940 Est (veel) groter dan V70 Classic?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2010 11:15 #1271753 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic   De 940 is groter dan de

De 940 is groter dan de 940 en de 960 de grootste.
 Wat te denken van de 940 7-zitter ?? M.i. ideaal, praktisch en in geval v.e. goede 940 klaar met zoeken.
Mocht de leuze vallen op een 940..ik heb nog een koplete bank in de aanbieding incl. materiaal,gordels, armsteunen.
groet

Martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2010 11:30 #1271754 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijna.

Pierre van Aert schreef : Jaja, sta je bij de Praxis bij de kassa met je nieuwe voordeur ( 211 x 93 ), vraagt de kassa-mevrouw, bent u met een busje, die kunt u bij ons ook huren hoor, dan kan U de nieuwe deur droog mee naar huis nemen ( het regende pijpestelen ).
Nee hoor mevrouw hoeft niet, ik ben gewoon met mijn Volvo, die deur past daar prima in ( als je achterbank zittingen er even uit neemt ) en dan zie je ze toch even stiekem naar buiten kijken ( meende hij dat nou ).

Ik ken dat, een spiegel van 200x1o0, plat op de vloer in de achterbak.(inderdaad zonder zittingen)Een tweetal matrassen, 200 bij 90, ook zonder morren, met de klep dicht.
Maar 211 lang ga je niet redden, plat op de vloer met de klep dicht.De afstand vanaf gesloten klep tot de scharnier van de middenarmsteun, is exact 2000 mm, bij mij.Als je dus iets hebt, wat langer is, maar minder breed dan 80 cm kun je het weer over de neergedraaide voorstoel leggen.Dat werkt natuurlijk alleen als je in je eentje bent.Met zijn tweeen krijg je maximaal 45 breed en 270 lang liggend in de auto, met een deel van de achterbank nog rechtop en de bijrijdersstoel plat.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2010 14:31 #1271774 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Ruimte 945 versus V70
Fitous,
Ik heb geen classic maar een V70 uit 2002 maar vergeleken met de 945 is dat echt beduidend kleiner om zooi mee te vervoeren. Het beste argument is de ruimte voor het vervoer van fietsen. Stonden ze in de beginjaren gewoon rechtop aan een kant, nu gaan zelfs de volwassen maatjes passen er liggend prima in.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2010 13:23 #1271868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V70
Onze 945 is beduidend ruimer dan de V70 uit 2002 die we hiervoor hadden. Niet alleen kan er veel meer in de bagageruimte en is deze veel handiger door de vorm, maar ook de past op de achterbank tussen de twee kinderstoelen gewoon nog een volwassene! Om nog maar te zwijgen van de ruimte voorin: in de V70 kon je nog geen flesje of wegenkaart fatsoenlijk kwijt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2010 14:17 #1271878 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wattes?

zappa schreef : De 940 is groter dan de 940 en de 960 de grootste.

