Schurende rammel bij stationair lopen op benzine
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, bij Vialle LPi wel. In ieder geval na het starten op benzineloop. Reden is dat het systeem op druk gebracht moeten worden/"doorgespoeld" moet worden om eventueel ontstane dampbellen eruit te pompen. Of hij altijd blijft draaien weet ik niet. Denk het wel.rkregting schreef : Zou de gaspomp ook lopen als de motor op benzine draait?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar die rammel, je schrijft dat die tussen de wielen zit. Domme vraag misschien, voor- of achterwielen?
Wat je wel eens hoort als de motor op benzine draait, is het pulseren van de benzine leiding, altihans zo noem ik het maar. Niet echt een rammel, maar het valt duidelijk op als je gewend bent op gas te rijden.
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat een flauwekulverhaal van die verkoper zeg, de pomp mag absoluut dit geluid niet maken (zo storend hoorbaar dan). Als dit echt wel zo is dan ben je op zeker binnenkort aan een nieuwe gastank met intankpomp toe en mag je daarvoor zo'n € 800,= uittrekken. Heb je de auto net gekocht, en kun je er dan nog garantie op laten gelden?Ik ga er dan i.d.d. even vanuit dat je het geluid vanonder de ACHTERwielen hoort.rkregting schreef : Dit zegt de monteur van de verkoper:Het geluid dat u hoort bij stationair lopen is de pomp in de gastank, als u hem op benzine zet is het geluid over. Dit geluid is normaal voor deze Vialle gaspomp, tijdens het rijden wordt dit minder. De pomp heeft 5 snelheden waarin deze kan draaien, bij stationair lopen met koude motor hoort u de hardste stand. Omdat de installatie in de auto zit en het een open ruimte is in een stationcar hoor je hem het hardst.Ik heb bij een gasinbouwstation een hele nieuwe pomp horen lopen, die hoor je net zo, alleen dat was een gastank onder de auto, die hoor je binnen niet zo.Voor de duidelijkheid: het is juist andersom, het geluid (een rammel) is alleen tijdens het stationair lopen op benzine, ook als de motor warm is! Op LPG niet!Wat vinden jullie?Zou de gaspomp ook lopen als de motor op benzine draait? Bvd,Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Buiten wel, tussen de achterwielen. Als het de gaspomp is zou dat toch net andersom moeten zijn? En waarom hoor ik het alleen als hij stationair op benzine loopt, vóórdat hij op gas overgeschakeld is? En niet als hij op gas loopt? Als de pomp niet goed zou zijn zou ik het dan toch ook moeten horen?
Dan zou je toch eerder denken aan iets dat met benzine te maken heeft?
Groet,
Rob
PS Ik zou er morgen om gaan, de garantie is zes maanden Bovag.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Dan hoor je het zeker als het de LPI is.
Pomp hoor je gewoon lopen hoor als je achterin zit met luik open.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En even voor de duidelijkheid. Als de gaspomp -bij het stationair lopen op benzine- inderdaad rammelt is ie niet goed, ongeacht of dat gerammel stopt als de wagen daarna op gas loopt?
Groet,
Rob
PS In dat geval gaat de koop niet door.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank voor de adviezen.
Rob