van motor veranderen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
nokken-as op tijd
vlieg wiel op het geboorde gat gezet,
brandstof pomp op tijd gezet,
Daarna gaan we tornen om de pomp afstelling te controleren,
Helaas na 1/4de slag kan ik niet verder tornen, want ik vermoed dat ik dan tegen 1 van de kleppen aan kom maar welke van de 12? geen dat weet ik zo niet meer,
zet ik de Nokken as op mijn gevonden moment alles weer afgesteld, blok kan ik net zo vaak rond tornen als ik wil maar lopen wil zij dan niet,
Zij slaat moeilijk aan vliegt in de toeren en is meteen uit,
en iets voor of na mijn gevonden "vrij loop" zetten werkt niet want dan doet zij precies het zelfde,
nu dacht ik dan zit het vliegwiel er niet goed op,
even het "groen" boek er op na geslagen lees ik echter dat deze er maar op 1 manier op kan,
Weet iemand wat dit is hoe dit kan of wat ik fout doe, vertel het mij want ik ben nu in staat om dit blok er uit te trekken en er een benzine blok in te leggen want ben dit gezeur met dat blok helemaal zat, iemand die vaker met dit blok gewerkt heeft mag ook komen helpen.
want onder tussen had ik er kwa tijd en geld al bijna om een benzine blok op gas rond kunnen tuffen, diesel is mooi en rijdt heerlijk maar benzine is een uurtje werk met een grote beurt bij deze duurt het al bijna 9 weken en dat moet niet kunnen dacht ik.
Groeten Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Staat in het groene boek ook of het nokkenaswiel er maar op één manier op kan ? Bij de redblocks kan dit namelijk op meerdere manieren (als de constructie kapot is, dacht een spie). Bij diegene die toen last had van weinig vermogen bleek na veel zoeken dat het nokkenaswiel (met de merktekens) verkeerd op de nokkenas zelf zat. Je kunt de nokkenas dan nog zo op tijd zeggen, als de as zelf dan verkeerd staat helpt je dat niets.TGTF schreef : even het "groen" boek er op na geslagen lees ik echter dat deze er maar op 1 manier op kan,
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Staan de voorste twee nokken als een v'tje omhoog als je de krukas met de eerste cylinder via het markeringsgat op het bovenste dode punt zet (kleppendeksel eraf dus)? Zo ja, dan kan het bijna niet anders dat je markering niet klopt of dat er een klep blijft hangen.
Op zich kunnen de vliegwielen van een diesel er maar op een manier op, maar je weet maar nooit wat er in de afgelopen 25 jaar aan geknutseld is.
Kijk je wel naar de goede markering, de o op het vliegwiel.
gr bouke
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij een benzine eens iemand uit de problemen geholpen door vanaf de eerste cilinder te rekenen.
De eerste cil. heeft twee standen in het BDP:
- Einde compressieslag
- Einde uitlaatslag
Ik zou de eerste cil. in de juiste 'onstekingsstand' zetten (zoveel graden BDP voor max. compressie).
Dan kijken of de diesel pomp dan ook op dat moment inspuit.
(evt. inj. uitschroeven, let op de zeer hoge druk).
Als de eerste cil. goed staat, moet de rest ook autom. goed staan, zoniet, blok wegflikkeren.
Benzine en gas lopen toch beter en verpesten de omgeving niet zoveel ...
Succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
draai ik mijn nokken as 45 graden verder dan het boek omschrijft kan ik gewoon vrij rond tornen zonder dat zij ergens tegen aan loopt maar dan start de motor gewoon weg niet en dat is te begrijpen omdat je dan niet op het goede tijd stip staat, je zou moeten zeggen dat er dan een verkeerd vliegwiel op zit of verkeerde nokken as,
kleppen kunnen niet kapot of krom zijn want dan kan ik ook niet rond tornen als ik de nokken as 45 graden verder zet en dan alles weer aansluit en de pomp op tijd zet, we gaan gewoon nog even verder sleutelen,
groet Tom,
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Beetje vreemde opmerking, vind je zelf niet?
Met vriendelijke groet, Ziko
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op zich geen gek idee om een diesel om te bouwen naar een benzine/gas motor.
Vooral oude diesels en slecht afgestelde diesels zijn vaak geen pretje, de roettest is niet voor niets ontstaan.
Maar een netjes en goed afgestelde diesel kan op langere afstanden veel goedmaken ....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat is er gebeurt aan de motor, riem vervangen ?
Is er geprobeerd om bv de comressie te bekijken zonder de nokkenas ? (alle kleppen moeten dan gesloten zijn)
Dan zou je al weten ofdat er mechanische schade is aan de kleppen..
Mvg, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar verder is er niets gebeurd geen compressie gemeten ofzo gewoon een beurt uitvoeren, en daarbij moets alles weer op tijd gezet worden en daar gaat het fout,
Maar geloof mij ik doe het helemaal volgens het boek stap voor stap en dan loopt zij tegen een klep aan, binnen kort ga ik even kijken voor een ander diesel blok, en die er in lepelen en dan haar eigen blok demonteren helemaal en kijken wat er aan de hand is en helemaal reviseren en dan heb ik ook een motorblok op reserve.
Mvg Tom