Olie alweer zwart na 500 kilometer. Hoe kan dat nu weer
- André Struis
- Nieuw lid
-
Een motor die 4 ton weg heeft moet ook niet schoon willen maken.
Dan gaat tie lekken en olie verbruiken.
Nieuwe olie heeft nu eenmaal een sterk reinigende/vuil oplossend vermogen.
Was je handen, na een diesel sleutelklus, maar eens in de motorolie.
Met het vuil van je handen, kan je een liter olie zwart maken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
die kwam er na 25 min. bagger zwart uit.
en de huidige olie ziet er nog netjes geel eruit.
wel zorgen dat de olie volledige uitgelekt is.
eerst olie aftappen dan oliefilter verwijderen en goed leeg laten lopen.
daarna een kwart litertje goedkope olie erin met de plug verwijderd.
deze ook uit lekken. en kijken of deze geel eruit komt.
zo ja plug erin oliefilter erop en vullen.
of evt als het in belgië nog verkrijgbaar is spoelolie halen, in nederland is het verboden ivm milieu.
werkt nog steeds het beste, ik heb in 2008 in belgië het nog gekocht, in een blanco jerrycan.
evt keerringen die lekken die lekken kan je seal conditioner gebruiken.
kijk maar eens op <a href=" www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten.html ">deze site

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar in het kader van "baat het niet dan schaadt het niet", is het dan slecht voor mijn blok, of mogelijk gewoon weggegooid geld, waar ik momenteel even niet zo heel erg mee zit, zolang het niet in de 100-en euro's gaat lopen.struis schreef : Dat is normaal.
Een motor die 4 ton weg heeft moet ook niet schoon willen maken.
Kan het kwaad, @asatter: Die Forté, had ik al gezien in een andere posting van je, maar dacht niet dat ik het in nederland kon krijgen.Ik zal eens gaan zoeken en zien of ik het voor het weekend in huis kan hebben.Als je een adres hebt, graag, scheelt me weer zoekwerk. (maar als dat spul van ProTech, zoals Chilm aangeeft, net zo goed werkt en wel verkrijgbaar is, pak ik die wel.)
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Ik heb er 15000km geleden een leak-stop in gemiktBaseman schreef : Ik heb niets gespoeld.
Ik heb er 15000km geleden een leak-stop in gemikt en twee weken terug (ong 500 km) de olie inclusief filter ververst.
Uiteraard kwam er bij Carlo ook al enorm zwarte, maar (volgens mij) niet verbrande olie uit lopen.
Nog niets gespoeld, maar aangezien het er nu zo uit ziet en die oliekoelert er aan de zijkant toch af moet, lijkt me verse olie geen overbodige luze.
De vraag is dan natuurlijk, hoe groot de kans is, dat het er na 500 kilometer weer zo uit ziet. Anders blijf ik verversen.......
Zou dit de boosdoener zijn?
Mijn opinie is dat al die toevoegingen wellicht even helpen (vooral voor de portemonnee!) maar dat je daarna toch moet repareren. Het mooiste voorbeeld vind in wel de lekstop in de radiateur even de boel dicht soms daarna overal bagger en verstopppingen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die kans is wel heel erg dik aanwezig, maar kan die dan ook 4,25 liter olie in twee weken tijd zo sterk vervuilen, na verversing?wp001 schreef : Ik heb er 15000km geleden een leak-stop in gemikt
Zou dit de boosdoener zijn?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die ervaring heb ik helaas ook, lijkt wel, want de kleinste van de twee lekte behoorlijk, inderdaad.Leak-stop gooi ik er dus echt nooit meer in, in motorolie.solexpaul schreef : Na het gebruik van lekstop kan je in ieder geval de ontstekingsringetjes weer vervangen. Door het lekstop zetten deze iets uit en na olie verversen gaan deze gegarandeerd lekken. Heb hier ervaring mee -
)
zelf rijd ik met <a href=" 129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/technical...04B0B3F?OpenDocument ">Castrol High millage dat speciaal gemaakt is voor auto's met hogere km's
en overigens heb ik wel eens gelezen dat als je LPG rijd de onderhoudsinterval van 15000km naar 7500km's gaat, maar of dat echt zo is weet ik niet.
als reden was toe dat de motor en dus de olie warmer word en dus als zwaar gebruik aangerekend wordt
ik ben een gelukkige benzine rijder, die in het verleden de minder positieve resultaten van gas in auto's heb gezien. en er de km's niet voor maak.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even afgezien van het feit dat ik betwijfel of de service intervallen anders zijn,solexpaul schreef : Door het rijden op LPG hoef je MINDER vaak te verversen, olie vervuilt veel minder en veel minder condens.
De olie blijft schoner, maar de motor, hoe goed ook is niet ontworpen om op zo'n brandstof te draaien, een LPG auto heeft dus meer onderhoud nodig.