Hè?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2010 18:44 #1271913 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gevoel
hij voelt wat groter ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2010 23:32 #1271928 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oma in het midden...
... tussen mijn dochters die toen nog in de kinderstoeltjes zaten op de achterbank van de 945; 4.500 kilometers voorlezend tijdens de reizen naar Denemarken en Zweden.
Waar blijft de tijd? Beide dames maken nu atheneum 2 en 4 onveilig. Maar dat is off-topic.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 01:50 #1272250 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Onveilige maken en kinderstoelen
Hallo Jan-Willem
Je opmerking brengt me op het volgende verhaal:
Vandaag reed ik op een gegeven moment achter een Renault Express (Renault 5 bestel zeg maar, zo'n ding waar je vroeger je, aan een rolstoelgekluisterde, familielid/partner mee vervoerde, vóór er Berlingo's etc. waren).  En af en toe kwam daar een groene mouw of sjaal uit.  Die wapperde dan even langs de linkerkant van de auto en verdween weer naar binnen.  Even later zag je dat iemand hem weer naar buiten werkte.  En dat tafereel herhaalde zich steeds weer.   "Als die tussen of onder het linker achterwiel komt......"  Dus ik niet m'n route na, maar de Express na.  Natuurlijk was het druk genoeg op de weg om ervoor te zorgen dat de Express nooit ver weg was, maar helaas niet druk genoeg om bij de eerst beste gelegenheid even uit de auto te springen.  Ondertussen had ik al eens een keer of twee getoeterd en ook al drie hartverzakkingen gehad. Maar de chauffeur (ik dacht toen nog te herkennen dat er een vrouw achter het stuur zat) reageerde niet.  Bij de volgende kruising kon ik snel genoeg uit de auto komen, de gordel had ik al los gedaan.  Bleek er een man achter het stuur te zitten.  Die ik verteld heb wat er aan de hand was.  Hij had uiteraard nog niks in de gaten gehad.  En dat terwijl ik de sjaal zo op kon pakken en aan hem kon tonen.  Vervolgens heb ik het menneke op de achterbank (nog in een kinderstoeltje en dus net op een stoelverhoger) rustig maar we duidelijk verteld, dat wat ie deed heel erg gevaarlijk was en dat dat heel erg veel pijn kon doen wat ie daar deed.  Pa was het met me eens en bedankte me.  Daarop zijn we beide verder gereden.  Pa waarschijnlijk (lees: hopelijk) met een onprettig gevoel in z'n maag.  Maar ik slaap vannacht rustig.  Hoop ik.  Want je wilt je niet voorstellen wat er had kunnen gebeuren.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 08:30 #1272260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ach ja
Ik rij al weer jaren een V70 Classic en ik kan uit ervaring zeggen dat geen enkele 700 en 900 Volvo hier tegenop kan. Na 9 jaar en vele kilometers met diverse 740, 760 en 940's gereden te hebben met alle typen brandstof heb ik nu voor het eerst een auto onder de categorie "niet zeuren maar blazen".
Hij is inderdaad wat smaller aan de achterkant waardoor ik niet zo effe een deur of een enorme kast van de Ikea erin mik. Tja, alsof ik dat elke week doe .... daar heb ik mijn eigen aanhanger voor en zo kunnen moeders, zoon en dochter ook mee naar Ikea. Qua afwerking is de V70 vele male een verbetering van zijn voorgangers en zie je onder deze wagens nooit hangende hemels of zeer zwaar gekreukelde deurpanelen. Verder rammelt er totaal niets in mijn V70, hetgeen ik helaas niet van de 700 en 900 serie kan zeggen. Ik heb mensen al veel geld zien pompen in een 960/V90 op LPG en die uiteindelijk de auto maar weer hebben weggedaan.
Qua rijden is het met de voorwielaandrijving zeker een verschil ....... in het voordeel van de V70. Het stuurt vele male strakker en reageert meteen (critici zullen zeggen "zenuwachtig") en zelfs zonder alle stangen is hij strakker dan de laatste 940 die ik had met alle stangen eronder. Pk's genoeg om de GTI'tjes voor te blijven en dat zonder gedoe met een mbc ! Bigfront erin ? Past altijd ! Verbruik ? Dat is een stuk omlaag gegaan onder dezelfde rijomstandigheden omdat het blok simpelweg moderner is. Zijn de onderdelen duurder ? Nee, voor zover ik kan overzien zijn ze niet duurder dan de 700 of 900 serie, maar kan ik nog voldoende onderdelen krijgen (mooie sierlijsten op de dorpels van een sloper voor 5 euro per stuk want deze zijn wel demontabel !) en de dikke dubbelwandige uitlaat roest ook niet zomaar door.
Wil ik hiermee zeggen dat de 700 en 900 Volvo een slechte auto is ? Nee, absoluut niet en ik heb jaren met plezier in gereden en zelf aan gesleuteld. Ik wilde alleen wat moderner gaan rijden zonder meteen de nieuwste auto te hebben en daarom de keuze voor de classic en dat betreur ik geenszins.
Groet,Jacques

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 13:40 #1271869 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi
Bas,
 Je hebt helemaal gelijk 211 cm gaat helemaal niet passen, toen ik die deur kocht had ik nog een 245, die is wat langer, maar ook wat smaller qua bagageruimte.

Moderators: Jerry Stam