940 Est (veel) groter dan V70 Classic?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uit ervaring kan ik zeggen dat mijn 960 wel tegen een V70 Classic (2.4 170 pk) opkan qua prestaties, rijgedrag, comfort en natuurlijk ruimte. De V70 heeft alleen achterbank verwarming die de 960 niet heeft. Verder qua 960 geen gezeur, geen geld erin pompen, geen gerammel, geen hangend hemeltje, geen gekreukelde deurpanelen, pk's genoeg, nagenoeg zelfde verbruik als V70 en geen problemen met onderdelen. Beetje off-topic omdat het om het vergelijk 940/V70 ging maar het is niet zo zwart-wit dat een V70 classic altijd 'beter' is dan een 700/900 serie.Jacques940 schreef : Ik rij al weer jaren een V70 Classic en ik kan uit ervaring zeggen dat geen enkele 700 en 900 Volvo hier tegenop kan. Na 9 jaar en vele kilometers met diverse 740, 760 en 940's gereden te hebben met alle typen brandstof heb ik nu voor het eerst een auto onder de categorie "niet zeuren maar blazen".
Hij is inderdaad wat smaller aan de achterkant waardoor ik niet zo effe een deur of een enorme kast van de Ikea erin mik. Tja, alsof ik dat elke week doe .... daar heb ik mijn eigen aanhanger voor en zo kunnen moeders, zoon en dochter ook mee naar Ikea. Qua afwerking is de V70 vele male een verbetering van zijn voorgangers en zie je onder deze wagens nooit hangende hemels of zeer zwaar gekreukelde deurpanelen. Verder rammelt er totaal niets in mijn V70, hetgeen ik helaas niet van de 700 en 900 serie kan zeggen. Ik heb mensen al veel geld zien pompen in een 960/V90 op LPG en die uiteindelijk de auto maar weer hebben weggedaan.
Qua rijden is het met de voorwielaandrijving zeker een verschil ....... in het voordeel van de V70. Het stuurt vele male strakker en reageert meteen (critici zullen zeggen "zenuwachtig") en zelfs zonder alle stangen is hij strakker dan de laatste 940 die ik had met alle stangen eronder. Pk's genoeg om de GTI'tjes voor te blijven en dat zonder gedoe met een mbc ! Bigfront erin ? Past altijd ! Verbruik ? Dat is een stuk omlaag gegaan onder dezelfde rijomstandigheden omdat het blok simpelweg moderner is. Zijn de onderdelen duurder ? Nee, voor zover ik kan overzien zijn ze niet duurder dan de 700 of 900 serie, maar kan ik nog voldoende onderdelen krijgen (mooie sierlijsten op de dorpels van een sloper voor 5 euro per stuk want deze zijn wel demontabel !) en de dikke dubbelwandige uitlaat roest ook niet zomaar door.
Wil ik hiermee zeggen dat de 700 en 900 Volvo een slechte auto is ? Nee, absoluut niet en ik heb jaren met plezier in gereden en zelf aan gesleuteld. Ik wilde alleen wat moderner gaan rijden zonder meteen de nieuwste auto te hebben en daarom de keuze voor de classic en dat betreur ik geenszins.
Groet,Jacques
Groet,
Jan-Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook in mijn beleving rijdt de V70 beter, maar ik vind de 940 vele malen mooier, dus . . . . .
Gr
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nog even voor mijn perspectief: heb jij het in dit verhaal nu over het 850-model?Jacques940 schreef : Ik rij al weer jaren een V70 Classic en ik kan uit ervaring zeggen dat geen enkele 700 en 900 Volvo hier tegenop kan. Na 9 jaar en vele kilometers met diverse 740, 760 en 940's gereden te hebben met alle typen brandstof heb ik nu voor het eerst een auto onder de categorie "niet zeuren maar blazen".
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jacques
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
In vergelijking met de 940 is de 70 classic wel een stuk moderner en beter voor wat betreft comfort en wegligging.
Maar het blijft natuurlijk een kwestie van smaak en beleving. De 940 heeft zijn charme in het pure, het is een echt werkpaard, de 960 is een luxe variant daarvan.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
vorig jaar een 960 gekocht, een en al doffe ellende , om de haverklap wat stuk , wat niet , na een paar maanden ingeruild op een v70 , en hoppa geen problemen.
als de 960 mijn eerste volvo was geweest had ik er nooit weer eentje gekocht, ik wil alleen maar zeggen het is een kwestie van geluk met 4 of 5dehands autos , met veel of weinig kms. Alles valt of staat met of de vorige eigenaren goed onderhoud hebben gepleegd..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je moet dus ook een dosis geluk hebben, dus te stellen dat de ene uitvering beter is dan de andere op basis van een persoonlijke ervaring zegt (wetenschappenlijk bewijs kracht niveau D) nagenoeg niets.
- V700 register
- Nieuw lid
-