Schurende rammel bij stationair lopen op benzine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2010 13:24 #1278048 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reactie verkoper!!!
Dit zegt de monteur van de verkoper:Het geluid dat u hoort bij stationair lopen is de pomp in de gastank, als u hem op benzine zet is het geluid over. Dit geluid is normaal voor deze Vialle gaspomp, tijdens het rijden wordt dit minder. De pomp heeft 5 snelheden waarin deze kan draaien, bij stationair lopen met koude motor hoort u de hardste stand. Omdat de installatie in de auto zit en het een open ruimte is in een stationcar hoor je hem het hardst.   Ik heb bij een gasinbouwstation een hele nieuwe pomp horen lopen, die hoor je net zo, alleen dat was een gastank onder de auto, die hoor je binnen niet zo. Voor de duidelijkheid: het is juist andersom, het geluid (een rammel) is alleen tijdens het stationair lopen op benzine, ook als de motor warm is! Op LPG niet!Wat vinden jullie?Zou de gaspomp ook lopen als de motor op benzine draait?  Bvd, Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2010 13:35 #1278049 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja

rkregting schreef : Zou de gaspomp ook lopen als de motor op benzine draait? 

Ja, bij Vialle LPi wel. In ieder geval na het starten op benzineloop. Reden is dat het systeem op druk gebracht moeten worden/"doorgespoeld" moet worden om eventueel ontstane dampbellen eruit te pompen. Of hij altijd blijft draaien weet ik niet. Denk het wel. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2010 14:14 #1278051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPi-pomp
De LPi pomp draait echt niet als de motor op benzine loopt. Wel als de motor nog op benzine loopt en nog op LPG moet overschakelen (groene LED, evt. knipperend groen). Als de LED rood brandt, dan staat de gaspomp altijd stil.
Maar die rammel, je schrijft dat die tussen de wielen zit. Domme vraag misschien, voor- of achterwielen?
Wat je wel eens hoort als de motor op benzine draait, is het pulseren van de benzine leiding, altihans zo noem ik het maar. Niet echt een rammel, maar het valt duidelijk op als je gewend bent op gas te rijden.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2010 14:45 #1278053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onzin

rkregting schreef : Dit zegt de monteur van de verkoper:Het geluid dat u hoort bij stationair lopen is de pomp in de gastank, als u hem op benzine zet is het geluid over. Dit geluid is normaal voor deze Vialle gaspomp, tijdens het rijden wordt dit minder. De pomp heeft 5 snelheden waarin deze kan draaien, bij stationair lopen met koude motor hoort u de hardste stand. Omdat de installatie in de auto zit en het een open ruimte is in een stationcar hoor je hem het hardst.Ik heb bij een gasinbouwstation een hele nieuwe pomp horen lopen, die hoor je net zo, alleen dat was een gastank onder de auto, die hoor je binnen niet zo.Voor de duidelijkheid: het is juist andersom, het geluid (een rammel) is alleen tijdens het stationair lopen op benzine, ook als de motor warm is! Op LPG niet!Wat vinden jullie?Zou de gaspomp ook lopen als de motor op benzine draait? Bvd,Rob

Wat een flauwekulverhaal van die verkoper zeg, de pomp mag absoluut dit geluid niet maken (zo storend hoorbaar dan). Als dit echt wel zo is dan ben je op zeker binnenkort aan een nieuwe gastank met intankpomp toe en mag je daarvoor zo'n € 800,= uittrekken. Heb je de auto net gekocht, en kun je er dan nog garantie op laten gelden?Ik ga er dan i.d.d. even vanuit dat je het geluid vanonder de ACHTERwielen hoort.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2010 15:55 #1278054 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geluid
Misschien om het makkelijker (?) te maken: in de auto is het geluid nauwelijks te horen, terwijl de tank (en de pomp?) toch in de ruimte van het reservewiel zit.
Buiten wel, tussen de achterwielen. Als het de gaspomp is zou dat toch net andersom moeten zijn? En waarom hoor ik het alleen als hij stationair op benzine loopt, vóórdat hij op gas overgeschakeld is? En niet als hij op gas loopt? Als de pomp niet goed zou zijn zou ik het dan toch ook moeten horen?
Dan zou je toch eerder denken aan iets dat met benzine te maken heeft?
Groet,
Rob 
 PS Ik zou er morgen om gaan, de garantie is zes maanden Bovag. 

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-05-2010 16:08 #1278059 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Pomp LPI kan je toch makkelijk uitsluiten of duiden?
Gewoon even achterin gaan zitten met luik open.
Dan hoor je het zeker als het de LPI is.
Pomp hoor je gewoon lopen hoor als je achterin zit met luik open.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2010 17:20 #1278063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inderdaad
The solution to end all questions!
En even voor de duidelijkheid. Als de gaspomp -bij het stationair lopen op benzine- inderdaad rammelt is ie niet goed, ongeacht of dat gerammel stopt als de wagen daarna op gas loopt?

Groet,

Rob

PS In dat geval gaat de koop niet door. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2010 18:03 #1278064 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wie wil meekijken?
Als één van de reageerders hier toevallig in Gelderland woont en morgen rond twaalven even mee wilt kijken naar deze auto, hoor ik het graag. Hij staat boven Arnhem, ik kan eventueel even ermee langs komen.
Groet,
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2010 08:39 #1278108 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic exit
De koop is niet doorgegaan. Zes maanden garantie, ex LPG-installatie bleek achteraf. Dat doe ik niet.
Dank voor de adviezen. 
Rob

Moderators: Jerry Stam