Auto na nog geen 500 meter afgeslagen en wil niet meer starten.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2010 00:51 #1269431 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Verwarring.

jdutman schreef : Nou weet ik het nog niet Timen, is het injectierelais hetzelfde als het brandstofrelais?

Nee dat is het niet. Het injectierelais is het "zwarte relais"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2010 01:19 #1269435 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verwarring 2
het betreffende "doosje" is een wit doosje.
het zwarte doosje, het injectierelais, is dat het "doosje" wat naast het oliereservoir van de overdrive zit ?
nieuwprijs brandstofrelais: 36 euro en nog wat centjes.. ka-tsjing !
Ik zal me maar eens de topografie der onderdelen van een 740 eigen gaan maken :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2010 08:59 #1269447 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi.

volvoviking schreef : nieuwprijs brandstofrelais: 36 euro en nog wat centjes.. ka-tsjing !

Ik zou zeggen, nu de druk eraf is (of eigenlijk weer erop), dat je je rustig kan orienteren op andere leveranciers dan de dealer, want een brandstofpomprelais voor 36 euro, is wel wat aan de hoge kant.Het moet dan natuurlijk wel zo zijn, dat je weet wat er stuk is, anders heb je alsnog expertise nodig en ja, daar zit wel een winstmarge op.....;-((
Mooi dat ie weer rijd, ik wens je weer veel veilige km's

volvoviking schreef : Ik zal me maar eens de topografie der onderdelen van een 740 eigen gaan maken :)

Er is ooit eens een draadje geweest, met wat iedereen in de kofferbak als reserveonderdelen meesjouwd, daaruit kun je al een beetje de frequentie van defect raken inschatten...;-)) Jeex heeft trouwens ook een<a href="/node/30593" target="_blank"> korte inventarisatie</a> gedaan, misschien helpt het.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2010 10:07 #1269456 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic Welke garage?

Baseman schreef : Ik zou zeggen, nu de druk eraf is (of eigenlijk weer erop), dat je je rustig kan orienteren op andere leveranciers dan de dealer, want een brandstofpomprelais voor 36 euro, is wel wat aan de hoge kant.

Ik zie hier nergens dat hij bij de dealer is geweest??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2010 11:07 #1269463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

jdutman schreef : Ik zie hier nergens dat hij bij de dealer is geweest??

Daar heb je gelijk in, ik ook niet, maar de prijs deed me dat waarschijnlijk vermoeden.Er staat me bij dat die dingen 16,75 waren, maar zie ze bij bijvoorbeeld nordicar inmiddels ook voor 20 euro op de site.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2010 13:09 #1269475 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic 2009
Ik heb er een jaar geleden idd 35,10 excl. voor betaald.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2010 17:44 #1269571 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic relais tray
Heerlijk om weer kilometers te maken :)
vandaag de auto maar eens uitgezogen en opgeruimd. en maar eens gekeken waar het betreffende relais nu eigenlijk zit.heb de relais tray gevonden, achter de zekeringen. Nu is alleen mijn vraag of dat je de relais tray er ook zo ver uit kunt halen dat je fatsoenlijk de onderkant kunt bekijken en er eventueel wat aan kunt doen. heb nu het gevoel dat de kabelboom die naar achteren loopt de beperkende factor is en ben er daarom nog maar niet al te ruw mee omgegaan...
relais: 36,60 excl. voor de informatie, gekocht bij De BeemdService Point te Eindhoven

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2010 18:49 #1269581 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic lipje
Er zit een lipje/vergrendeling aan de linkerkant als je die even naar links duwt dan kun je de tray loswrikken het moet wel met enige kracht dan gaat de kabelboom gewoon mee die is lang genoeg. Wel de aansteker met vakje er ook uithalen dat werkt een stuk makkelijker en de versnelling in z'n twee

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2010 20:01 #1269593 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zo ver
lipje links, pook naar achter, aanstekervakje eruit, zo ver was ik al, maar heb echt het gevoel als ik de relais tray er verder uit wil halen dan ik tot nu toe gedaan heb er ergens iets kapot gaat. maar goed, zal morgen nog wel eens kijken. en maar hopen dat ik niks sloop :)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2010 21:00 #1269607 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lipjes en spiegels
Hallo Volvisti
Er zitten minstens twee van die lipjes.  Zo is het i.i.g. bij mijn 945 modeljaar 1991.  BTW een spiegeltje (10-15 cm in diameter) kan handig zijn.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam