OPGELOST! - Kloink-achtige kraak bij scherpe bocht of rotonde

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2010 20:58 #1080024 door V700 register
Bij het insturen en terugsturen uit een scherpe bocht (rotonde, nieuwe weg inslaan) etc hoor ik een *kloink* achtige knak/kraak, lijkt in de voorwielophanging te zitten, maar weet dat niet zeker, klinkt soms ook midden onder auto. Reactiestang-rubbers zijn onlangs nog vernieuwd en auto remt en stuurt verder prima...wat zou dit kunnen zijn?
Het kraakt/klonkt dus niet bij drempels, alleen als het gewicht van de auto naar 1 kant gaat (en weer terug). 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2010 21:10 #1270796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staan diverse
discussie's hier op site.
Zoek maar eens met kloink/knak/kraak o.i.d

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2010 21:20 #1270797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat heb ik gedaan, maar dat
Dat heb ik gedaan, maar dat zijn vooral kraakjes en knakjes in het stuur, of bij een verticale beweging van de auto. Dit is alleen als de wagen overhelt...

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2010 22:56 #1270807 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic veer?
Ik had laatst bij de 960 een veer in drie stukken liggen. Bovenste en onderste winding was afgebroken.
Gr. Bouke

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2010 23:04 #1270808 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veerschotels
1 van de bovenste veerschotels? Als het meer bovenin als onderin klinkt.Hoor je de knak bij ook bij uitveren aan die kant?Kan het zijn dat je downpipe tordeert en iets raakt in een bocht omdat dan ook je motor iets kantelt.Zo maar wat hersenspinsels dus...Snel vinden, kraken/bonken/piepen is vreeeeeselijk irritant.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2010 09:59 #1270835 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voorpijp uitlaat goed vast?
Ik had dit een tijdje geleden precies hetzelfde, bij linksaf slaan geluiden rechts voor. Gebleken is dat de uitlaat voorpijp (vanaf turbo tot cat) een weinig loszat aan de turbo zijde.
Uiteraard hoeft dit niet het geval te zijn in jouw situatie. Het lijkt me dat even checken geen kwaad kan. 
Groetjes, Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2010 17:01 #1271234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tussenaslager en rubber
Nou we hebben de kar op de brug gehad en we denken dat het het tussenaslager en rubber is....de aandrijfas hangt daar wel heel flexibel in...is centimeters heen en weer te bewegen, en het rubber zag er ook slecht uit...
Qua uitlaat, voorwielophanging, schokbreker was alles goed....dus het kan bijna niet anders of het is bovenstaande... 
Ook nog even met Timen gebeld, en die beaamde onze diagnose...dus ik heb lager en rubber besteld, en we pakken gelijk de bak-ophangrubber mee (aw71).... 
iemand dit al eerder bij de hand gehad? 

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2010 17:18 #1271236 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic tussenaslagerdiagnose?
Het bevreemd mij dat wanneer het het tussenaslager zou zijn, het geluid zich alleen in een bocht en dan ook nog naar een bepaalde kant zich voordoet.
Ik wil niet zeggen dat je tussenaslager niet aan vervanging zou toezijn, maar ik vind de diagnose op zijn minst vreemd.
De as hangt in het midden en het lager zit zelf een stuk naar achteren, en wat jij beschrijft is een duidelijk geluid aan de voorkant links...
Normaal gesproken hoor je een tussenaslager 'bonken' bij bv. het optrekken vanuit stilstand, niet af en toe in een bocht.
Waarmee ik wil zeggen dat er volgens mij de kans bestaat dat jou klacht niet over is na het vervangen van de automaatbakrubbers en het tussenaslager, maar goed, die een keertje vervangen kan nooit kwaad natuurlijk.
Houdt ons op de hoogte zou ik zeggen.

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2010 17:30 #1271238 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het geluid
we kunnen niks anders vinden, dus we doen dit zowiezo...als dit het niet oplost zijn in ieder geval die rubbers weer lekker vers ;-) die zijn er zeker aan toe na 14 jaar

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2010 17:32 #1271239 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Raarrrrr.....

jblokzijl schreef : iemand dit al eerder bij de hand gehad? 

Zie <a href="/node/31478" target="_blank">HIER</a> mijn draadje met foto's daarover, zorg dat je dan ook de sluitringen er bij besteld.Maarrrrr... ik ben het eens met Miquel hierboven dat het een rare diagnose is, maar vervangen kan geen kwaad natuurlijk.

Moderators: Jerry Stam