940 op LPG-G3 zetten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2010 11:19 #1268675 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed plan, zo'n G3-installatie
Ha die R.E.M.,
Ik ben sinds juni 2008 de (uitermate tevreden) bezitter van een 940 sedan uit 1998. Bij aankoop had de auto pas 114.600 km gelopen en was daarom, volgens velen op dit forum, nog geeneens ingereden. Omdat mijn vrouw en ik samen ruim 35.000 km per jaar afleggen met de auto, was het voor ons al snel duidelijk dat er een LPG-installatie moest worden ingebouwd. Eén maand later  was de inbouw van een Vialle G3 LPI-installatie verzorgd door een gerenonmeerd inbouwbedijf in onze buurt (Allround in Hekelingen, kosten ongeveer 2.500 euro), en sinds  die tijd rijden wij én goedkoop, én zuinig (8,5 tot 9 km/ltr) én zonder problemen rond. Inmiddels staat de teller op ruim 170.000 km, en tot op heden heb ik geen enkele klacht over de installatie of de invloed van LPG op de prestaties of het rijgedrag. Ondertussen is er een MBC geplaatst om de turbodruk ietwat te verhogen tot 0,5 bar, en ook dat heeft niet geleid tot problemen met het LPG. Sterker nog, ik heb het idee dat het rijden met de auto relaxter is geworden omdat je altijd wat extra power voorhanden hebt. 
Kortom, altijd doen wanneer een auto nog zo weining gelopen heeft, want bij de door jou genoemde kilometrage is de investering die je moet doen om een LPG/installatie te laten inbouwen, altijd verantwoord!
 Groeten,,
Steef

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam