OPGELOST! - Kloink-achtige kraak bij scherpe bocht of rotonde
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2010 17:20 #1273653
door V700 register
Is het tussenlager een doe-het-zelf klus of komt er speciaal gereedschap bij kijken? Die van mij hangt namelijk helemaal los in rubber en dat veroorzaakt de nodige trillingen vanaf 90km/u.
Hoe verklaar je trouwens het afgebroken stuk aluminium? Ouderdom of een keer iets geraakt van onderen?
Beantwoord door V700 register in topic klus
jblokzijl schreef : Voor de zekerheid ook nog maar even het tussenaslager en rubber vervangen...want die had ik toch al liggen...
Rubber daarvan was niet helemaal 100 procent meer, lager voelde nog redelijk goed aan.
Is het tussenlager een doe-het-zelf klus of komt er speciaal gereedschap bij kijken? Die van mij hangt namelijk helemaal los in rubber en dat veroorzaakt de nodige trillingen vanaf 90km/u.
Hoe verklaar je trouwens het afgebroken stuk aluminium? Ouderdom of een keer iets geraakt van onderen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2010 20:24 #1273684
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het
Het enige dat ik kan bedenken zijn de gigantische gaten in de snelweg waar ik deze winter een paar keer met 140 in ben geknald...dat waren flinke opdoffers....
Voor de rest schokt mijn bak wel wat bij het inzetten van D en R..(ook na flush) maar lijkt me sterk dat dat een aluminium steun kan breken daardoor.
Over het tussenlager: Dat heb ik dus laten doen door mijn vaste onderhoudsadres want ZONDER brug lijkt me dat niet te doen. Het kan vast...maar dan hou je er wel een hernia aan over
Er staat hier op het forum nog een foto-repo over die klus....je moet wel een pers hebben om het lager in het rubber te persen...maar als je daar een adresje voor hebt waar je dat even kan laten doen.
Voor de rest schokt mijn bak wel wat bij het inzetten van D en R..(ook na flush) maar lijkt me sterk dat dat een aluminium steun kan breken daardoor.
Over het tussenlager: Dat heb ik dus laten doen door mijn vaste onderhoudsadres want ZONDER brug lijkt me dat niet te doen. Het kan vast...maar dan hou je er wel een hernia aan over
Er staat hier op het forum nog een foto-repo over die klus....je moet wel een pers hebben om het lager in het rubber te persen...maar als je daar een adresje voor hebt waar je dat even kan laten doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2010 12:48 #1273763
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tussenlager cardanas kan op
Tussenlager cardanas kan op zich zonder brug als je 'even' de as loshaalt. Daarvoor zijn assteuntjes wel handig, als de auto gewoon op de grond staat is het echt te laag om er onder te kruipen (bij 240 gaat dat nog net).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2010 15:02 #1273773
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De auto aan de achterkant
De auto aan de achterkant opkrikken, assteuntjes eronder en de as onder de auto uitschroeven. Kost een kwartiertje als je weet wat je moet doen ene een half uur als je op je gemak alles moet bekijken. Vervolgens heb je de as met lagerblok en kun je in het schuurtje op de werkbank verder klussen.
Een brug heb je echt niet nodig, met assteuntjes ruimte genoeg en het schroefwerk is eenvoudig.

Een brug heb je echt niet nodig, met assteuntjes ruimte genoeg en het schroefwerk is eenvoudig.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2010 17:47 #1273785
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank
voor de tips. Twee units verderop bij mijn werkplaats zit een garage (doet alleen oude amerikanen) en daar heb ik al geregeld dat ik de brug kan gebruiken. Hij helpt me er dan ook bij, is een klus die hij regelmatig doet, niet bij volvo's maar principe is 't zelfde.
Moderators: Jerry Stam