanningsmeter mee. Daarmee kan ik alle banden oppompen tot maximaal 6 bar. Decennia geleden hebben we ooit uren naast de peage gestaan omdat mijn pappie een lege reserveband bij zich had.
Oké, duurt wat langer dan je reserveband oppompen bij een tankstation, maar je krijgt er wel spierballen van.
Groet,
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2010 21:50 #1277862 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic is dat niet achterhaald?
Hoe rijdt u in Nederland rond? Ik neem aan met een fijn gevoel.
Dat geldt waarschijnlijk ook voor een buitenland. U zou wat reserve-onderdelen kunnen meenemen maar verder geen probleem.

Die vakantiebeurt is ooit in het leven geroepen toen er nog gewerkt moest worden in de auto. En dat was ook uit de tijd van elke 5000 km olie verversen en "doorsmeren", wat dat ook mocht zijn. De huidieg auto's zijn zo goed dat de vakantiebeurt eigenlijk meer een extra bezoekje aan de dealer betekent om u een andere auto aan te praten.
De schoorsteen moet wel blijven roken bij de dealer ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2010 21:51 #1277865 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inderdaad!

krots4 schreef : Hoe rijdt u in Nederland rond? Ik neem aan met een fijn gevoel.
Dat geldt waarschijnlijk ook voor een buitenland. U zou wat reserve-onderdelen kunnen meenemen maar verder geen probleem.

Die vakantiebeurt is ooit in het leven geroepen toen er nog gewerkt moest worden in de auto. En dat was ook uit de tijd van elke 5000 km olie verversen en "doorsmeren", wat dat ook mocht zijn. De huidieg auto's zijn zo goed dat de vakantiebeurt eigenlijk meer een extra bezoekje aan de dealer betekent om u een andere auto aan te praten.
De schoorsteen moet wel blijven roken bij de dealer ...

Zie mijn reactie, ik deel deze mening volkomen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2010 21:53 #1277863 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vakantiebeurt?
Hoewel ik de neiging wel begrijp om voor een lange reis een soort van 'extra' check te willen doen, lijkt het mij niet nodig. Waarom niet? Omdat ik zelf zorg dat mijn auto ook buiten de vakantie in orde is. Remblokjes, bandenspanning, en alle andere zaken die genoemd worden zijn in goede staat. (Preventief) onderhoud heet dat. Ik denk dat een auto meer te lijden heeft van dagelijks gebruik , inclusief filerijden, dan van een relaxte vakantietrip. Weliswaar heb je het over mee kilometers, maar die worden over het algemeen rustiger en relaxter gereden. Rustig rijden heeft volgens mij een heel duidelijk verband met de noodzaak tot onderhoud. Eventueel zou je een paar onderdelen kunnen meenemen waar je mogelijk wat lastiger aan kan komen in het buitenland (bv. BDP sensor, brandstofrelais).
Kortom: vraag je het mij, dan maak ik zelf eigenlijk geen verschil tussen een check voor een vakantie, of een periodieke check buiten de vakantie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2010 00:51 #1277920 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Krantaanbiedind
Toevallig vandaag huis-aan-huis folder van locale universele garage tevens Halfords franchiser.
Vakantiebeurt slechts 195,-
  • Op spanning brengen van banden
  • Olie controleren
  • Ruitensproeier bijvullen
  • Koelwater controleren
  • Remmentest
  • Verlichting controleren
  • Accu doormeten
Inderaad slechts 195 euro. Komen dan nog wel alle materialen bij. Maar dan kan je met een gerust hart op wereldreis.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2010 01:06 #1277925 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic v70 of 700

krots4 schreef : De huidige auto's zijn zo goed dat de vakantiebeurt eigenlijk meer een extra bezoekje aan de dealer betekent om u een andere auto aan te praten.De schoorsteen moet wel blijven roken bij de dealer ...

Hebben we het hier over de nieuwe Volvo's of over de bakstenen. Als ik ze af en toe voorbij zie komen mogen ze best wel eens een checkup hebben Niet iedereen doet preventief goed onderhoud.

Moderators: Jerry Stam