Investeren of verkopen aan de handige man?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wordt je zelf de handige man .davidvdheiden schreef : Lid worden moest ik van 't weekend inderdaad maar eens gaan rondmaken.
Voor het overige zou je ook eens met de auto naar Timen Smit kunnen gaan, als die nog tijd over heeft. Volvo dokter in Vaassen, +/- 60 min. van Amersfoort. Hij is ook geregeld hier op het forum te vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Doordat er nu overdruk in je carter heerst, wordt de olie door de keerring naar buiten gedrukt. Als je de overdruk opheft, is dat effect dus weg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Moet je de volgende keer eens via Overvecht, Ghandiplein, Westbroek > DHZ-garage Plooij, naar huis...effies kletsen, rondkijken en misschien ook even naar het hok ernaast voor eventuele apk en/of vriendelijke monteur. (ben even zijn naam kwijt) Ze hebben daar een kist met stelplaten voor je kleppen (indien nodig erg handig om de juiste maten bij de hand te hebben:-) en een connectie met iemand met heel verstand en onderdelen van onze bakstenen.Ik woon in Amersfoort, werk in Utrecht
![]()
hopen of ie afslaat durf ik niet uit te voeren (of kan dat ook zonder schade op te wekken?)
als de plaat op is, kost het je altijd een fractie van je voering, (verbranden) maar dat is dan ook al tijdens het rijden het geval, ook al heb je dat niet altijd in de gaten. Je stelt alleen op een niet mis te verstane manier vast of je koppeling versleten is. Zolang je nog gewoon weg komt en goed kan anticiperen op het verkeer, is er nog geen acuut probleem.
De komplete drukgroep plus toplager en krukaskeering kost je rond de 125 euro, met zijn tweeen waarvan 1 minimaal met een beetje ervaring, ben je in een krappe 4 uur klaar( = plusminus 40-50 euro brughuur) Meteen even de uitlaatscheurtjes meenemen kost 1 euro per meter gebruikt draad en gas. Als het een beetje grote scheuren zijn en er een plaatje op moet, ben je 20 euro kwijt. 50 euro voor je maat lijkt me geen slechte deal , ben je 250 euries kwijt maar een heleboel ervaring rijker....
En dat van die carterventilatie moet je even kortsluiten met degene die je dat verteld heeft, kom je niet voor verrassingen te staan, tenslotte vertrouw je ook op zijn eerste oordeel.
Succes en welkom hier.
PS: die van mij heb ik met een kapotte koppeling gekocht met 320.000 op de teller, en heb er sindsdien 280.000km mee rondgeknord. Ze kost mij op dit ogenblik 11 cent/km (en dat is inclusief aanschafprijs en afschrijving:-) onderhoud, verzekering en belasting en brandstof) dus die van jou komt met een beetje aandacht ook nog dik 4 ton verder..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zelf ook jaren last van gehad ....
Ga je voor kwaliteit of kwantiteit?
Vroeger stopte ik mijn ´onderhoudsgeld´ ook liever in een nieuwe-andere auto, dan heb je er zo 5 staan, maar elke mankeert wel wat.
Een auto kopen is vaak het probleem niet, kosten ook bijna niets meer, maar dat onderhoud.
Maar waarom zet die ander dan zijn wagen te koop, omdat ie zo goed is.
Ik heb nu een Volvo 240 met 150K op de teller gekocht voor 1500 Eu, daar gaat zeker nog 2000 Eu (incl gassieinstal.) in.
Dan nog zo´n 1000 ter vervraaiing, maar dan heb je het ook zoals jij het wilt en weet je wat allemaal vernieuwd is ....
Persoonlijk kun je voor een auto van 1500 2500 Eu best het dubbel aan onderhoud verwachten.
Dan heb je ook een toppie wagen ...
Gr...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Elke ochtend richting de zaak ben ik nog altijd in m'n nopjes als de 2.3 aanslaat, dus wat dat betreft moet een paar honderd euro het wel waard zijn. Gelukkig geen spoedje, en inmiddels al contact met Miquel, dus ik verwacht dat dat op korte termijn allemaal goed gaat komen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat verwact ik dan ook.davidvdheiden schreef : ......inmiddels al contact met Miquel, dus ik verwacht dat dat op korte termijn allemaal goed gaat komen
.
Mooi, weer een blijver, die 740 en jij wellicht dan dus ook wel...
- V700 register
- Nieuw lid
-